Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tykkää, jos rupean kasvissyöjäksi

Vierailija
28.03.2017 |

Olen ajatellut alkavani kasvissyöjäksi, koska se on eettisempää, ekologisempaa ja terveellisempää. Olen pysähtynyt miettimään, että ihan totta eläimiä alistetaan, jotta niistä saadaan lihat. Eläimiä käytetään hyödyksi. Ymmärrän toki myös, että lihabisneksessä pyörii isot rahat eikä sitä haluta ajaa alas. Olen jonkusen kerran tuonut ruokapöydässä näitä mietteitä esille "Minkähän niminen tämäkin pihvi oli, millaista elämää vietti jne." Mies ei kestä kuunnella ollenkaan. Hänen mielestään en suhtaudu kunnioittavasti ruokaan. En tiedä, piileekö taustalla pelko, että alan laittaa enemmän kasvisruokaa. Olen aika huono ruoanlaittaja, mutta niin on miehenikin. Siksi ollaan menty paljon eineksillä ja kasviseineksiä on vähemmän tai ne on samaa huttua. Miten voisin markkinoida miehelleni kasvisruokaa?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda tollaset veganismit.

Opettele tekeen kunnon jauhelihamakaronilaatikkoa. Ei oo vaikeeta.

Ja onni asuu teillä :)

Vierailija
2/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumalla lihan eettisistä ongelmista ja harjoittelemalla erilaisten kasvisruokien laittamista. Ei sinun pidä tukahduttaa kasvuasi miehen ahdasmielisyyden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen saisi välittömästi kenkää, jos yrittäisi tuputtaa mulle kasvisruokaa tai selittäisi tuollaisia ruokapöydässä. Sulla on tosi pitkäpinnainen mies

Vierailija
4/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy sinä kasvissyöjäksi ja anna miehen pitää oma ruokavalionsa. Itse olen lähes täysin vegaani ja mieheni syö lihaa useina päivinä viikossa. Kumpikin saa toimia oman vakaumuksensa mukaan.

Vierailija
5/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta saahan mies jatkas einesten puputtamista jos haluaa. Hänen ei kuulu rajoittaa sinua tuollaisessa asiassa, ja toisaalta sinun ei kuuluole pakottaa häntä samaan muottiin mitä nyt et kirjoituksesi perusteella aikonutkaan.

Tsemppiä. :)

T. Toinen uusvege

Vierailija
6/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen saisi välittömästi kenkää, jos yrittäisi tuputtaa mulle kasvisruokaa tai selittäisi tuollaisia ruokapöydässä. Sulla on tosi pitkäpinnainen mies

Kauhea menetys! Kyllä jokainen nainen tarvitsee maailman asioista kiinnostumattoman omaan napaansa tuijottavan nakinpurijan, joka hylkii kaikkea älyllistä haastamista, uutta tietoa ja eettistä pohdiskelua.

Vierailija
7/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ulkoruokintaan. Syökööt vitun kebabbia lopun ikänsä.

Vierailija
8/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai aloitat miehen ideologisella painostuksella. Ei ole yhtään hyvää syytä opetella ensin tekemään tai edes ostamaan maistuvaa kasvisruokaa, kun on paljon helpompi osoittaa moraalinen ylemmyytesi saarnaamalla ruokapöydässä. 

Vierailija
9/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviiko sitä niin mainostaa? Senkus teet kasvisruokia. Itse syön pääasiassa kasvisruokaa, kanaa ja kalaa parina päivänä viikossa. Käy hakemassa kirjastosta joku reseptikirja ja eiku kokkaamaan.

Vierailija
10/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aloitat miehen ideologisella painostuksella. Ei ole yhtään hyvää syytä opetella ensin tekemään tai edes ostamaan maistuvaa kasvisruokaa, kun on paljon helpompi osoittaa moraalinen ylemmyytesi saarnaamalla ruokapöydässä. 

Tällä tavallahan syötetään pikkulapsia, jotka eivät vielä ymmärrä miksi pitää syödä vihannekset tai lääkkeet. Houkutellaan nameilla :) Faktaperustelut menevät kuuroille korville, koska lapsi ei vielä voi niitä ymmärtää. Pikkuisella ei ole vielä kapasiteettia ajatella monimutkaisempia asioita kuin oma välitön mielihyvä.

Vierailija
11/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee luonnon ja ilmastonmuutoksen kannalta eettisyyttä niin uusimman tutkimuksen mukaan paras ruokavalio on sellainen, jossa on paljon sokeria. 

Vierailija
12/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaikkiruokainen ja syön paljon kasvis- ja kalaruokia arkisin, kun ne ovat kevyempiä ja terveellisempiä, mutta viikonloppuisin kyllä nautitaan ja porsastellaan.  Perjantaina ja lauantaina pannulla/uunissa/ grillissä tirisee mehukas liha ja lasissa hehkuu punainen viini. Sunnuntaina syödään sitten kyllä kevyemmin jotain aasialaista ruokaa.

En voisi ajatella, että naiseni olisi ideologinen kasvissyöjä, eikä haluaisi jakaa kanssani tätä lihallista nautintoa. Riistaruuat erityisesti ovat suuri intohimoni.

Vierailija
13/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kaikkiruokainen ja syön paljon kasvis- ja kalaruokia arkisin, kun ne ovat kevyempiä ja terveellisempiä, mutta viikonloppuisin kyllä nautitaan ja porsastellaan.  Perjantaina ja lauantaina pannulla/uunissa/ grillissä tirisee mehukas liha ja lasissa hehkuu punainen viini. Sunnuntaina syödään sitten kyllä kevyemmin jotain aasialaista ruokaa.

En voisi ajatella, että naiseni olisi ideologinen kasvissyöjä, eikä haluaisi jakaa kanssani tätä lihallista nautintoa. Riistaruuat erityisesti ovat suuri intohimoni.

Onneksi sitten en ole sun nainen :) mutta toivottavasti ymmärrät, että näin vegenaisena sinä et olekaan minun silmissäni suurimpia pahiksia, mitä tulee lihankulutukseen. Mulle on periaatteessa aika sama, mistä syystä ihminen syö kasvispainotteisesti, ruoan keveys ja terveellisyys on aivan yhtä hyviä syitä kuiten eettiset ja ekologisetkin, kun lopputulos on kuitenkin sama (lihankulutus pienempää). Nimenomaan kasvisruokapäivät ovat hyvin pitkälti se helppo ratkaisu tavallisen sekasyöjän vaikuttaa, kun ei tarvitse luopua kaikesta lihansyönnistä, jos se tuntuu vaikealta, mutta ei kuitenkaan ole se juntti toimintamalli, että joka ruoalla on pakko olla lihaa.

Vierailija
14/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan älyttömältä ajatus, että miehen pitäisi "hyväksyä" kasvissyöntisi tai että hänenkin pitäisi alkaa kasvissyöjäksi sinun perässäsi. Toki saat puhua ajatuksistasi ja mielipiteistäsi, mutta usein toistuva mainostaminen ja painostaminen vain on ärsyttävää, oli aiheena sitten kasvissyönti tai muu asia.

Vierailija
15/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mitään ala. Kuhan puhut.

Vierailija
16/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan älyttömältä ajatus, että miehen pitäisi "hyväksyä" kasvissyöntisi tai että hänenkin pitäisi alkaa kasvissyöjäksi sinun perässäsi. Toki saat puhua ajatuksistasi ja mielipiteistäsi, mutta usein toistuva mainostaminen ja painostaminen vain on ärsyttävää, oli aiheena sitten kasvissyönti tai muu asia.

Siis "hyväksymisellä" tarkoitin, että älytön ajatus, että miehen hyväksyminen tai mielipide vaikuttaisi kasvissyöntiisi.

Vierailija
17/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kuunnella mammojen neuvoja. Näin pääset sekä miehestä että lihasta eroon. Suurin osa vegetytöistä asustelee kantakaupungissa yksiössä kissan kanssa.

Ja haisee kellarilta.

Vierailija
18/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut huono ruoanlaittaja. Kun aloin kasvissyöjäksi, huomasin, että kasvisruoasta saan paljon helpommin hyvän makuista kuin liharuoasta.

Eihän se kasvissyönti mikään ON/OFF juttu ole. Voit tehdä aluksi vaikka kerran viikossa kasvisruokaa, tai silloin kun miehesi ei ole kotona.

Vierailija
19/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi markkinoida miehelle kasvisruokaa? Ei hän ole sinä. Ja sinä olet jo ihan iso tyttö ja saat syödä ihan sitä mitä itse haluat. Et sinä siihen miehen lupaa tarvitse.

Vierailija
20/39 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos jättäisit sen syyllistämisen ja alkaisit vain itse syömään kasvisruokaa. Ei sun tarvii siihen mieheltä lupaa kysellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi