^^ ENSKATTARET keskiviikkona 22.3. ^^
Kommentit (27)
Heippa vaan!
Nyt sitten liityin tänne teiän joukkoon.
Yritetään sitten miehen kanssa esikoista ja eka kierto alkaa olee lopuillaan kierto kestäny jo 30pv ku normalisti on ollu 26pv,mutta ei mulla tässä vielä mikään hätä ole rauhassa ootan niit menkkoja koska millään en halua uskoa että ekasta kierrosta tärppäis.
Kyselkää jos haluatte musta jotain tietää!
Lisbethille pahoittelut tädistä. Voit lähettää sen tänne mullepäin sitten kun oot sitä tarpeeksi kestinnyt. Mulla on koko sukulainen hävinnyt kuin tuhka tuuleen. 8 kiertoa meni suht ok ja nyt puff, ei mitään. Kaks negaa testattu, joten ilmeisesti on sukulaissuhteet nyt solmussa =)
AinoAurora: koeta parannella flunssaa. Paljon vitamiineja ja lepoa, ja ehkä se pupuilu auttaa viemään flunssankin. Tai ainakin vie ajatukset siitä pois hetkeksi =)
Cactus ¿ tuohan kuulostaa kuitenkin lupaavalta. Testailehan piakkoin uudestaan ja riennä heti kertomaan miten kävi.
Aurora: Mulla otettiin verikokeet ovulaation selvittämiseksi ensin kp 5-8 ja sitten kp 18-24. Nyt en ole ihan varma mitä kaikkea niillä selvitettiin, mutta oisko se niin että kp 18-24 näyttää kohonneella progesteroniarvolla sen että ovulaatio on ollut. Jos arvo on alhainen niin kuin mulla = ei ovulaatiota. Sitä en tiedä mitä kokeita ne sitten otti kp 5-8. Selvinnee kun sain vihdoin sen lääkäriajan ensi kuun loppupuolelle.
Löysin tällaista tekstiä netistä:
" Viitearvot: Naiset follikulaarivaihe 1 - 7 nmol/l, luteaalivaihe 14 - 62 nmol/l. Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.
Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Luteaalivaiheen puolessa välissä (kierron päivinä 21-23) seerumin progesteronipitoisuuden tulisi olla yli 25 nmol/l, jos ovulaatio on tapahtunut."
Mutta piti siis sanomani, että kannattaa varmaan pitää se lääkäriaika ja antaa sen tehdä muut tutkimukset kuten esim. Ultran jne. Ja voit varmaan käydä siellä verikokeessa sitten labrassa lähetteellä sitten sopivina kierron päivinä.
Tervetuloa kaikki uudet ensikot joukkomme! Mä taidan olla täällä kohta jo ikäloppua sarjaa sekä iän että tällä palstalla roikkumisen suhteen.
Plussia kaivattaisiin, joten pian joku ilmoittautukoon =)
t. Afternoon
Joo, meillä on tosiaan hyviä kokemuksia Helsingin Väestöliitosta. Ja meidän oma lääkäri siellä oli nimikirjaimiltaan S.K. Oikein ystävällinen ja kannustava! Ei myöskään tuputtanut kaikkia kalleimpia tutkimuksia, vaan hoidot tehtiin niin, että meille tuli mahdollisimman vähän kuluja, mutta kaikki tarvittavat tutkittiin ajallaan. Esim. mulle ei tehty sitä munajohtimien aukiolotutkimusta, koska lääkäri oli sitä mieltä, että ainakaan siinä vaiheessa ei ollut aihetta olettaa, että olisivat tukossa. Mullahan selvästi vaan ei tapahtunut ovulaatiota, joten sitä lähdettiin ensisijaisesti hoitamaan. Ja hyvin tuloksin :)
Nyt tuo ihanainen plussa on jo 18+2 viikkoa vanha ja kovasti odottelen, että koska se alkaa potkiskella äitiä masuun niin että tuntuu! Jotain surinaa ja pörinää olen jo ollut tuntevinani, mutta en uskalla sanoa varmasti. Jännittää kauheasti ensi viikon rakenneultra, jos kaikki ei olekaan hyvin.... No, toivotaan parasta!
Auroralle & kumppaneille tsemppiä!
Olikos moolilla piinistelykuukausi menossa? Nimittäin nyt kai alkais olla h-hetket käsillä, vai??? (Anteeksi jos olen missannut jotain!)
-Q-
Väestöliitto on kai jotenkin osittain yksityinen ja osittain valtion tukema, joten siksi siellä on halvempaa kuin monessa muussa paikassa. Kallista lystiähän se kuitenkin on, mutta esim. Felicitas on huomattavasti kalliimpi ainakin mun hintavertailun mukaan.
Kela korvaa osan hoidoista ja lääkkeillähän on se joku tietty kattosumma, jonka ylittävät kulut Kela maksaa kokonaan.
-Q-
Me alotettiin yritys heinäkuussa 05. Heinähatuissa aloitin innokkaana täällä pyörimään, oltiin kaikki heinäkuussa yrityksen aloittaneita (nyt se nimi on odotus puolella omittu heinäkuussa saaville :/ )
Optimistisesti ajattelin ja kuumeilin, että äkkiäkö sitä raskaudutaan, mutta 8kk siihen meni ennen kuin päästiin tähän tilaan ;)
Pillerit ne on semmoiset pirulaiset,että suurimmalla osalla kestää lähemmäs vuodenkin " toipua" . Toiset onnekkaat tulee heti mutta prosenteissa se on 1-2 mahdollisuus.
Ei kannata menettää toivoaan :))
Tsemppiä kaikille ja muistakaa,kun täti tulee ajallaan.oviskin on todennäköisesti tullut, kaikki on vaan ajoituksesta kiinni. Lämpöjen mittailu ja ovistikut kehiin ja stressi lapsenteosta kannattaa heittää ovesta pihalle. Meillä tärppäs kun lakkasin laskemasta ja kyttäämästä kiertoja sekä unohdin koko asian. :))
Hemuli 5+5
p.s vaikka tää todettaisi tuulimunaksi, tiedän ainakin että voin raskautua!
Heip kaikki!
tuntuu että elän ihan eri ajassa teidän kanssa, kun kaikki kuumat keskustelut käydään aina päivällä kun en ole langoilla... :) mutta kiva lukea teidän tuntoja ja ajatuksia.
N11NU: jotkut raskaututuvat ihan vaikka seuraavasta kierrosta pillereiden jälkeen , mutta kuten täällä on huomattu niin jotkut ei niin helposti. (mutta uurin osa kuitenkin jossain vaiheessa!! bd) Kyselin tuosta aiheesta perhesuunnitteluneuvolassa jo vuosi sitten, että kannattaisiko jättää pillerit ajoissa pois tämän vuoksi vai ei, niin siellä terveydenhoitaja kertoi, että hänen näkökulmastaan useinkin raskaus alkaa heti pillereiden lopettamisen jälkeen, koska silloin munasarjat ryöpsähtävät vauhdilla käyntiin. Mutta kuten nähty, näin ei siis kaikilla, mutta mahdollista on hetikin tärpätä. Toivotaan sinun kohdallasi ainakin tätä nopeaa vaihtoehtoa. kaikki tänne mulle heti nyt onkin vauvakuumelijoiden fiilis välillä. :)
Killa: taisin tehdä myös " killat" eli oli täti vaan 2 ja puoli päovää kylässä... sitä on siis liikkeellä. hassua. no eipä haittaa, pääsi siitäkin riesasta, saisi pysyäkin poissa.
Maitikka: mahtavaa, kun olet sielunsisko paitsi vauvahaaveissa myös reginahulluudessa! tsekkasin sun tiedot esittelystä ja päättelin että olit ehkä levyjulkkareissa turussa? ..ne jäi multa väliin, mutta olin tampereen ja helsingin levynjulkkareissa. kivaa oli! Ja muutenkin on tainnut alkaa meillä vauvayritykset samoihin aikoihin, mulla ainakin just eka luomukierto meneillään. Toivottavasti tärppää!
Kaikille paljon plussatuulia!!!!!!!
hyvää yötä!
-i-
meillä siis hyviä kokemuksia Väestöliitosta, lääkäri oli Sofia Hietanen. Luin joskus tuolta lapsettomuuspuolelta siitä ja joidenkin mielestä se on tyly tms, mutta meille se on ollut aina tosi ystävällinen. On kotoisin (kai) Espanjasta, mutta puhuu hyvää suomea. On asiallinen, mutten sellainen " äitimäisen lämmin" niin kuin jotkut näyttivät toivovan lääkärin olevan.
Kertaalleen oon käynyt Felicitaksessa (jo paljon ennen kun yritys alkoi) munatorvien aukiolotutkimuksessa, kun oon sairastanut munasarjatulehduksen ja halusin varmistaa jo ennen yrityksen aloittamista onko paikat auki, kun pelkäsin tuota kohdunulkopuolista raskautta niin kovasti. En muista lääkärin nimeä, eikä se kai edes siellä enää ole. Mutta oli tosi mukava.
http://www.felicitas.fi/suomi/konsernisivu/konsernisivu.aspx
Musta tuntuu, että noille klinikoille hakeutuu semmoisia tyyppejä, jotka on kiinnostuneita auttamaan ihmisiä tässä asiassa.
Lueskelin tuolla lapsettomuuspuolella kokemuksia, kun mietin että mihin sitä hakeutuisi. Ystäväpariskunnan hyvien kokemusten perusteella valittiin sitten toi VL. Ja Quierollahan onnistui siellä eka inssi, joten sekin kannusti.
Hinnoittelu noissa yksityisissä paikoissa voi vaihdella siten, että jossain kaikki maksaa erikseen ja jossain on pakettihintoja, joten vertailu on vaikeaa. VL on käsittääkseni edullisimmasta päästä.
http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuus/
Sitten on vielä ainakin Diacor, jossa saa näitä tutkimuksia, mutta itse kun sinne soittelin, sain niin tylyä palvelua jo puhelimessa etten halunnut sitten sinne mennä...
http://www.diacor.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=271&Item…
Katotaan joutuuko tonne VL:oon sit menemään vielä uudestaankin. Jos ei vuoden kuluessa yrityksen aloittamisesta tärppää, niin lähetään varmaan sit aika pian hoitohin (eli meidän kohdalla inssiin). No toivotaan ettei tarvii, vaan saisi plussan ennen sitä! :)