Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
Pahin perähikiä keskellä kaupunkia löytyy varmaan täältä Turusta.
Kävin joskus kävelemässä Koroisten vanhan sähköaseman tienoilla. Siinä on siis iso alue pelkkää peltoa Aurajoen ja Vähäjoen välissä ja hiekkateitä, jotka kulkevat peltojen läpi. Aika paljon väkeä käy siellä hölkkäämässä ja kävelyttämässä koiria tms. Vähäjoen rannalla on pari taloa ja erehdyin kävelemään sähköaseman ohi sinne talojen suuntaan. Matkaa taloille oli hyvin vielä jotain parikymmentä metriä.
Sieltä yhden talon pihalta ponkaisi oitis joku neljän-viidenkympin välillä oleva huonohampainen väkäleuka rääkymään että "Mikä mies? Millä asialla?"
"No kunhan tässä ihan julkisella tiellä kävelen."
"Ei täällä saa kävellä. Ala vetää siitä!" tyyppi hölkkäsi hakemaan autoaan ja kurvasi saman tien sähköaseman kohdille, mihin olin jäänyt suu auki ihmettelemään.
"Ai anteeksi. En minä missään mitään kieltoa näe vieläkään", sanoin ja yritin kävelemään pois päin. Ukko tuijotti minua autonikkunasta sellaisen vähämielisen idiootin virne naamallaan ja jäkätti jotain sekavaa siitä että meikäläiset haluaa elää rauhassa.
Lähdin kävelemään ja se tyyppi seurasi mua autolla ryömintävauhtia sitä hiekkatietä pitkin, keskellä kirkasta päivää, kunnes pääsin viimein hiekkatieltä Tampereentien Prisman lähellä. Kyllä nousi syke ihan ilman hölkkäämistäkin. En ole varmaan ikinä kulkenut niin ahdistavaa parin-kolmen sadan metrin matkaa, enkä oikein voinut uskoa että koko tuo tilanne oli edes mahdollinen.
Missään ei sillä hetkelllä ollut edes ketään ulkoilijoita. Koko tilanne oli aivan kuin jostain Stephen Kingin kirjasta, missä tipahdetaan varoittamatta johonkin painajaismaiseen rinnakkaistodellisuuteen.
Äijä jäi tuijottamaan mun menemistä vielä hetkeksi sieltä ratin takaa silmät kiiluen ja lähti sitten tie pölisten peruuttaamaan takaisin Vähäjoen rannan taloille.
Olin kyllä pitkään aika tosi hämmentynyt ja kyselin siinä lähellä Turun Yo-kylässä, Halisissa ja Koroisten rannan "hippitaloissa" asuvilta tyypeiltä ja kaikilta tuli sama "joo älä ikinä mee sen sähköaseman ohi"-vastaus.
Oon ollut melkoisissa peräkylissä siellä täällä mutta harvoin on tullut noin autenttinen Syvä joki-fiilis yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseutuhan on lähes asumiskelvotonta aluetta ihmiselle
Millä perusteella ?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien perähikiöiden perähikiä jossa olen käynyt on Surinamissa sijaitseva kaupunki nimeltä New Nickerie. Suomesta löytyvistä hikiöistä ei voi samana päivänä edes puhua.
Ai Nieuw-Nickerie? Oli pakko googlettaa se kuvahaulla. On kyllä kieltämättä aika eksootisen oloinen paikka. Yksi ja sama kiikkerän näköinen talo esiintyy lähes joka kuvassa. Liekö kylän vilkkaimman pääkadun tärkein rakennus vai mikä.
Nellimistä katsottuna Helsinki on perähikiällä.
Surgut, kaupunki keskellä Siperiaa.
Vierailija kirjoitti:
Nellimistä katsottuna Helsinki on perähikiällä.
Samalla logiikalla myös Tokio on perähikiällä.
Pikkupitäjien ongelma on, että älyllä varustetut yksilöt muuttavat pois heti aikuisuuden kynnyksellä ja jäljelle jäävät sinun kaltaiset älyn jättiläiset. Olet tästä hyvä esimerkki.
Utsjoki oli kyllä oikein takahikiä ja Karigasniemi myös.
Turku. Sen pohjoisempana en ole käynyt.
Australian syrjäseutu eli outback.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Turku-Helsinki -linjan pohjoispuolella on ihan perähikiää. En ymmärrä kuka siellä haluaa asua. Ilmeisesti eivät paremmasta tiedä.
Ja kaikki ko. linjan eteläpuolella on jotain hyvää ja hienoa?
Turku- Helsinki -linjan pohjoispuoli...miten päin sun karttasi oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Liperin Viinijärvi.Asuin siellä aikoinaan,nyt paikka vapaa-ajan asuntona.Hyvät puolet; rautatie ja Kuopio-Joensuuntie jotka vievät pois Viinijäeveltä..
Eihän se mikään suurkaupunki ole, mutta ei Suomen mittakaavassa ole mitenkään syrjässä. Julkisilla näyttäisi pääsevän 6 tunnissa Helsinkiin. Monesta paikasta ei pääse minnekään muuten kuin omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaa korpien kuiskintaa ja jylhien järvien loiskintaa........ Peräkylän ruisleipä hyvvää, oliko Nurmeksesta
Kyllä Nurmeskin on näköjään kuihtunut vuosien saatossa. Sivummalla asuu pirut ja paokäret.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä vinkkelistä katsoo. Yhdestä vinkkelistä katsottuna Helsinki on perähikisin paikka, jossa olen asunut.
Syntynyt Euroopan metropolissa, kasvanut Helsingissä ja myöhemmin toiseen Euroopan metropoliin muuttanut.
Sori kaikki stadilaiset, jotka ette muusta tiedä.
Mitäs jos tietääkin?
Tuuppa käymään perse hiki alueelta puhtaaseen raikaaseen pohjoisen elämään täälä ei pers hiki haise
Kyproksen vuoristo,jossa olimme eksyksissä muutaman tunnin näkemättä ainuttakaan ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä vinkkelistä katsoo. Yhdestä vinkkelistä katsottuna Helsinki on perähikisin paikka, jossa olen asunut.
Syntynyt Euroopan metropolissa, kasvanut Helsingissä ja myöhemmin toiseen Euroopan metropoliin muuttanut.
Sori kaikki stadilaiset, jotka ette muusta tiedä.
eiks helsinki ookkaan kaiken keskus?
Helsinki on kaiken keskus vain helsinkiläisille. Keisari Aleksanteri ensimmäisen tuppukylästä pääkaupungiksi rakentama räme, joka sijaitsi silloisen pääkaupungin Turun ja dynaamisen liiketalouskeskuksen Viipurin välillä.
Joten jos sinne perähikiälle vääntäytyy, niin Helsinki on sellainen. Ahdas, harmaa, ihmisiä täyteen tungettu ongelmapesäke.
Venäjä. Maailman ankein, kurjin ja saastunein slummi, joka on kuin sodan jäljiltä. Ne haluaa viedä sen kurjuuden muuallekin.
Helsingin asukkaista suurin osa onkin junantuomia.