Siis MITEN saan syömiseen jotain itsekuria?
Syömiseni ovat kunnossa, syön kunnon aamupalan, lounaan, välipalat, illallisen, joka aterialla on proteiinia, tulen kylläiseksi jne., en ole sokerikoukussa, en ylipäätään syö paljon epäterveellistä ruokaa. En kuitenkaan kielläkään mitään itseltäni vaan herkuttelen silloin tällöin kohtuudella. Syön tarpeeksi hyviä rasvoja, saan kuitua jne. Kaiken siis pitäisi olla kunnossa, mutta silti mulle tulee varsinkin iltaisin hirveitä syömishimoja, jolloin syön vaikkapa puuroa, leipää, jogurttia tms. mitä nyt kaapista löytyy. Etenkin liikuntapäivinä tää korostuu, vaikka syön isommat ateriat ja enemmän prodea treenipäivinä (harrastan monipuolisesti eri lajeja). Mulla ei ole mitään itsekuria asian suhteen, eli kun syömishimo tulee niin kävelen kuin robotti kaapille ja alan laittaa jotain välipalaa tai joskus kunnon ruokaakin, vaikka EI ole nälkä! En ole ylipainoinen, mutta näiden "kohtausten" takia ylimääräistä rasvaa kehossa kuitenkin on.
Lisäksi nukun tarpeeksi ja olen onnellinen, mulla on kaikki kohdillaan elämässä (paitsi seksiä ei parisuhteessa ole tällä hetkellä, mutta tilanne on väliaikainen).
Miten ihmeessä tästä pääsee eroon?
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Keksi korvaavaa toimintaa mieliteon syttyessä. Lähde vaikka kävelylle, ostoksille tms pois jääkaapin läheisyydestä. Mieliteko menee ohi jos ei oikeasti ole nälkä.
Mieliteko tulee yleensä illalla, jolloin ei tekisi mieli enää poistua kotoa, mutta kai sitä voisi aina jonkun lyhyen lenkin vetäistä. Kiitos vinkistä!
Keksi korvaavaa toimintaa mieliteon syttyessä. Lähde vaikka kävelylle, ostoksille tms pois jääkaapin läheisyydestä. Mieliteko menee ohi jos ei oikeasti ole nälkä.