Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

verestä vielä...

22.03.2006 |

Kun tuosta verestä oli puhetta niin tässä siitä jotain samoin kuin armolahjoista ja Pyhän Hengen toiminnasta. Tämä omalta osaltani että olette sitten saaneet joltain muultakin todistajalta myös vastinetta. Yleensä en kommentoi asioita täällä enkä tule näin tekemään vastaisuudessa, sillä en katso tätä oikeaksi paikaksi siihen, mutta tiedän että Harriet ei varmasti yksin ehdi kaikkeen vastata joten yritän nyt hieman avittaa häntä, vaikken tunne. JOTEN:::

Kielto veren käytöstä syömiseen tuleen 1. Mooseksen kirjan 9.luvun 3-4 jakeitten perusteella. Voitte katsoa sen ihan omien Raamattujenne sivuilta, sillä se lukee selvästi siellä. Siinä ei pitäisi olla epäselvyyttä.

Kirjoitan sen vielä tähän siltä varalta mikäli jollain ei Raamattua ole.

Käytän tässä siis nyt Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottamaa suomennosta, ettei tule siitäkään huomauttamista että käyttäisin nk. " väärää" versiota.

1.Mo. 9:3-4 " Teidän ravintonanne olkoot kaikki olennot, jotka elävät ja liikkuvat. Ne kaikki minä annan nyt teille, niin kuin annoin teille vihreät kasvit."

" Mutta lihaa, jossa vielä on jäljellä sen elämänvoima, veri, te ette saa syödä."

Eli tässä veri on elämänvoima-pyhä ja siksi sitä pitää kunnioittaa ja sitä ei saa syödä missään muodossa.

Myös esimerkiksi Apt. 15:29 ilmoittaa hyvin selkeästi että verta tulee karttaa kaikissa muodoissaan niin syömisessä kuin muutenkin.

Ja sitten mitä tulee armolahjoihin...onko tässä nyt kyseessä sitten kielilläpuhuminen etc. ilmiöt?

Sillä näitä emme tunnusta Jumalasta lähtöiseksi.Asian selvittäminen perusteelisemmin tarvitsee hieman enemmän tietoa siitä mitä nyt haetaan tällä termillä armolahjat.

Pyhän Hengen tunnustamme kuten myös Isän ja Pojan mutta taas tässäkin esitän kysymysen että missä mielessä on tullut kysymys että tunnustammeko Pyhää Henkeä? Sellaisenaan, vaikuttavana voimana, ihmeitä aikaan saavana vai kuinka?

Sitten taasen eräs väärin käsitys joka on oikaistava. ERmme saa emmekä myöskään kerää mitään emmekä minkäänlaisia pisteitä yhtään mihinkään, saaraustoimintamme on ihan vapaaehtoista ja esimerkiksi itse en käy nk. kenttätyössä tällä hetkellä lainkaan. Se on suositeltavaa mutta ketään siihen ei pakoteta eikä siitä mitään pisteitä saa, kenenkään ovia ei merkkailla eikä mitään muutakaan salaperäisiä ihme juttuja tehdä. Ollaan ihan tavallisia ihmisiä siinä missä muutkin. Ovet on auki kokouksiimme siinä missä muillakin, kyllä sinne voi tulla jos itse ei usko.

Me emme vaan pidä sellaista kovin korkeaa profiilia tekemisistämme, mutta se että käydään ovilla juttelemassa, kiinnittää huomiota ihmisissä ja kun muuten ei tieoa ole, niin sitten spekuloidaan. Ja jos joku ärsyyntyy niin sitten alkaa negatiiviset jutut jotka vaan paisuu minkä ehtii...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole näitä keskusteluja seurannut, mutta mulla vaan heräsi tosta jutusta mieleen semmonen kysymys, että miten teillä noi Vanhan Testamentin käskyt ja lait... Kuuluuko teidän noudattaa niitä? Ja onko sitten olemassa joitain käskyjä, jotka ei teille kuulu.. Ja miksi?

Vierailija
2/7 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistajat korjaavat, jos tulee virheitä..

Raamatun mukaan veri edustaa luomuksen elämää tai sielua ja on näin ollen pyhää. Kun Nooa sai luvan syödä eläinten lihaa vedenpaisumuksen jälkeen, Jumala varoitti häntä painokkaasti: ¿Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.¿ (1. Mooseksen kirja 9:4) Tämä kielto toistettiin Jumalan Israelin kansalle antamassa laissa. (3. Mooseksen kirja 17:10) Myöhemmin (HUOM!) pyhä henki ja apostolit määräsivät, että kristittyjen tulee ¿karttaa epäjumalille uhrattua ja verta ja sitä, mikä on kuristettua, sekä haureutta¿. ¿ Apostolien teot 15:28, 29.

Kielto ei siis löydy ainoastaan vanhasta testamentista. Lakiliitto ei sido nykykristittyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eevu73:

Kun tuosta verestä oli puhetta niin tässä siitä jotain samoin kuin armolahjoista ja Pyhän Hengen toiminnasta. Tämä omalta osaltani että olette sitten saaneet joltain muultakin todistajalta myös vastinetta. Yleensä en kommentoi asioita täällä enkä tule näin tekemään vastaisuudessa, sillä en katso tätä oikeaksi paikaksi siihen, mutta tiedän että Harriet ei varmasti yksin ehdi kaikkeen vastata joten yritän nyt hieman avittaa häntä, vaikken tunne. JOTEN:::

Kielto veren käytöstä syömiseen tuleen 1. Mooseksen kirjan 9.luvun 3-4 jakeitten perusteella. Voitte katsoa sen ihan omien Raamattujenne sivuilta, sillä se lukee selvästi siellä. Siinä ei pitäisi olla epäselvyyttä.

Kirjoitan sen vielä tähän siltä varalta mikäli jollain ei Raamattua ole.

Käytän tässä siis nyt Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vuonna 1992 käyttöön ottamaa suomennosta, ettei tule siitäkään huomauttamista että käyttäisin nk. " väärää" versiota.

1.Mo. 9:3-4 " Teidän ravintonanne olkoot kaikki olennot, jotka elävät ja liikkuvat. Ne kaikki minä annan nyt teille, niin kuin annoin teille vihreät kasvit."

" Mutta lihaa, jossa vielä on jäljellä sen elämänvoima, veri, te ette saa syödä."

Eli tässä veri on elämänvoima-pyhä ja siksi sitä pitää kunnioittaa ja sitä ei saa syödä missään muodossa.

Myös esimerkiksi Apt. 15:29 ilmoittaa hyvin selkeästi että verta tulee karttaa kaikissa muodoissaan niin syömisessä kuin muutenkin.

Ja sitten mitä tulee armolahjoihin...onko tässä nyt kyseessä sitten kielilläpuhuminen etc. ilmiöt?

Sillä näitä emme tunnusta Jumalasta lähtöiseksi.Asian selvittäminen perusteelisemmin tarvitsee hieman enemmän tietoa siitä mitä nyt haetaan tällä termillä armolahjat.

Pyhän Hengen tunnustamme kuten myös Isän ja Pojan mutta taas tässäkin esitän kysymysen että missä mielessä on tullut kysymys että tunnustammeko Pyhää Henkeä? Sellaisenaan, vaikuttavana voimana, ihmeitä aikaan saavana vai kuinka?

Sitten taasen eräs väärin käsitys joka on oikaistava. ERmme saa emmekä myöskään kerää mitään emmekä minkäänlaisia pisteitä yhtään mihinkään, saaraustoimintamme on ihan vapaaehtoista ja esimerkiksi itse en käy nk. kenttätyössä tällä hetkellä lainkaan. Se on suositeltavaa mutta ketään siihen ei pakoteta eikä siitä mitään pisteitä saa, kenenkään ovia ei merkkailla eikä mitään muutakaan salaperäisiä ihme juttuja tehdä. Ollaan ihan tavallisia ihmisiä siinä missä muutkin. Ovet on auki kokouksiimme siinä missä muillakin, kyllä sinne voi tulla jos itse ei usko.

Me emme vaan pidä sellaista kovin korkeaa profiilia tekemisistämme, mutta se että käydään ovilla juttelemassa, kiinnittää huomiota ihmisissä ja kun muuten ei tieoa ole, niin sitten spekuloidaan. Ja jos joku ärsyyntyy niin sitten alkaa negatiiviset jutut jotka vaan paisuu minkä ehtii...

Vierailija
4/7 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit asiat ihan niinkuin ne todella ovat. Kiitos-! Veljesi.

Vierailija
5/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli parane ja ristinuskoon.jumala ei tod halua ketään tappaa joten kyllä terve järkinen ottaa lisäverta suoneensa jos henkikulta sitä vaatii.itse olen ev.luttilainen ja se on ainut oikea uskonto!!!!!!!!!!lähde kesällä vaikka käymään suviseuroissa ja mieti uudestaan tota uskontoasi

Vierailija
6/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

javax:

eli parane ja ristinuskoon.jumala ei tod halua ketään tappaa joten kyllä terve järkinen ottaa lisäverta suoneensa jos henkikulta sitä vaatii.itse olen ev.luttilainen ja se on ainut oikea uskonto!!!!!!!!!!lähde kesällä vaikka käymään suviseuroissa ja mieti uudestaan tota uskontoasi

Niimpä niin....tämänhän me kaikki tiedämme ja jokainen on omassa uskossaan autuas.

Voin kertoa että olen ollut ev.lut hyvinkin vahvasti ja olen ollut myös kiertänyt aikanaan suviseurat. Olen kokenut ja tutkinut elämän varrella myös paljon muutakin. Tässä olen mukana muun kun pelkän tunteen kuljettamana.

En ole täällä halunnut koskaan loukata ketään enkä soisi itsänikään loukattavan, en ole kritisoinut henkilökohtaista uskoasi, vaan olemme kaikki täällä keskustelemassa toistemme kanssa erilaisista asioista ja esittämässä mahdollisia asiallisia kysymyksiä.

Vastailen kyllä asiallisiin kysymyksiin ja keskusteluihin jos niikseen tulee mutta yksilön arviointi hänen uskonsa mukaan on nykyajan mukaan lakien vastaista.

Vierailija
7/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit asiat juuri niinkuin ne ovat. Itse olen myös aikaisemmin ollut evlut..

Mutta en ole koskaan käynyt minkäänlaisissa seuroissa, enkä KÄY !!

Olen vihkiytynyt Jehovalle ja käynyt sen vertauskuvaksi vesikasteella. En koskaan tule uskoani muuttamaan muuksi..

Väärä uskonto, eli suuri babylon:::

Ilmestys 18:4 Lähtekää siitä ulos, minun kansani, jos ette tahdo osallistua hänen kanssaan hänen synteihinsä ja jos ette tahdo saada osaa hänen vitsauksistaan..

Ilmestys 18:21 Voimakas enkeli nosti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen ja sanoi: Näin heitetään rajusti pois babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä löydetä enää koskaan !!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi