Miksi on pakko mennä yliopistoon, jos pärjää koulussa?
Jos ei yliopistoala kiinnosta? Itse olen insinööri. En usko, että mulla olisi ollut rahkeita selvitä teknillisestä korkeakoulusta. Mieluummin olen hyvin opistossa pärjännyt insinööri ja täydensin myös amk-tutkinnoksi toiselta alalta. Tykkään suunnittelutyöstä, olen tässä hyvä. Matikassa olin koulussa hyvä, fysiikka ja kemia menivät ok, mutta en usko, että teknillisen fysiikkaa olisin saanut läpi. Hain kyllä luonnontieteelliseen opiskelemaan tietotekniikkaa, mutta siihen aikaan oli tosi vaikea päästä ja jäin vain ihan hilkulle. Nytemmin olen huomannut, ettei se olisi mun ala edes ollut. Tämä nykyinen insinööriala, rakennus, on se oikea.
Kommentit (12)
Ei ole pakko mennä yliopistoon. Mutta jollei mene, ei pidä valittaa, että saa vähemmän palkkaa kuin "tyhmemmät" yliopistoon menneet.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä yliopistoon. Mutta jollei mene, ei pidä valittaa, että saa vähemmän palkkaa kuin "tyhmemmät" yliopistoon menneet.
Kyllähän amis tai AMK.n käynyt saattaa samaa tai korkeampaa palkkaa kuin akateeminen. Riippuu ihan alasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan semmoinen kutina on miten AMK pohjainen sähköinssi tai laboratorioinssi poimii kuukaudessa enemmän sitä ns. hilloa käteen.
Verrattuna siihen yliopistossa olevaan ja sieltä valmistuneeseen ihmiseen, jonka opiskelut ja gradu on luokkaa " Keskimittaisten nokkahuilujen käyttö keskiajalla sekä vasenkätisten tapa kirjoittaa enemmän vasemmalla kädellä.... "
Ihan vaan veikkaan.
Vierailija kirjoitti:
ei ole pakko mennä.
Ei ole pakko mennä edes peruskouluun, jos osaa juosta tarpeeksi lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen nyt ottaa. Eikö kirjastossa ole näitä 5-6 vuotta lukeneita viivakoodin piippaajia parin tonnin kk-palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan semmoinen kutina on miten AMK pohjainen sähköinssi tai laboratorioinssi poimii kuukaudessa enemmän sitä ns. hilloa käteen.
Verrattuna siihen yliopistossa olevaan ja sieltä valmistuneeseen ihmiseen, jonka opiskelut ja gradu on luokkaa " Keskimittaisten nokkahuilujen käyttö keskiajalla sekä vasenkätisten tapa kirjoittaa enemmän vasemmalla kädellä.... "
Ihan vaan veikkaan.
SAATTAAaadaparempaa palkkaa. Tilastollisesti ottaen niin käy kuitenkinaika harvoin,
Ei ole pakko mennä, ei edes pyrkiä ja päästä.
Vierailija kirjoitti:
Saan tietääklseni parempaa palkkaa kuin esim. opettajat tai sosiaalialan korkeakoulutetut. Ap. En valita palkastani, sillä tulee toimeen ihan mukavasti. Toinen lisätyöni ei vaadi mitään koulutusta ja siitä maksetaan tuloksen mukaan.
Ei se palkka ole mulle edes tärkein. Myyntityötä tekevät saattavat tienata melkoisia summia ilman kovin kummoistakaan koulutusta. Mutta itse en ikimaailmassa lähtisi siihen hommaan. Ap.
Ap vielä. Mulla jäi pois, että olisin selvinnyt varmasti tosi monesta alasta ja päässytkin, esim. kauppatieteistä, mutta se on vaan tylsää.