Miksi ihmiset valittavat köyhyyttään? Onko se kaiken ostaminen ja omistaminen mukamas niin tärkeää?
Suurin osa elämän parhaista jutuista on joko täysin ilmaisia tai halpoja toteuttaa. Älkää antako elämäänne rahalle. Jeesuksessa on ratkaisu.
Kommentit (11)
Satuolennon palvominenhan se fiksu ratkaisu onkin.... not!
Ei raha ookkaan tärkeeätä, mutta yksinäisyys harmittaa. Naisille kun ei tunnu köyhä työtön mies kelpaavan.
Juu, ei se Jeesus vieläkään ole maksanut mun lääkärinlaskuja.
No Jeesuksessa tuskin on ratkaisu mutta ihmiset voisivat paljon paremmin kun sisäistäisivät, että kaikki eivät voi omistaa kaikkea kivaa. Kummasti silloin luottohäiriöisten määräkin vähenisi.
Ilmaista ruokaa ei ole. Ja ilman ruokaa ei elä vaan kuolee nälkään. Pitääkö tämäkin nyt tänne kirjoittaa, luulisi että kaikki tietävät tämän. Mutta ei näköjään.
Jeesus hei, voisitko heittää mulle vähän hiluja että pääsisin ruokakauppaan?
Kyllä mua hieman harmittaa, kun rahaa ei ylimääräistä ole.
2 harrastusikäistä lasta, toiselle metsästin käytettyjä harrastustarvikkeita koko viikonlopun, tänään löysin; säästin 50e.
Toisella olisi kesällä "once in lifetime" mahdollisuus harrastusreissuun, johon olimme budjetoineet ja säästäneet 300e. Hinta tuplaantui, enkä tiedä mistä rahan kaivan.
Ruuasta ei tarvitse tinkiä, mutta nämä ylimääräiset menot, jotka lapsille on niin tärkeitä... huoh.
Köyhiä ei siis olla, mutta alinta keskiluokkaa. 3500e/kk /5hklöä
Kummasti kuluu aika kaikkea hankkiessa, on näinkin että vaatimattomuus kaunistaa.
Elämään tyytyminen on ratkaisu, usko auttaa pitkällä tähtäimellä. Hätätilassa olevalle en kannata julistusta vaan läsnäoloa.
Dianna kirjoitti:
Suurin osa elämän parhaista jutuista on joko täysin ilmaisia tai halpoja toteuttaa. Älkää antako elämäänne rahalle. Jeesuksessa on ratkaisu.
Olet oikeassa. Mutta mistä tuo viimeinen virke tuli? Karkasiko siitä ketjusta jossa jesse pelkää noitia.
Ääliö ap. Minä tarvitsen rahaa laskujen maksamiseen, ruokaan, vaatteisiin, lasten kouluttamiseen jne. En osta juuri mitään ylimääräistä. Silti on rahat tiukalla. Enkä ole edes tulojeni mukaan kovin köyhä. Tienaan sen verran ettei mihinkään saa mitään tukia. Kun kaikesta maksaa aina maksimin mukaan, ei rahat aina riitä edes peruslaskuihin. Pakko välillä köyhäillä vaikka ei haluaisi. Ja vaikka ulospäin puitteet ok. Köyhältä puuttuu rahat peruskusannuksiin, harvoin ongelma on siinä että pitäis päästä shoppailemaan.
Ei ruokaa kauasta jeesuksen nimeen saa. Eikä Jeesus ainakaan mun lasteni kustannuksiin ole vielä osallistunut. Mietis välillä jotain muuta kuin Jeesusta. Pieni kontakti todellisuuteen, ulkomaailmaan ja toisiin ihmisiin vois tehdä sulle tosi hyvää.
Jeesus ja kirkko muuten keksittiin rahan keruuta varten. Hihhulit ovat ahneimpia viemään mummoilta rahat joten älä tyrkytä sitä uskoasi täällä kun totuus on jo tiedossa.
Ei jatkoon