Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä kellojen siirtämisessä on niin vaikeaa? Taas työkaveri myöhässä.

Sohvisfani
26.03.2017 |

Miten idiootti pitää olla, että ei sen vertaa seuraa aikaansa, että älyäisi sen kellon siirtää ajallaan ja vielä oikeaan suuntaan.
Työpaikalla odotan aamuvuorolaista, jonka piti saapua seiskalta päästää mut yövuorosta, mutta hänpä ei ollut muistanut kellon siirtoa ja on nyt ainakin tunnin myöhässä. Vittu!
Sama oli viime vuonna.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kaveri olisi ollut tunnin etuajassa, jos olisi unohtanut siirtää kellonsa? Vielä haukutte, vaikka olette itse pahveja. Kelloni nyt 13.02. Jos en olisi siirtänyt, se olisi 12.02. Jos olisin ollut menossa töihin vaikka yhdeksi, niin myöhästynythän olisin. Älkää nyt alkako haukkumaan, kun itse olette pahveja. 

Vierailija
42/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kostaa yhteiskunnalle tunnin siirtely? Jokin kohtuullinen kosto tuosta ärsytyksestä pitää tehdä.

Vastustan EU:ta. Tämäkin saatanallinen keksintö on sieltä peräisin.

Ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2188

Kipinkapin allekirjoittamaan että saadaan tämä pelleily loppumaan.

Vierailija
44/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siirrän yleensä vasta viikon kahden päästä. Nautin tästä ajasta, että olen aina myöhässä. Koneistoa vastaan!

Vierailija
45/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin menin tänään aamuvuoroon ja stressasin koko yön että soittaako puhelin varmasti oikeaan aikaan. Siitä johtuen laitoin kellon soimaan 4:15 jotta voin tarkistaa seinäkellosta onko puhelin varmasti siirtynyt. Oikea herätys oli siis 5:20 ja työt alkoivat 7:00. Noh, sehän johti siihen että illalla kun menin nukkumaan noin 22:30 niin nukuin hetken, ja 24 jälkeen heräilin ja katselin kelloa vartin, puolen tunnin välein kunnes kello tuli kolme ja näin että puhelin siirtyi. No sitten olikin enää reilu tuntia aikaa nukkua ja arvaapa vain nukahdinko enää. :D 

Juu, inhoan näitä kellon siirtelyjä. Toiseen suuntaan ei niin haittaa koska ei haittaa jos on töissä tuntia aiemmin tai herää tuntia aiemmin ja huomaa virheen silloin. Myöhästyminen olisi minulle suorastaan katastrofaalista, en ikinä myöhästy mistään, ja siksi aina käytännössä valvon koko yön jos sattuu aamuvuoro tälle siirtelysunnuntaille. Joten meidän yökkö pääsi kyllä ajoissa kotiin, koska olin ajoissa töissä. 

Kellon siirtely on aivan järjetöntä. 

Vierailija
46/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko kellot siirtynyt?

Vierailija
47/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin menin tänään aamuvuoroon ja stressasin koko yön että soittaako puhelin varmasti oikeaan aikaan. Siitä johtuen laitoin kellon soimaan 4:15 jotta voin tarkistaa seinäkellosta onko puhelin varmasti siirtynyt. Oikea herätys oli siis 5:20 ja työt alkoivat 7:00. Noh, sehän johti siihen että illalla kun menin nukkumaan noin 22:30 niin nukuin hetken, ja 24 jälkeen heräilin ja katselin kelloa vartin, puolen tunnin välein kunnes kello tuli kolme ja näin että puhelin siirtyi. No sitten olikin enää reilu tuntia aikaa nukkua ja arvaapa vain nukahdinko enää. :D 

Juu, inhoan näitä kellon siirtelyjä. Toiseen suuntaan ei niin haittaa koska ei haittaa jos on töissä tuntia aiemmin tai herää tuntia aiemmin ja huomaa virheen silloin. Myöhästyminen olisi minulle suorastaan katastrofaalista, en ikinä myöhästy mistään, ja siksi aina käytännössä valvon koko yön jos sattuu aamuvuoro tälle siirtelysunnuntaille. Joten meidän yökkö pääsi kyllä ajoissa kotiin, koska olin ajoissa töissä. 

Kellon siirtely on aivan järjetöntä. 

:D :D :D

Ei jumalauta voi olla noin vaikeaa. :D

Itse käänsin omat kelloni (rannekellot, herätyskello ja kännykkä) kesäaikaan eilen illalla ennen nukkumaanmenoa, jotta herään tänään oikeaan aikaan. Kännykänkin siksi, että vanha noksuni kun ei ole ikinä osannut tehdä automaattista päivitystä.

Vierailija
48/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin l. taskutietokone päivittää itsensä, peruspuhelin ei

Vierailija
49/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai onko kellot siirtynyt?[/quote

Eivät vaan aikansa ovat siirretyt tunnilla eteenpäin

Vierailija
50/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2188

Kellon kesäaikaan siirtely on helvetin turhaa ja se pitää lopettaa.

Toisekseen kaveri olisi ollut tunni etuajassa, jos olisi unohtanut siirtää kellonsa. Perkeleen pahvi.

Kannatettu! Muutki heti kannattamaan, hopihopi! Tämä kellojen siirto on ihan turhaa.

Vierailija
51/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ajassa hän elää? Kyllä mun vehkeet kaikki päivittää itsensä

Meillä digiaikaa elää ainoastaan tietokoneet ja älypuhelimet. Sen sijaan pattereilla toimivat tavalliset seinäkellot ja rannekellot, mikron kello, auton kello, kelloradio ja herätyskello pitää ihan itse siirtää. Edes digiboksin kello ei osaa itse itseään oikeaan aikaan virittää, vaan muuttaa pitää. Huomenna teen saman kellonsiirtorumban töissä, kun aamulla sinne meen.

Huoh. Kuka päättäjä olisi niin innovatiivinen, että heittäisi tämän typerän, hyödyttömän ja haitallisen kellojen venkslaamisen roskakoriin?

Vierailija
52/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tunnin myöhässä? Kuulostaa tekosyyltä. Varmaan alunperinkin laski sen varaan, että voi vedota kesäaikaan ja nukkui tarkoituksella pidempään.

Vierailija
53/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein sulle ja kaikille kellojen siirtelijöille. Voisi pitää seuraavan päivän vapaata ja totutella kellojen siirtoon ;)

Vierailija
54/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaika on ihmisen parasta aikaa <3.

Vierailija
55/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2188

Kellon kesäaikaan siirtely on helvetin turhaa ja se pitää lopettaa.

mä en allekirjoita mitään kansalaisaloitetta niin kauan kun se ehdottaa talviaikaa normaaliajaksi. 

Talviaika on ns. normaaliaika. Se aikavyöhyke meillä oli läpi vuoden vielä 70-luvulla, ja erittäin hyvin pärjättiin. Joidenkin tutkimusten mukaan meidän pitäisi siirtyä yhtä lännempään aikavyöhykkeeseen, eli meidän normaaliajasta (talviajasta) vielä yksi tunti taaksepäin.

Vierailija
56/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
57/57 |
26.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tunnin myöhässä? Kuulostaa tekosyyltä. Varmaan alunperinkin laski sen varaan, että voi vedota kesäaikaan ja nukkui tarkoituksella pidempään.

Tätä tulin minäkin sanomaan että ap:n työkaverilla oli nyt kyllä krapula tms. Koska jos tämä myöhästyminen olisi aito kesäajasta johtuva myöhästyminen, silloinhan hän olisi myöhässä tasan tunnin eikä YLI tuntia. Suunnilteltu juttu (ja huonosti suunniteltu).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi