unikoulusta yksi miinus asia...
Niin ajattelin jakaa tämän iloisen tiedon jyväsen, että kaikille tuo unikoulu ei takaa yöunia, joskin auttaa esim meillä yösyötöistä vierottamiseen täysin.
Niin meillä ei siis syödä öisin, mutta heräillään seisoskelemaan kyllä välillä taas kahdenkin tunnin välein ja sitten saa tassutella. Kivaa touhua, vauva ei myöskään ole kovin iloinen näistä taidoistaan vaikka päivisin niitä innoissaan esitteleekin.
Lopullisesti unet menivät kun oppi nostamaan koipea sivulle (harjoittelee varmaankin kiipeämistä pinniksen laidan yli). Tätä on aivan pakko vatkata yölläkin.
Tietysti tassuttamalla ja syliin nostamalla (välillä joutuu) nukahtaa nopeasti uudestaan, mutta ...Äiti tietysti ei, ja uni on katkonaista ja keveää.
Tämä toki varmasti on vain vaihe joka kestänyt 8 kk lähtien, ja ehkä sille joskus näkyy loppua.
Meillä tosiaan on nukattu tasan 3 yötä täysin heräämättä koko aikana unikouluista huolimatta.
Kommentit (3)
mä kyllä tiesin että meillä koko perhe on herkästi nukkuvaa ja tavote olikin nimeomaan yösyöttöjen jättäminen. Olen siis pitänyt tassuttelukoulun keskimmäiselle (nyt 2v7kk) ja kuopukselle jopa kaksi (nyt 11kk). Syöttöjen lopetus onnistui mainiosti mutta lapset vain ovat heräilevää typpiä. Meilläkin nukkuvat unipussissa, tai siis tuo kuopus nukkuu vieläkin. Esikoinen rupesi nukkumaan yöt heräämättä 5-vuotiaana joten en odottele liikoja näiltä pieniltäkään... keskari tosin herää vaan yhden kerran nopeasti ja on hänellä välillä öitä ettei herää ollenkaan.
ja hyvin onnistui. Kyllä se vaan taitaa niin olla, ettei tuo unikoulu taida kellään ihan jatkuvia täysiä öitä taata. Meilläkin seisotaan, kontataan, istutaan jne. öisin. Välillä sit tehdään hampaita ja nyt ollaan kuumeessa ja yskitään yöt läpeensä. Mutta sellaista se elämä vauvan (lasten) kanssa on. Eipähän taida mikään unikoulu noihin vaivoihin auttaa. Mutta siis minä en mitään ihmeitä unikoululta odottanutkaan, vieroitus onnistui ja siihen olen todella tyytyväinen!!
Meillä 9 kk nukkuu (vielä) suhtkoht hyvin. Tai siis tosi hyvin, koska en ole käynyt yökausiin hänen huoneessaan yöllä imetyksen lopettamisen jälkeen. On nukkunut unipussissa aina, paitsi pari viimeistä yötä kun unipussi meni pieneksi... Nyt mietinkin, pitäisikö ostaa uusi jos noi unissaliikkumiset alkaa vaivaamaan meidänkin neitiä jatkossa kun oppii uusia ketkuja...