Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^ ENSKATTARET keskiviikkona 22.3. ^^

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli en ole raskaana. :( Täti tuli tänään sitten kylään, kun olisi pyörähtäny kp 31 käyntiin, eli nyt on sitten kp 1. Kyllä mä tätä enteilinkin.. Tässä vaiheessa tuntuu taas niin kauakana se että meille tulisin joskus vauva.. Tiedätte kaikki sen tunteen, kai??

No, ei pidä lannistua, nyt alan sitten seurailemaan ovulaatiota (jos mulla semmoista on) ja katsotaan sitten uudestaan.

Olemme reilun viikon päästä yrittäneet pientä nyyttiä meille 6 kk, tuloksetta.. :( Kai se pitää nyt jotenkin saada tuonne korvien väliin, että vauvoja EI TEHDÄ ne SAADAAN (ja JOS saadaan)!!! :)

Mutta joltakin olen kuullut, että monet ovat raskautuneet just puoli vuotta siitä, kun ehkäisy on jätetty pois.. No joo, taas tämä on tämmöistä toive ajattelua.. :) Saahan sitä haaveilla :)

Nyt on pakko mennä valmistautuun töihin ja iltapäivällä menen katsomaan sitä tätini pientä nyyttiä! :)

++++++++ säteitä kaikille muille!! :)

Lisbet (kp 1/30-43)

Vierailija
2/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärvistellään töissä flunssan kourissa, nenänalus nahka on kulunut pois ja rasvaa on mennyt puolituubia.

Kerrassaan karmaiseva olo on siis päällänsä.

omaa napaa

kp 11/24-27-????? menossa, tikuttelun aloitin kp7 lyhyemmän kierron mukaan kuten täällä joku ihanainen neuvvoikin.

Mitään ei vielä ole näkynyt, ei viivaa ei edes haaleaa, tiedä sitten pitäiskö sellaista tullakkaan.

Joka toinenpäivä ollaan menkkojen jälkeen peittoa pöllytelty, siis 2kertaa ei tässä ois enempää ehtinytkään, kun mies oli viikonlopun laskettelu reissulla.

Muistin sentään katsoa sen dokkarin maanantaina, vaikka yleensä olen sellainen harvapää, greippimehuakin muistin juoda 4 päivää ja sitten se unhoittui.

Kovasti tsemppiä kaikille, toivotaan että saadaan lisää plussaajia tähän ryhmään........JA PIAN !...... anteeksi kärsimättömyyteni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet pahoittelut tädistä =( !

AinoAuroralle pikaista paranemista!

Samat mietteet täällä kuin eilenkin. Mies pihtailee vähän liiaksikin ja ovis on kovaa vauhtia tulossa, joten pupuilla pitäisi jos sellaisen pienen nyytin haluaisi. Mutta kun mies ei suostu, niin ei. Tilanne on todella ärsyttävä ja harmittaa. Täytyy koittaa olla yhtään painostamatta miestä ja vaikka kerrankin koittaa olla puhumatta vauvasta ja oviksesta, niin josko siitä miehen mieli muuttuisi. Tai sitten suosiosta siirtää toiveet ensi kuuhun. Miksi tuo mies on tuollainen? Ärsytys ärsytys ärsytys =(.

Plussauutisia olisi kiva kuulla =). Olisikohan sellaista kenelläkään?

Emma

Vierailija
4/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet, pahoittelut plussattomasta kierrosta. Mutta tuo 6kk on kuitenkin vielä ihan täysin normaali aika yritystä, vaikka se toki masentavalta tuntuukin..

Oma napa: kierto ihan päin honkia. Odotan tätiä kuin kuuta nousevaa, koska alkavasta kierrosta alkaisi myös yritys. Mutta ei kuulu, ei! Tänään kp 32/29-31, enkä kyllä varmastikaan ole raskaana, kun ei ole yhtään ehkäisytöntä pupuilua takana. Täti vaan pilailee mun kustannuksella! Ja hämärintä tässä on se, että lauantaina oli selkäkipuja, ja limojen perusteella on jo useamman päivän näyttänyt siltä, että kohta alkaa. Mutta nyt ne pirun limatkin on jo ihan erilaiset (kosteampaan päin)! Ihan niinkuin olisi taas menkat jääneet väliin.. Alkaa epätoivo iskeä, kun melkein 10 vuotta säännöllistä kiertoa takana, ja NYT se täti sitten temppuilee! Kai tää on psykologista, mutta ah niin masentavaa..

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta?

Vierailija
5/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanpa päivä tällä kertaa vastaamalla kysymyksiin...

Todennäköisesti en haluaisi tietää vauvan sukupuolta etukäteen. Ainakin olen aina ollut sitä mieltä, että tahtoisin säilyttää sen jännityksen loppuun asti. Eihän sitä sitten tiedä miten mieli hormonien pyörteissä muuttuisi... Mies on mun kans samoilla linjoilla asian suhteen, joten täten uskoisin, että yllätys säilyisi syntymään saakka...

Eli tänään kp 32/33 (viime kierto oli siis 33, sitä edellinen 35). Ja kyllähän minä taas sen testin jo tuhlasin... Aamulla testasin (Acon10). Heti minuutin kuluttua siinä näkyi kyllä se ¿viivanpaikka¿ ja vähän turhan myöhään eli n. 15 minuutin kuluttua siinä oli havaittavissa aavistus väriä, mutta koska sitä ei voinut punaiseksi sanoa mitenkään, niin nega se siis mahtanee jälleen olla. Ja sitten se siitä vähän haaleni siihen mennessä, kun läksin töihin. Tietysti tässä vielä toivoa elättelee, että se siitä vahvistuisi plussaksi... Hätäisenä testailijana olen niitä haamuisia viivoja ennenkin kyseisillä testeillä saanut, niin en liikoja uskalla odottaa.

Palelee kyllä vieläkin, hetkittäin vain aivastelen, kun tulee niin kovin vilunväristyksiä... Tissit välillä yrittää vähän kipeytyä ja hetken päästä niissä ei taas tunnu mitään... =/

Niin ja Lisbethille pahoittelut tädin vierailusta...

-cactus-

Vierailija
6/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisbet: Pahoittelut tädistä! Nyt uudella innolla uuteen kiertoon, vaikkakin helpommmin sanottu kuin tehty... Tiedän omasta kokemuksesta, tällä 5kk yritystä takana.

Ainoaurora: Toivottavasti se plussa nyt tulis siihen testiin (ovis) ja koitahan parantua:)

Cactus: Jännää... testaahan vielä uudestaan parin päivän kuluttua. Toivotaan että se siitä vahivistuisi oikeaksi plussaksi.. Onko siinä Aconissa viivanpaikka vai, ei mulle ole mitään ikinä tullut kun negaa olen testannut?!?

Täällä kp8 ja tikuttelu alkaa parin päivän kuluttua. Mulla ois se gyne huhtikuun lopulla ja laskeskelin että silloin ois kp37 tai jos täti tulee mukavasti aiemmin, niin alkukierron päiviä kumminkin. Elikkäs kysymys: Milloin ultrassa voi näkyä ovuloiko, onko esim. kp5 liian aikaisin??? Mun täytyy meinaan sit siirtää toi lekuri myöhemmäksi. Kun yritin ajoittaa se kierron puoliväliin aikaa varatessa, mutta kun ei ole mitään säännöllisyyttä kierroissa, niin näinhän siinä sitten kävi:( Voi harmi!!!!

Tulen taas myöhemmin piipahtamaan, mukavaa keskiviikkoa Enskattarille!

Vierailija
7/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ilma taas:) Meillä Keski-Suomessa ainakin arska paistelee kauniisti!

Lisbet: No voihan hö, kun piti sen tädin tulla taas kyläilemään=( Ihan epäreilu täti! Me ollaan avokin kanssa myös yritetty saada vauvelia aluille n. puoli vuotta (ainakin melkein)..nyt taitaa olla meneillään kuudes yrityskierto. Plääh...aika monta kertaa on joutunut pettymään, mutta eiköhän se pikkuinen meillekin joskus suoda...näin ainakin uskon:)! Ja eihän tuo puoli vuotta onneksi vielä edes mikään hirmuisen pitkä aika yrittämiseen ole, vaikka itsestä se siltä välillä tuntuukin...*tsemppihalaus*

AinoAurora: Pikaista paranemista flussapöpöstä! Toivottavasti saat viivan ovulaatiotestiin=)! En tiedä, että pitäisikö testin näyttää jonkinlaista viivaa muinakin päivinä kuin ovulaatiopäivänä...se KAI riippuu ihmisestä, siitä kuinka paljon sitä lh-hormonia elimistö kenenkin kohdalla tuottaa:)?! Itse kun olen testaillut (3kiertoa), niin tikku on tainnut aina näyttää jonkinmoista viivaa (yleensä ihan huippuhaaleaa tai haaleaa), mutta nyt onneksi tässä kierrossa sain samanvahvuisen viivan testiin kuin mitä kontrolliviiva on. En tiedä johtuneeko asia siitä, että vaihdoin testimerkkiä toiseen?!

EmmaAnna: No ei oo varmasti kiva, jos mies pihtailee...varsinkaan ovulaatiopäivinä=( Hö...miksköhän se sillain tekee...kai sillä jokin omasta mielestään hyvä syy siihen on? Auttaako puhuminen? Ja kuten sanoit, painostaminen ei luultavastikaan asiaa paranna...pahentaa vain:( No toivotaan, että mies innostuu pian:)!!!

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille Enskattarille!

Vierailija
8/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä viivanpaikasta...

Ei siinä varmaan sellaista pitäisi olla. Oon minäkin sillä joskus testannut ihan täysin puhtaan negan. Kyllä siinä joskus näkyy sellainen väritön " painauma" , mutta jos on nega, niin se kyllä on siitä sitten kokonaan häipynyt. Ja sitten on käynyt näin, että on tullut hitunen väriä...

Sinnitellään nyt pari päivää ja jos sitten on vielä aihetta, niin testaan uudestaan...

-cactus-

Vierailija
9/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, näin tarkkaan sitä lukee tekstejä, eli pahoittelut lisbeth tädistä, se aina jyytää tuolta sisuskaluista kun kyläilyn aika koittaa.

Kyllä sinullekkin vielä koittaa se päivä kun saat ne kauanodotetut 2 viivaa näkyviin.

Vierailija
10/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys sateisesta Pariisista, täällä rätkii räntää ja tuulee pohjoisesta. Huomenna pitäisi kyllä jo auringon näyttäytyä!

Lisbet: Harmitus, tädin saapumisen vuoksi. Ajahan se pois pikaisesti, niin elämä alkaa taas hymytä pikkuhiljaa.

AinoAuroora: toipumista flunssasta!

Cactus: peukkuja sulle, että viiva vahvistuisi vielä!

Itsellä on kierto kutakuinkin puolivälissä eli ovis voisi olla kohdillaan näinä päivinä. En tosin tunnista sitä itseltäni, joten elän vain hyvässä toivossa asian suhteen ;) Mies kyllä vähän kohotteli kulmakarvojaan, kun erehdyin toissapäivänä ehdottamaan, että pitäis vissiin pupuilla.. että miten niin pitäis?! No, se ohitettiin huumorilla. :)

Nyt palailen touhujeni pariin!

Plussatuulia toivotellen, että saataisiin taas juna liikkeelle tuonne o-puolelle!

nellamaija

Vierailija
11/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta]Lisbetille ((((lohtuhalaus))))! Tiedän tunteen! Nyt vaan ei auta muu, kuin kerätä voimia seuraavalle kierrokselle!

[color=blue]AinoA: noista ovistesteistä sen verran, että mulla niitä haaleita viivoja tulee ja menee, en ole huomannut niiden mitenkään esim ennakoivan ovista. Joka tapauksessa toi jpt-taktiikka on hyväksi havaittu, jos siihen kykenee!

[color=magenta]Emmalle voimia kestää miehen pihtailu. Siinä ei tosiaan taida ainakaan painostus auttaa. En sitten tiedä oisko noilla miehillä kuitenkin joku paniikki koko vauvatouhusta tai sit eivät vaan tajua, ettei niitä vauvoja oikeesti tule, jos ei ole toimintaa oikeeseen aikaan. Mun mieskin ihmetteli ekan yrityskierron jälkeen, että onko minussa(!) jotain vikaa, kun ei tärpännyt! Välillä se vaikutti helpottuneelta tädin saapuessa, mutta viimeksi kyllä taas oli sitten vähän pettynyt. Ota noista miehistä selvää. Meillä on onneksi täällä Ensikoissa sellainen vertaistukiryhmä niille, joiden miehet ei oo aina valmiina! Ainakin Essin ja Masun kanssa muistelen näitä ennenkin murehditun! :)

[color=blue]Mistä tulikin mieleeni: missäs Masu, kun ei oo hetkeen näkynyt?

[color=magenta]Cactuksen tilanne vaikuttaa kyllä mun mielestä lupaavalta! Ei ollenkaan mahdotonta, että saisit kunnon viivat tikkuun parin päivän kuluttua! *bd*

[color=blue]Aurora: en varmaksi tiedä, mutta luulen, että kp 5 on vielä liian aikasta saada oviksesta mitään tietoa. Noi kierronkartoitusultrat tehdään muistakseni kp 11-13, jolloin pitäisi näkyä jos siellä on lähtenyt joku munasoluista kasvamaan.

[color=magenta]Terveisiä vaan Pariisinkin suuntaan! Hassua, että sielläkin sataa räntää, vaikka eikös kevään pitäisi sielläpäin olla jo pitkällä?! Itellä on kauhee matkakuume. Mitään reissuja ei oo suunnitelmissa, mutta kyllä polttelisi lähteä kesälomalla johonkin...

Vierailija
12/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vissiin oikea osote ensiyrittäjille. Nää on ihan uudet sivut mulle, joten vähän vielä opettelemista...

Yritystä ei olla vielä edes aloitettu, ylihuomenna otan viimeisen pillerin ja sitten saavat ne tabut jäädä. Vauvakuumetta ollu jo pidemmän aikaa, mutta viime aikoina ollaan miehen kanssa siitä puhuttu koko ajan enemmän. Nyt on sitten päätetty että pillerit saa jäädä ja ei nyt ihan yrittämällä yritetä, mutta ilman ehkäisyä eteenpäin mennään.

Vierailija
13/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee tänne. Laitoin tuonne vilttiketjuunkin viestin. Kenenkäs ketju se nyt onkaan? :) Ihan sekasin näistä.

Meillä siis yritystä vasta viime viikolta. Heitettiin pillerit pois kuun alussa ja tyhjennysvuoto tuli odotetusti 6.3. Sitten kummastelin alavatsakipua ja täyteyden tunnetta 17.3. ja tulikin pari tippaa niukkaan vuotoa (mulle tyypillinen ovulaation merkki). Sitten parina pvänä harrasteltiin :-). Nyt jännittää. Varmaan ne menkan ens viikolla tulee mutta eihän sitä koskaan tiedä...

Vierailija
14/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin teiltä kysäistä, että nyt kun joudun sen lääkäriajan vaihtamaan ja seuraavat ajat sillä ois vasta kesäkuussa, niin olisko teillä lääkäriä jota suositella täällä espoo-helsinki akselilla?

Kun noita gynejä on monenlaisia ja kaikki eivät ala tekemään asian eteen mitään ennenkuin vuosi kulunut yritystä (niinkuin huomasin kun kävin " omalla" gynelläni helmikuussa yksityisellä). Eli suositelkaa hyvää lääkäriä jonne menisin, eikä tarvitsisi maksaa itseään kipeäksi lauseen " katsotaan sitten kun on vuosi yritystä takana" takia.

Kiitos:)

Vierailija
15/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe, mulla venyi ensimmäinen ehkäisytön kierto 10 pv pidemmäksi kuin edelliset (ja sitä seuraavat) kierrot. Varmaan aika pitkälti johtui juuri psykologisista syistä, joten ihan normaalia ja yleistäkin taitaa olla =). Jännittää ja odottaa niin paljon, että ei vaan täti tule.

Viipuli, miehen innostumista todella toivon! Ei ole yhtään kiva, jos koko kierto menee " hukkaan" . Jokainen kuukausi kun on tärkeä =)! Olemme vähän puhuneet aiheesta, mutta mies ei tykkää siitä yhtään puhua. Joten paremminkin olen yksin puhunut. Syy taitaa olla miehen stressi, joka vaikuttaa tähänkin asiaan.

Killa, olen itsekseni miettinyt miehen pihtailun syytä, että voisiko se olla vauvan aiheuttamasta paniikista. Miehellä kuitenkin on suuri vauvakuume, ja hän koko ajan höpöttää omasta lapsesta, joten en usko sen tuosta paniikista johtuvan. Tai toki se voi olla miehen alitajunnasta nousevaa paniikkia, jota hän ei itsekään ymmärrä. Mutta toinen syy, mistä puhuit, sopisi kyllä mieheeni hyvin. Hän ei vaan sisäistä sitä, että tiettyyn aikaan pitäisi pupuilla. Vaikka monen monta kertaa olen siitä hänelle sanonut. Ja stressi, jota miehellä on, vaikuttaa varmasti myös asiaan. Mukava kuulla, että vertaistukiryhmää löytyy täältä =).

nellamaija, oletteko lomalla Pariisissa? Vai asutteko siellä? Voi kun pääsisi itsekin ulkomaille! Miehen kanssa olemme kovia haaveilemaan ja suunnittelemaan matkoja, mutta niiden toteutus ei aina ole niin helppoa =).

sabam, tervetuloa joukkoon!

Olen etsinyt netistä tietoa lyhyestä luteaalivaiheesta. Minulla se on yleensä ollut 8 päivää, mikä taitaa olla liian vähän. Yli 10 päivää sen pitäisi olla. Tämä on varmasti vaikuttanut siihen, että vielä ei ole tärpännyt ja toki siihen voi muutkin asiat vaikuttaa. Nyt olenkin miettinyt, että auttaisiko liian lyhyeen luteaalivaiheeseen jokin kotikonsti tai lääke, jota saisi ilman reseptiä? Kesällä varailen tutkimuksiin aikaa, ja sitten varmaan saan jonkun lääkekuurin, mutta olisi kiva jo aiemmin kokeilla jotain poppakonstia, jos sellaisia sattuisi olemaan. Tietäisikö kukaan aiheesta? Tai onko kenelläkään samaa ongelmaa?

Miten tuntuukaan olo niin ongelmaiselta nyt, mies pihtailee ja luteaalivaihe on liian lyhyt? Eiköhän tämä tästä taas =).

Emma kp 11/29

Vierailija
16/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikoiden joukko on kyllä ihan kaikkein mukavinta! N11Nulle tiedoksi, että me haaveillaan siis ekasta vauvasta!

Aurora: en osaa oikein ketään tavallista gyneä suositella, mutta ootko miettinyt, että menisit suoraan jollekin, joka on erikoistunut lapsettomuuden hoitoon?

Mitä oon täältä lukenut, niin tavalliset gynet usein joko kehottaa vaan odottelemaan tai sit määräävät lääkkeitä (esim. clomit ovulaatio-ongelmiin) ilman mitään kummempia seurantoja. Me käytiin Väestöliitossa ja ajattelin, että nauraakohan ne meidät pihalle, kun ei vielä oo yritystä takana vuotta, mutta saatiin aivan loistavaa palvelua! Rahaakin kyllä sit paloi noihin tutkimuksiin enemmän kun vaan yhteen gynekäyntiin, mutta oon kyllä ollut tosi tyytyväinen, että nyt on kunnolla asiat tutkittu.

Tietty noita yksityisä lapsettomuustutkimuksiin keskittyneitä asemia on muitakin ja saattavat toimia vähän eri periaatteilla eli muista paikoista saa sitten itse valita mitä tutkimuksia haluaa ilman lääkärin lähetettä, mutta VL:ssa käydään eka vaan lääkärillä ja tämä sit antaa ohjeet mitä tutkitaan.

Vierailija
17/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän se hedelmällisyys palautuu pillereiden jälkeen. Tiedän kyllä, että se on yksilöllistä, mutta onko hyvinkään mahdollista että heti pillereiden lopettamisen jälkeen tulisi raskaaksi ennen varsinaisia luomumenkkoja? Kysymys kuuluukin enemmän, kuinka yleistä se on? Tänään on nipistellyt alavatsaa... hmm.. tietysti toive että siellä se kiinnittyisi kohtuun ;). Kirjallisuuden mukaan alkio kiinnittyy 5-6 pvänä hedelmöittymisestä joten täällä mielikuvitus laukkaa. Kauheeta... jännittääkö teitä muita hirveesti, vai onko se vauvakuume niin vahva että se työntää pelot taka-alalle? Mua ainakin jännittää, kaikki mahdollinen.

Vierailija
18/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikossa mennään jo. Hirmusen kiirettä pitäny töissä koko alkuviikon ja palstailuunkin pääsee keskittymään vasta illalla - outoa.

Lisbetille pahoittelut tädistä. Meillä tulee kanssa puoli vuotta yritystä täyteen kuun lopussa (tosin siinä välissä oli se yks km). Saisi se jo lykästää...

EmmaAnna - niin tuttu tunne. Oon lähes varma, että meillä ois jo tärpänny jos mies ei noin pihtailis. Tässä kuussakin oli ovista ennen varma olo, että nyt kyllä tärppää, mutta nyt jo odottelen toukokuun ovista, kun ei mies pääsiäisenä kuitenkaan suostu puuhastelemaan kun ollaan vieraisilla. Ja vaikka toi oviksen kyttäily stressiä lisääkin niin pakkohan se on, että edes ne harvat kerrat saisi suunnilleen oikein ajoitettua.

Killan ja EmmaAnnan tavoin uskon tuon miehen pihtailun ainakin osittain johtuvan jostain tiedostamattomasta panikoinnista. Meillä mies ei ihan kauheasti puhu ajatuksistaan, mutta ihan taatusti se pohtii ihan näitä taloudellisia juttuja kaiken muun ohella. Onko hän valmis ottamaan vastuun toisesta ihmisestä, kuinka se vaikuttaa elämään ja sen sellasta. Jo suhteen alussa oltiin yhtä mieltä siitä, että lapsia halutaan ja mies ymmärtää biologisen kellon tikitykset, mutta silti itsekseen stressaa kaikkea mahdollista (kun tietää mun kuitenkin kumoavan kaikki sen epäilyt jos niitä ääneen sanoo). Ei siis ehkä ihme, ettei niitä kylvöpuuhia niin kovin ahkeraan ja tosissaan harrasteta, kun niin paljon asioita pyörii mielessä.

N11NU ja sabam: Tervetuloa mukavaan joukkoon!

N11NU: Tässä kuumeiluvaiheessa mulla on vaan semmonen kaikki-mulle-heti-olo eli haluan heti tulla raskaaksi ja saada sen vauvan. Jännitys alkaa sitten plussan tultua ja sitä jatkuu ainakin ensimmäisen kolmanneksen ajan (meneekö kaikki hyvin -paniikki). Omaa kroppaa kuulostelee koko ajan vähän liiankin kanssa ja ehkä osittain siksikin se plussa odottaa tuloaan...

Jep, kaipa tässä oli tarinaa tälle iltaa kylliksi :-)

t. Essi

Vierailija
19/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitukseni olisikin mennä tällaiselle lapsettomuus " ekspertille" nimenomaan, eikä tavalliselle gynelle. Haluan asiantuntijan heti katsovan tilanteen, kun saattaa normaali gyne kuitenkin lähettää sellaiselle jos jotain pahempaa... Eli sellaisten nimiä ja suositteluja kaipaisin (jos joku sattuisi tietämään)!!

Ja tervetuloa uudet mukaan:))

Vierailija
20/27 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun nyt vähän yleisesti kommentoimaan kaikkea, kun mulla on ihan hirveän surkea nimimuisti ja en yhtään muista kuka puhui ja mistä. Pitäis koko ketju olla koko ajan näkyvillä tai kirjoittaa lapulle mitä pitää muistaa kellekin kommentoida.

Tuohon pihtailu asiaan sellainen kommentti, että meillä mies " pelkää" sitä, että jos meille ei pian vauvaa ala kuulumaan niin mitä jos hänessä on vika! Sehän voi olla yksi syy miksi mies sitten " pihtaa" , kun pelkää, että taaskaan ei tärppää ja mitä jos hänessä onkin jotain vialla. Meillä heti eka yrityskierron jälkeen mies jo itseään " tuhkamunaksi" nimitteli, kylläkin leikillään, mutta varmaan silläkin kaikenlaisia ajatuksia pyörii mielessä.

Mulla se alkukuumeilun huuma on vaihtunut nyt melkoiseen pohdiskeluun. Tiedän, että haluan äidiksi ja vauva on meille erittäin tervetullut, mutta silti eilen illalla käytiin pitkät keskustelut siitä miten se tulee meidän elämää muuttamaan ja miten meidän ns.helppo elämä muuttuu. Mielestäni on hyvä tiedostaa nämä asiat ja puhua niistä jo hyvissä ajoin. Kovasti ollaan kyllä nyt suunniteltu kesäksi remonttia, jotta talo soveltuisi paremmin lapsiperheelle. Ja muutenkin minusta on kuoriutunut melkoinen kotihiiri, joka yrittää pitää kotia tip top kunnossa. Harjoittelua tulevaa varten! ;)

Mulla ensimmäinen pillereiden jälkeinen luomukierto venyi 42 pväiseksi ja odottaminen oli tuskaista. Nyt menossa kp12 ja luulen, että ovista saa vielä odotella jonkin aikaa. Greippimehuja olen kovasti juonut, mutta kylläpä oli pahanmakuista se hedelmäliha, joka oli jäänyt purkin pohjalle! Yök! Multitabseja lähtee kohta toinen purkki menemään...

Tervetuloa uusille enskoille, täälä onkin ollut taas vilkasta keskustelua!