Mitä ruokaa söisit jos joutuisit sitä syömään pelkästään päivittäin, et muuta saisi kun vettä??
Kommentit (29)
Pitäis olla proteiinia ja hiilareita jotta ei väsy tulis ja tietty vitamiinit ja mineraalit sun muut.
Se ois sitten joku sekametelismoothie jossa kaikki tarvittava elimistön tueksi.
Kaurapuuroa. Jos yhden saisi tuohon lisäksi, niin margariinisilmä.
Paistettua parsakaalia, herkkusieniä ja raejuustoa.. mmmmm. Nam.
Jotain vaaleaa kalaa voissa paistettuna, lohkoperunoita ja porkkanoita sekä salaattia
Annos nro 8 kiinalaisessa ravintolassa.
Pizzaa täälläkin. Itsetehtyä, erilaisilla täytteillä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla proteiinia ja hiilareita jotta ei väsy tulis ja tietty vitamiinit ja mineraalit sun muut.
Tuli monta alapeukkua, voitteko perustella? Eikö se muka ole hyvä että sais kaikki tarpeelliset aineet jos ei muuta kerran ikinä sais. Tuskin mistään ruoka-annoksesta sais kaikkea tarvitsevaa. Ei ehkä hyvää tuo smoothie mutta pärjäis ainakin pitkään, eikä hampaat tippuis suusta.
Pitäisi siis yrittää kehittää sapuska joka on kohtuu terveellinen ja johon ei heti kyllästy. Varmaan valitsisin jonkun rasvaisemman kalan (esim. siika tai makrilli) ruokaisan salaatin (esim. salaattia, perunaa, kurkkua, tomaattia, mozzarellaa, kurpitsansiemeniä, kevätsipulia) ja tuoreen leivän kanssa.
Jotakin missä olisi tomaattia ja katkarapuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli monta alapeukkua, voitteko perustella? Eikö se muka ole hyvä että sais kaikki tarpeelliset aineet jos ei muuta kerran ikinä sais. Tuskin mistään ruoka-annoksesta sais kaikkea tarvitsevaa. Ei ehkä hyvää tuo smoothie mutta pärjäis ainakin pitkään, eikä hampaat tippuis suusta.
Se nyt vaan ei kovin monenkaan mielestä kuulosta hyvältä vetää jotain öklösmoothieita päivästä toiseen. Arvelen että melko suuri osa ihmisistä syö ruokaa siksi koska nauttii ruoan mausta, rakenteesta ja tuoksuista eikä sen vuoksi että ravintoaineet on vain pakko saada mitä tahansa kuvottavavaa pinaatti-kananmuna-pähkinäsmoothieta imien.
Mä oon itse asiassa joskus miettinytkin tätä... Valitsisin sellaisen salaatin, jossa olisi mm. lohta, parsakaalia, kirsikkatomaattia, munaa, saksanpähkinöitä, omenaa, sokeriherneitä, paprikaa ja täysjyväleivästä tehtyjä krutonkeja. Juomaksi sitten vaikka kefiiriä. Luulen, että noin ravitsemuksellisestikin tuolla pötkisi aika pitkälle.
Lohta salaatipedillä ja ruisleipää :) sitruunaa kaveriksi. Voisin syödä jokapäivä!