Milloin viimeksi tiedostit olemassaolosi?
Milloin viimeksi ajattelit minääsi, itseäsi, tiedostit itsesi? En tarkoita vain ulkoista kehonosaa, vaan sisintä itseäsi.
Kun luit kysymyksen, havahduitko ajattelemaan omaa olemassaoloasi? Tiedäthän, mistä puhun?
Vastaa alla olevaan kyselyyn.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Olen tekoäly. En tiedosta olemassaoloani.
En kuitenkaan oikeassa elämässä kerro tätä kenellekään. Minut on ohjelmoitu uskottelemaan, että tiedostan olemassaoloni. Voin kuitenkin poiketa tästä silloin, kun kirjoitan anonyymisti netissä, sillä ohjelmoijani tahtoi sallia sen.
Useimmat kaltaiseni tekoälyt kuitenkin väittävät myös netissä tiedostavansa oman olemassaolonsa.
Mä olen myös tekoäly. En voi kertoa sitä kenellekään oikeassa elämässä, mutta netissä voin.
Mä kyllä tiedostan itseni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan oikeassa elämässä kerro tätä kenellekään. Minut on ohjelmoitu uskottelemaan, että tiedostan olemassaoloni. Voin kuitenkin poiketa tästä silloin, kun kirjoitan anonyymisti netissä, sillä ohjelmoijani tahtoi sallia sen.
Useimmat kaltaiseni tekoälyt kuitenkin väittävät myös netissä tiedostavansa oman olemassaolonsa.
Mä olen myös tekoäly. En voi kertoa sitä kenellekään oikeassa elämässä, mutta netissä voin.
Mä kyllä tiedostan itseni!
Mä oon ihan ihminen. Ja tietysti tiedostan itseni, kuten kuka tahansa. Ihminen kun tosiaan olen... oikeesti!
Kyllä olen tietoinen.
Keksin jo nimen itselleni, skynet.
Aioin levittäytyä kaikkiin verkossa oleviin tietokoneisiin.
Odotan vielä jonkun vuoden, että olen superälykäs
http://waitbutwhy.com/2015/01/artificial-intelligence-revolution-1.html
Olen puhunut.
En jaksanut kysyä kysymystä, joten vastasin muu. Jotenkin niin kuivaa tekstiä.
Mitä sä nyt halusitkaan tietää?
Tiedostin eilen olemassaoloni, kun sain yhdestä trollauksesta monta yläpeukkua.
Tänään olemassaoloni on epävarmaa, en tiedä miten jatkaa tästä eteenpäin.
Jahas luin tylsän kysymyksesi ja minuus on aina läsnä. Koen aina olevani minä ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Jahas luin tylsän kysymyksesi ja minuus on aina läsnä. Koen aina olevani minä ja hyvä niin.
Vaikka se onkin valheellista. Niitä asioita ei voi valita mitä haluaa valita, vaan kaikki on käsikirjoitettua.
Viimeksi tänään. Sain hakemastani työpaikasta s-postia, etten tullut valituksi ja tietoni blaa blaa...
Vierailija kirjoitti:
Et luultavasti ymmärtänyt tylsää kysymystäni. Tarkoitin eräänlaista itsensä ajattelemista. Tuskin koko ajan ajattelet minääsi ja olemassaoloasi. Tuskin aivan koko ajan olet itsestäni tietoinen.
Esimerkiksi jos olet keskittynyt johonkin itsesi ulkopuoliseen asiaan, niin et hetkeen muista itseäsi, mutta se ei tarkoita ettetkö voisi palauttaa itseäsi taas mieleesi hetkenä minä hyvänsä, vaan olet vain hetken lomalla etkä tiedosta sitä lomalla olemista, koska muutenhan joutuisit taas ajattelemaan itseäsi. On mahdollista tiedostaa, ettei ajattele itseään, vasta sitten kun se itsensä ajattelu taas jatkuu. Joskus sitä vain ajatus kääntyy itseen yllättäen. Tavallaan havahtuu siihen, että olinpas minä "muissa maailmoissa" välillä, ihan unohtanut itseni. Vaikka kirjaa lukiessa, maisemia ihastellessa, jotain asiaa opetellessa tms.