Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1343)
Vierailija kirjoitti:
Tuupovaaran Hoilola. Kuuluu nykyisin Joensuun kaupunkiin.
Minäkin asuin siellä. Oli kaunista ja korpiselkätalon väki tarjosi mielenkiintoista menoa.
Olin ihan sellainen alle kymmenvuotias kakara, kun käytiin perheen kanssa Lapissa ja ajettiin Ivalon läpi. Jäi elävästi mieleen, että siinä oli muutama vaalea rakennus ja se siitä.
Olin yli viisikymppinen, kun seuraavan kerran kävin mieheni kanssa Lapin reissussa. Ajettiin Ivalon läpi ja se oli ihan saman näköinen kuin mitä muistoissani. Suurta muutosta ei ollut tapahtunut.
Mutta. Oli kesä ja keskiyö ja täysin valoisaa. Ja siinä "keskustan kadulla" tulee vastaan kolme poroa, keskellä tietä itsevarmoina kuin ruhtinaat rivissä. Keskimmäinen oli iso ja sillä oli komeat sarvet. Eivät väistäneet ja me, jotka ajoimme muutenkin hitaasti, pysähdyimme viimein. Siinä meidän ihan nenän edessä ne sitten tyynen rauhallisesti kääntyi oikealle jonnekin rakennuksen taakse, ihan kuin olisivat etukäteen siitä sopineet. Turistinpaskiaiset ei niitä liikuttaneet. Ne oli selkeästi omalla maallaan.
Siitä jäi jotenkin taianomainen tunne. Ei yhtään ihmistä missään. Mistä ne porot tuli ja mihin meni? Tuonhan täytyy olla tavallista siellä. Jotenkin jäi Ivalosta hyvä tunne. Ei voisi kuvitella, että missään Helsingissä tai Turussa voisi kohdata mitään tuollaista, edes vastaavaa.
Voisin asua tuollaisessa paikassa. Luonto tulee vastaan upealla tavalla.
Olen käynyt Peräkorvessa ja Umpimähkässä sekä ihan huvin vuoksi myös Öllölässä. Eikä kotoani ole kuin muutama kilometri Abessiiniaankaan.
Päivä Oulussa. Lentokoneella talvella. Duuni. Aamuvarhain lähtö. Onneksi yöksi Helsinkiin. Kotiin.
AP:n aivokoppa, missään muualla ei ole yhtä autiota.
Transnistrian autonominen alue Moldovan ja Ukrainan välissä. Tunnelmat olivat hieman sellaiset kuin olisi siirtynyt aikakoneelln vuoden 1992 Neuvostoliittoon. Moldovan Chinausta pääsi paikallis minibussilla Tiraspoliin ja illalla takaisin.
En välttämättä suosittele, jos ei puhu venäjää!
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Peräkorvessa ja Umpimähkässä sekä ihan huvin vuoksi myös Öllölässä. Eikä kotoani ole kuin muutama kilometri Abessiiniaankaan.
Minäpä olen ylittänyt mökkireissuilla monta kertaa Suetsin kanavan.
Vierailija kirjoitti:
Transnistrian autonominen alue Moldovan ja Ukrainan välissä. Tunnelmat olivat hieman sellaiset kuin olisi siirtynyt aikakoneelln vuoden 1992 Neuvostoliittoon. Moldovan Chinausta pääsi paikallis minibussilla Tiraspoliin ja illalla takaisin.
En välttämättä suosittele, jos ei puhu venäjää!
No oliko se itsenäisyys Neuvostoliitosta upeuden tae? Sama meno muissa entisissä.
Kyllä vierailu Hoilolassa oli karsea,helvetillisiä tukiaisilla eläviä änkeröitä,Helsinki on siellä kirosana ja venäjä paratiisi.Matkalla käytiin myös Öllölässä,kivempi paikka kuin Hoilola,Öllölässä ei näkynyt ihmisiä.Nämä paikat ovat kyllä kaikesta kaukana ja kaukana ihmillisyydestä,ahneita piruja ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin Helsinki
Lopettakaa se kiroilu tai ei tule tukiaisia sinne preerialle.
Joensuu. Onhan siellä siis asukkaita kaupungillinen, mutta silti olo oli aivan kuin asuisin jossain aivan jumalan selän takana. En kaipaa takaisin ollenkaan, muutama vuosi riitti. Ja huom. olen siis alunperin kotoisin pikkukylästä.
Se oli yhden ahtaan Annelin hiekkaisessa tähtiportissa. Aah mikä ihana nainen. Mitä karvaisempaa sitä parempaa.
Vantaan Riipilä kauan sitten. Mitä lie nykyään?