lasten hoitoon viemisestä. Miksi tuntea huonoa omaatuntoa????
Kommentit (8)
Jos lapsi on tarpeeksi vanha ja haluaa sinne itse ja/tai on pakko viedä lapsi hoitoon. Aina ei ole vaihtoehtojakaan.
Jos vie lapsen hoitoon siksi että haluaa käydä shoppailemassa tai jotain eikä lapsi siitä pidä, niin sitten on syytä miettiä että kumman hyvä mieli on tärkeämpää, äidin vai lapsen!
Meillä yksi lapsi kotona hoidossa, toinen tulossa.
Onko lapsi kuitenkin omasta mielestä liian pieni hoitoon? Haluaisiko olla vielä kotona? Eikö halua antaa lapsen kasvaa " isoksi" , vaikka ikää on esim 3v?
Mikä on todellinen syy? Talousasiat voi aina järjestää, samoin työpaikan. Kumpi on tärkeämpää raha/työ vai lapsi? Ja miksi?
ei ole lasten paras, vaikka äiti olisi kotona, jos rahaa ei ole edes uusiin kenkiin, jos vanhat hajoavat. Tai jos ei lapsi voi koskaan harrastaa mitään, mitä haluaisi tai perheellä ei ole rahaa matkustaa edes mummolaan kerran vuodessa. Kyllä silloin on varmaan paras valita työ lapsen parhaaksi.
Kyllähän jo parivuotias osaa kertoa, haluaako mieluummin uusia kuin käytettyjä vaatteita vai että äiti on kotona. Jos siis miettii että lapsen parhaaksi eli rahan ansaitsemiseksi menee töihin.
Toki joskus ja useinkin on tilanteita että ei ole kyse uusista tai käytetyistä vaatteista vaan toimeentulosta. Mutta että kyllä pienikin lapsi osaa sanoa näkemyksensä niin ettei tarvi tehdä hallaa lapselle tietämättään.
kasa tiukkapipoisia av-mammoja kyttää mua kun vien tytön 6 v eskariin päiväkotiin ja sitten meen kotiin vauvan kanssa. Tyttö on tarhassa vaan eskaritunnit, mutta silti mulla on huono omatunto siitä, että vien hänet kotoa pois ja oon vauvan kanssa kahden! Johtuu ihan asenteista mitä on tältä sivustolta lukenut. Ja mä oon sellainen herkkä ottamaan toisten mielipiteet itseeni. Tosi nyhverö siinä mielessä....:(
Ei kai sitä nyt kukaan voi pahasti katsoa. Ei ainakaan ole syytä.
Suomessa eskaria pidetään lähes pakollisena. Tuskin kukaan katselee paheksuvasti kun olet kotona vauvan kanssa ja eskarilainen oppimassa uusia asioita ne 4 tuntia päivässä.
Meillä vielä mies vei 6-vuotiaan aamulla että sain nukkua 10-11 asti vauvan kanssa. Välillä tuntui että ei saisi nukkua, mutta en olisi muuten jaksanut 3h välein yösyöttöjä. Hain sitten puolilta päivin isomman eskarista.
Nukun vieläkin aamuisin kun poika lähtee kouluun, mutta onhan mies hereillä... ja lapsi oma-alotteinen.
Esikoisen jälkeen olin reilu vuoden töissä, kun sain jäädä ä-lomalle. Olin kotona molempien lasten kanssa 10 kk.
Minulla ei ollut todellakaan muuta mahdollisuutta. Muuten olisi tutkimusvirka Akatemian leivissä mennyt. Hoitovapaata ei myönnetä.
En kyllä ollut katkerakaan kun tiesin että lapsilla on hyvä hoitaja.
Meillä siis kolmiperhehoiuto ja pph-systeemiä jatkettiin kunnes lapset olivat 4 ja 6 v. Silloin siirtyivät pieneen yksityiseen (ihanaan) päiväkotiin. Ihanuudesta en tosin tiennyt etukäteen - se on selvinnyt vasta näiden 3 v. aikana. Esikoinen meni siis päiväkotiin vasta eskari-ikäisenä.