Telkkariin ei tule virtaa...auta uusavutonta
Johto seinässä mutta telkkariin ei tule virtaa...Onko se nyt rikki ja voiko korjata?
Kommentit (23)
Koita jotain muuta laitetta samaan pistorasiaan jos sekään ei toimi kato sulakkeet
Vierailija kirjoitti:
Virtalähteen konkat menny.
Siis tarkoittaa mitä?
Mulla auttoi tollaseen kun irrotin johdon telkkarista ja laitoin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mit vid?
Vaihda kuvaputken potikat ja tarkista perätankin hilavitkuttimen takarajaytinkaapeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoittaa mitä?
Että konkat on kärähtäneet. Uusia voi tilata elektroniikkaliikkeistä ja kiinasta. Maksaa mutamia kymmeniä pennejä tai muutamia euroja.
Pitää juottaa uudet samanlaiset paikoilleen.
Laita se antennijohtokin paikalleen.
Mulla oli konkka kärähtänyt kans sähköpatterista, avasin ja totesin.. mustaa jälkeä kortilla. En kyllä viitsi muutaman kympin romuja alkaa ite korjailemaan. Jossain kalliimmassa voi olla jo kannattavaa.
Sinkkumies
Ionivaihtimesi takakaapeli on mennyt poikki, siwasta sai alkosta saa uuden
Varmaan transveetin kulujäämät hilaa vastasuuntaan. Vaihda jännitepotentiaalin rengas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli konkka kärähtänyt kans sähköpatterista, avasin ja totesin.. mustaa jälkeä kortilla. En kyllä viitsi muutaman kympin romuja alkaa ite korjailemaan. Jossain kalliimmassa voi olla jo kannattavaa.
Sinkkumies
Olen kans saanu kaapelia perääni, ja sain räjähtävän erektion
-toinen sinkkumies
Toimiiko virtanappi? Voi olla mennyt myös siitä napista mikrokytkin. Sekin maksaa muutamia euroja. Kerro nyt jotain ap,
Sinkkumies
Blääh, ei ole vika pistorasiassa. Uuden telkkarin ostoon kai sitten
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko virtanappi? Voi olla mennyt myös siitä napista mikrokytkin. Sekin maksaa muutamia euroja. Kerro nyt jotain ap,
Sinkkumies
Se virtanappi juuri ei toimi. Mistäs sellaisen mikrokytkimen saa ja voiko sen itse vaihtaa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö välähdä yhtään jos laitat päälle. Entä standby valo palaako
Kuinka voin auttaa, saisinko tiliyhteytesi voidakseni laittaa tilillesi hintsusti fyffeä,jotta voit ostaa uuden kivan televisiovastaanottimen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Se virtanappi juuri ei toimi. Mistäs sellaisen mikrokytkimen saa ja voiko sen itse vaihtaa?
Voi, siinä voi tosin olla jokin muukin järjestelmä, joka vain kytkee virrat on/off.
Naksuuko se, onko se naksunut se kytkin.. kun ei voi tietää minkälainen siinä on, mutta se selviää vain avaamalla tai kuullostelemalla, mutta se on silti merkityksetöntä kun se on kuitenkin pakko avata.
Samalla voi tarkistaa, ettei siellä piirilevyllä ole mikään kärähtänyt. Sen kyllä näkee silmällä jos on. Yleensä ne konkat kärähtää kun niillä on joku tietty elinikä, kuten tietokoneidenkin myynnissä niitten oletettu elinikä yleensä kerrotaan.
Kannattaa tietty ostaa sellainen emolevy missä ne on mahd. pitkät eliniät.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö välähdä yhtään jos laitat päälle. Entä standby valo palaako
Ei mitään merkkiä elämästä, ihan pimeä