Pärjäätkö 6h yöunilla? Etkä nuku päiväunia.
Eli riittääkö se sinulle?
Jos ei niin paljon tarvitset unta?
Kommentit (19)
Riittää arkisin. Viikonloppuisin nukun 7-8 tuntia.
4tuntii meni viime yönä, kolme sitä edellisenä, sitä edellisenä kolme ja sitä edellisenä neljä. Ei päiväunia
Nukun arkisin vain 4-5 tuntia yössä joten pärjään, mutta lomilla kyllä nukun 9-10 h yössä joten ei se ihan optimi ole. Mutta kahvilla, energiajuomilla jne pystyn toimimaan vaikka nukunkin aivan liian vähän.
Normaali aikuinen pärjää aivan hyvin 3 - 4 tunnin yöunilla.
Ei se riitä, mutta joskus sen on pakko riittää. Teen pe, la ja su yli 12-16h töitä päivässä, siinä ei paljon ehdi nukkua välissä kun työmatkoihin menee tunti päivässä, sitten pitää käydä suihkussa, syödä jne ja siihen menee aikaa. Työpäivän jälkeen on myös vaikeaa mennä suoraan nukkumaan, usein tarvitsee ihan vaan olla hetki ennen kuin uni tulee. Kyllä sen sunnuntai-iltana tuntee että töissä on oltu, vähintään 8h tarvitsisin unta yössä, mieluusti 9h.
Kuusi tuntia unta yhteen putkeen kun saisikin joskus unta palloon. Puoleltaöin nukahdan ja viimeistään klo 4 herään. Sitten luen tai puuhaan jotain, koska sänkyyn on turha jäädä pyörimään. Viime kesänä nukuin kerran kahdeksan tunnin unet ja olo oli kuin uudestisyntyneellä.
Mulla on varmaan vaihdevuodet,kun nukun hädintuskin 5h.
En säännöllisesti, mutta kyllähän aina sillon tällön tulee nukuttua sen verran tai vähemmänkin ja kyllä sitä siinä sinnittelee pari työpäivää niinkin.
Kyllä päivän pari pärjään, en mene toimintakyvyttömäksi. Mutta kolmannen sen pituisen yön jälkeen tekee jo tiukkaa. 8 tuntia on hyvä pituus yöunille.
Nukahdin vähäsen yli neljä aikoihin ja heräsin muistaakseni puoli yhdeksän. Nukun sopivasti. Tietenkin 6-8 tunnin yö unet antavat hitusen erillaisen potkun päivälle tässä maapallossa missä elämme kello aikojen mukaan.
6 tunnissa menee raja. Sillä unimäärällä vielä pärjään ilman, että nukahdan päivällä. Normaali unentarve on n. 8 tuntia minulla.
En ole koskaan pystynyt nukkumaan päiväunia, sillä ne venähtäisivät aina lähes yöunien mittaisiksi jos antaisin itseni nukkua niin kauan kuin nukuttaa, ja jos asetan herätyksen esim. puolentoista tunnin päähän, herään vain entistä tokkuraisempana.
En "pärjää" 6h yöunilla; hereillä pystyn sinnittelemään iltaan asti, mutta jaksaminen ja työteho tippuu huomattavasti suunnilleen tuon saman tuntimäärän jälkeen heräämisestä. Eli jos olen herännyt esim. 7:00, ajatus takkuaa jo alkuiltapäivästä.
Olen huomannut n. 10h yössä olevan minulle se luonnollisin unimäärä. Olen 23, jos sillä on väliä.
Eiks toi ooo pikkulapsiperheessä normia, jopa luxusta, nukkua 6 h yössä?
Nyt kun on taas jonkinlainen unettomuuskausi, niin voi että tuo 6h tuntuisi hyvältä. Hyvä että kolmeen tuntiin pääsee per yö. Ja sekin on todella pätkittäistä.
Vielä reilu kuukausi sitten mulla oli menossa n. kolmen viikon kausi, jolloin sain nukuttua 8-9h yössä. Oli kyllä ihanaa aikaa. Aamulla pirtsakkana ylös ja illalla stressittä sänkyyn.
Että kyllä se optimi olisi n. 8h. 7 vähintään. Mutta en vähemmän nukkuneenakaan normaalisti sitten nuku päiväunia. Pelkään, että se on sitten yön parista tunnista pois. Joskus kaksi vuotta sitten tein oman ennätyksen ja valvoin melkein 4 vuorokautta. Psykoosi aika lähellä, kun alkoi äänien kuulemisen lisäksi nähdäkin asioita. Silloin kyllä yritin nukkua pitkin päivää, mutta kun ei.
Joku lääkäri tuon episodin jälkeen kyllä sanoi mulle, että jos ei päivällä ole mitään menoa, niin kannattaisi nukkua jos vaan pystyy. Että ei ole mitään väliä, saako sen unen päivällä, vai yöllä. Tärkeintä olisi nukkua heti kun vaan pystyy, jos meinaa noin pahaksi mennä.
Ja täytyy myöntää, että se 13h jonka sitten posotin putkeen joskus aamu yhdeksästä alkaen tuntui melekosen hyvältä ja pikkuhiljaa rytmi lähti tasaantumaan.
Joo, romaani. Sori. Unihommat vaan menee tällä hetkellä tunteisiin.;P
Satunnaisesti joo, mutten pidemmän päälle tai säännöllisenä rytminä. Tarvitsen unta 8,5-9h. Satunnaisesti tietty menee 6-7 h muttei siitä ole normaaliksi unirytmiksi.
No en kyllä pärjää. Välillä tulee nukuttua 5-6h jos täytyy mennä iltavuorosta aamuvuoroon. Väsymyksen huomaa heti sitä seuraavana aamuna, kun väsyttää vielä 9-10h unienkin jälkeen. Parasta olisi jos saisi nukkua sellaiset 8,5h joka yö.
Viime yö jäi just kuuteen tuntiin ja kyllä väsyttää. Sellanen 8 tuntii on hyvä. Ja tänään päikkärit on ehdottomat. Onneks pääsen töistä jo 12.30.
Ei riitä. Usei kyllä arkena nukun tuon verran, mutta olen huomattavasti virkeämpi 8h yöunien jälkeen. Tarvin kuitenkin sen 8-10h unta yössä.