Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava perheen lapset menee meillä aina jääkaapille

28.03.2017 |

Aina kun kyseinen perhe tulee käymään niin melkein heti pyytävät ruokaa tai menevät jääkaapille. Viimeksi yksi lapsi teki itselleen 4 paahtoleipää ja haki jääkaapista vielä jogurttia ollessaan yksin keittiössä. Miestä ei haittaa yhtään, kaikki saavat kuulemma syödä niin paljon kuin haluavat. Mua ärsyttää koska meillä on omaki perhe eikä kumminkaan olla läheskään varakkaita. Miten vois sanoa kohteliaasti ettei aina vaan söis meillä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi ensin miehen kanssa yhteiset säännöt kuinka teidän perheessä käyttäydytään/tehdään sillä ei tule mitään jos toinen lupaa ja toinen kieltää.

Jos tulos on että teillä vieraat eivät mene itse jääkaapille niin siitä kerrotaan vieraille asiallisti ja suoraan. Jos vieras pyytää ruokaa heti kun pääsee ovesta sisään niin ehdota omia eväitä tai ravintolaa kun itse et mitään ravintolaa pyöritä.

Vierailija
2/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun tulevat laita sinne vaan jotain haukifileitä (ja kaikki heille maistuvat ruoat jemmaa parvekkeelle) - katso miten kauan vierailu kestää - onko vierailun motiivi vain lasten herkuttelu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstapojen puute. Lapsi ei selvästikään ymmärrä, että nyt on vieraisilla kylässä - ei kotona. Tämä pitää lapselle opettaa nätisti.

Lapselle voi ja pitää sanoa heti, jos lapsi käyttäytyy epätoivotulla tavalla. Mutta hyvällä tavalla positiivisesti!!

Seuraavan kerran, kun lapsi on menossa tai jo jääkaapilla, minä sanoisin, että "...kuulehan. Meillä on semmoinen käytäntö, että vieraat lapset eivät ota itse jääkaapista mitään. Anteeksi, kun en ole tätä aikaisemmin sanonut.."

Tai muuta tuonkaltaista.

Kerro asia selvästi, rauhallisesti, ystävällisellä äänellä. Älä nolaa lasta, kohtele kunnioittavasti ja hienotunteisesti.

Kiitä lasta seuraavan kerran, kun lapsi on teillä kylässä EIKÄ mene jääkaapille, jotenkin tähän tapaan"...hienoa, että muistit meidän perheemme tapoja ja otit ne huomioon".

Vierailija
4/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia moukkia teidän ystäväperheenne! Kuka menee omin lupinensa toisten jääkaapille?

Ai niin sekin yksi tyyppi meillä käydessään meni itse jääkaapille, laski viinipönikästä viiniä kun emme samaan tahtiin osannut loppasuuna juoda! Mies joi, kun sai ilmaista viiniä....Samainen hyypiö meni omin lupinensa mieheni viskikaapille - ja eikun kunnon grogit ihan itse itselleen kaatoi.

Mistä näitä juntteja tulee!

Vierailija
5/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolaaminen toimii. Mulle tuli nolo olo jo tämän lukemisesta lapsen puolesta.

Meillä siis vanhemmat teki todella selväksi, että vieraiden luona syöminen on kamalan hävettävää. Joskus jäin kiinni siitä, että kaverin vanhempi oli ostanut minulle jäätelön - sain kuulla siitä koko loppu illan kotona.

6/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nolaaminen toimii. Mulle tuli nolo olo jo tämän lukemisesta lapsen puolesta.

Meillä siis vanhemmat teki todella selväksi, että vieraiden luona syöminen on kamalan hävettävää. Joskus jäin kiinni siitä, että kaverin vanhempi oli ostanut minulle jäätelön - sain kuulla siitä koko loppu illan kotona.

Kyllä mä antaisin syödä jos nimenomaan annettais mut kyse onkin siitä että me (tai ennemminkin minä) ei olla annettu erikseen lupaa. Tosi kiva kun tullaan syömään seuraavalle päivälle varattu ruoka. Ainakin lasten mahoista päätellen äiti antaa syödä mitä vaan, missä vaan ja kuinka paljon vaan tahtovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi