8v tyttö ei saa housun nauhoja auki.. pissaa housuun .
legginsien päällä koulumatkalla ulkoiluhousut ja nauhat tuottavat ongelmia! On nyt pari kertaa pissannut housuun, kun ei saa nauhoja auki ja pahimmassa tapauksessa kiskoo ne umpisolmuun. :/ Muuten ihan normaali ja tavallisesti kehittynyt tyttö, en tajua mikä niissä housuissa nytten mättää!
Kommentit (22)
Onko niitä nauhoja pakko ylipäätään solmia? Ota vaikka nauha pois kokonaan.
Pitää varmaan ostaa .. Tyttö vain tykkää verkkareista ja samoin noista mummin ostamista mustista ulkoiluhousuista, kaikissa vain on nauhat! On koettu rauhassa treenata nauhojen avaamista, näyttää mistä nykäistä mutta tytölle kun tulee vessahätä joutuu jonkinlaiseen "paniikkiin". Samoin nauhojen solmiminen on yhtä tuskaa.
Välillä mietin johtuuko tämä kuomista ja tarralenkkareista.. .( nytkin käytössä tennarit ns. joustonauhoilla, senkun vain vedetään jalkaan !
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko niitä nauhoja pakko ylipäätään solmia? Ota vaikka nauha pois kokonaan.
On niin luikku, että tippuvat muuten .D
Ap
Ei ole normaalia 8-vuotiaalta hätääntyä kun alkaa pissattaa niin että vetää housut umpisolmuun.
Vaihda narujen tilalle kuminauha...?
Jos housut ei pysy sitomatta ylhäällä niin laita niihin sellainen muovinen kiristi ( toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan). Koska tällä hetkellä tyttö jo valmiiksi jännittää saako housut pois. Eli rauhoita tilanne niin, ettei hänen tarvitse sitoa mitään myös kenkiin jos on nauhat niin hankit sellaiset pikakiristimet. Ja sitten kesällä kun ei tarvitse koulusta stressata harjoittelette uudestaan sitä nauhojen solmimista
Vierailija kirjoitti:
Jos housut ei pysy sitomatta ylhäällä niin laita niihin sellainen muovinen kiristi ( toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan). Koska tällä hetkellä tyttö jo valmiiksi jännittää saako housut pois. Eli rauhoita tilanne niin, ettei hänen tarvitse sitoa mitään myös kenkiin jos on nauhat niin hankit sellaiset pikakiristimet. Ja sitten kesällä kun ei tarvitse koulusta stressata harjoittelette uudestaan sitä nauhojen solmimista
kiitos! <3 tuosta voisikin olla apua
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia 8-vuotiaalta hätääntyä kun alkaa pissattaa niin että vetää housut umpisolmuun.
Itse olin lapsena ihan tajuttoman ujo. Jos olin jossain vähänkin vieraammassa paikassa (lue : kaikkialla muualla paitsi kotona), mun oli tosi vaikea mennä vessaan ajoissa. Saatikka jossain oudossa ympäristössä kysyä missä vessa on.
Eräänkin kerran pissasin housuun ... se vaan tapahtui :(
Onneksi äiti ei koskaan valittanut tms.
Otti vaan ne pissaset vaatteet sitten ja pesi.
Suorituspaine!
Älä kiinnitä mitään huomiota pissiin. Anna hyvä ihminen tytön olla. Jos pissit tulee, niin älä moiti, älä tee numeroa. Tyynesti vain vaihdatte housut. Tyttö voi käydä pikaisesti suihkussakin.
Unohda housut, jossa nauhat. Korkeintaan viikonloppuisin laitat muina naisina tytön ulos nauhallisissa housuissa. Ja jos pissijuttu (EI VAHINKO) tulee, niin sitten vaan ilman turhautumista, tunteenpurkausta, tms. vaihdatte kuivat housut. Sanot, että ei haittaa.
Jos voit, niin muista kehua aina, kun tyttö tulee ulkoa nauhallisissa housuissaan, ja riisuu ne.
Tyttö on peloissaan, ei pidä enää painetta lisätä.
Ota nauhat pois ja kiristä kuminauhaa. Ethän moiti lastasi housuun pissaamisesta, sillä tuskin tekee tahallaan.
Onko lapsella stressiä tai arjessa tapahtunut muutoksia, jotka vaivaisivat häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin lapsena ihan tajuttoman ujo. Jos olin jossain vähänkin vieraammassa paikassa (lue : kaikkialla muualla paitsi kotona), mun oli tosi vaikea mennä vessaan ajoissa. Saatikka jossain oudossa ympäristössä kysyä missä vessa on.
Eräänkin kerran pissasin housuun ... se vaan tapahtui :(
Onneksi äiti ei koskaan valittanut tms.
Otti vaan ne pissaset vaatteet sitten ja pesi.
Ujopylly on hyvin yleinen lapsilla ja monella vielä aikuisena. Vessaan meno jätetään viimetippaan ja sitten vahinko jo sattuukin.
Pidätteleekö tyttö liian kauan, esim. ei "malta" lopettaa tekemäänsä mennäkseen pissalle? Siis keskittyy niin voimakkaasti, että huomaa pissahädän vasta, kun on kova hätä.
Osta nauhoihin pikalukko kangaskaupasta
Ota ne muovikiristimet pois kengistä ja alatte opettelemaan kenkien sitomista. Kyllä 8 vuotiaan on jo opittava sitomaan kenkänsä.
Siinä samalla oppii myös sitomaan ja avaamaan housunsa.
Vierailija kirjoitti:
No joson niin kova pissahätä. Kyllä siinä aikuinenkin hätääntyy.
Minäkin pissaan housuun kun en saa nauhoja auki ja olen 19v tyttö
Laita vyö niihin housuihin. Semmonen joustava vyö niin on mukava.
Vaihda nauhojen tilalle kuminauhat.
Osta toisenlaiset housut ennenkuin ongelma kasvaa liian suuriin mittasuhteisiin. Napittomat, nauhattomat ulkohousut?