Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

narsisti ex

Linda
26.03.2017 |

Epäilen ex mieheni olevan narsisti. Erottiin koska hänellä oli toinen nainen jo pitkään, 15v nuorempi. Hän syytti minua kaikesta ongelmista ja oli minun syyni että hän ajautui tämän toisen kanssa. Lytisti ja haukkui minua, ei halunnut erota. Lupasi lopettaa suhteen, mutta ei tehnyt niin. Kävimme perheneuvolassa ja siellä kaikki laitettiin minun syykseni, Mielestäni parisuhteemme oli ihan kunnossa. Meillä kolme lasta,

Päätin sitten lähteä ja silloin alkoi kaikki itkeminen ja anteeksi pyytely vasta. Koko suhteen hän kielsi, vaikka olin nähnyt viestejä ja heidät oltiin nähty yhdessä. Mies katoili ja valehteli menoistaan koko ajan. Puhelin kulki koko ajan lukittuna taskussa.

Avioero oli vaikea, mitään en saanut mukaani. Kaikki oli mukamas miehen. En jaksanuut tapella, koska olin väsynyt kaikkeen tappeluun ja hän ei antanut minun nukkua.

Nytkin syyttää mua yhä edellleen kaikesta vaikka on yhä tämän toisen naisen kanssa ja vauva tulossa. TÄmä nainen tuli raskaaksi kun olimme vielä naimisissa ja muutti miehen luo saman tien kun muutin pois.

Mies hankaloittaa mun elämää koko ajan. Aluksi tuli viestejä kuinka rakastaa minua ja kävi minun luonani. Kun laitoin stopin tähän, niin sitten alkoi hankalaksi.

Olen lukenut palkon narsisteista, ja häneen sopivat kaikki tuntomerkit. Hän oli kauhean konrolloiva (en saanut käydä missään, arvosteli koko ajan, mitätöi...) nyt haluaisin hänestä eroon, mutta hän pitää koko ajan yhteyttä.

Kokemuksia narsisteista? Miten pääsitte eroon?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä epäilystäsi on? Saatko sielullesi rauhan, jos mies saisi virallisen narsisti-diagnoosin?

Vierailija
2/7 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vastaa viesteihin. Yksinkertaista. Vastaat/soitat silloin kun on tarve. Sinä et provosoi häntä ja et vastaa hänen provoiluun. Olet aikuinen ihminen etkä avuton lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vastaa viesteihin. Yksinkertaista. Vastaat/soitat silloin kun on tarve. Sinä et provosoi häntä ja et vastaa hänen provoiluun. Olet aikuinen ihminen etkä avuton lapsi.

Siis vastaat, jos teillä on lapsia ja lapsien takia pitää puhua. Jos ei lapsia, niin blokkaat numeron ja lopetat vastailun. 

Vierailija
4/7 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismista on tullut yleinen haukkumanimike. Täältä et välttämättä saa apua mutta niitä on erilaisia narsismin tuki- sivustoja. Kannattaa ehkä muistaa se, että jos olet  paljon lukenut narsismista ja uskot miehesi olleen narsisti, niin silloin myös myös helpommin muistelet ex-miestäsi niin, että mieleesi tulee kaikki tapahtumat, jolloin hän käyttäytyi narsistisesti, vaikkei hän välttämättä narsisti olekaan.

Jos ex-miehesi todella on narsisti, niin luultavasti et niin helposti tule hänestä irti pääsemään, voi esim. käyttää lapsia sinulle kostamiseen.

Vierailija
5/7 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kyse mistään hankalasta exästä ja mun huonoista muistoista. Kyllä se ihan narsisti on. Hän tekee nyt kiusaa lasten kautta, esim perättömiä sossu  ilmoituksia.  Lapsia pitää, mutta ei huolehdi. Mua mustamaalaa ympäriinsä. Hänen sukunsa on katkaissut välinsä minuun, hänen valheidensa takia. Minun ystäviä yrittää kääntää mua vastaan, puhumalla kaikkia valheita. 

Jos minä teen kuten hän haluaa, niin kaikki on hyvin. Eli mun pitäisi yhä puhua hänen kanssaan omista asioistani ja seksiäkin pitäisi olla. Kun en näihin suostu olen hankala. Yritän itse pitää yhteyttä vain sen pakollisen lasten asiat.

Vierailija
6/7 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin toiselle paikkakunnalle, useamman tunnin matkan päähän. Soittoihin en vastaa, kaikki kommunikointi lasten tapaamisiin liittyen tekstiviestillä ja mahdollisimman lyhyesti. En vastaa enää samana päivänä, koska hänen mielestään asioiden tulee tapahtua sekunnissa. Lastenvalvojalta tiukka tapaamissopimus ja lue sitä kun piru Raamattua. Kerran vahingossa suostuin antamaan lapset hänelle pitkän ruinaamisen jälkeen ylimääräisen kerran; jätti palauttamatta ja sossun teki kiireellisen ilmoituksen että joutuu lapsia huoltamaan ja olen rikkonut tapaamissopimusta. Tärkein, ettet provosoidu vaan pystyt pitää viileytesi ja näyttää ettei tunnu miltään. Ensimmäisen vuoden vainosi päivittäin, kunnes lopulta löysi uuden. Nyt on hetkiä jolloin hän pysyy hiljaa ja sit taas räjähtää.

Vierailija
7/7 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun entiseltä avopuolisolta. Diagnosoitu sittemmin narsistinen persoonallisuushäiriö ja pari muuta kaupanpäälle.