Äkillinen työttömyys, pätkätöitä, vuokra myöhässä 4 kk
Elikkä.. oon miettinyt, että mitä miehen vanhemmat meistä ja musta ajattelevat tällaisen tilanteen takia. Nyt sitten appi laittoi yli tonnin rahaa tilille.. vaikea ottaa vastaan. Ollaan kummatkin reippaita tekemään töitä. Mutta uusi ja hankala tilanne. Mitä mieltä olette...?
Kommentit (23)
Kuulostat mun entiseltä vuokralaiselta. Jouduin käyttämään visaa ja venyttämään itse penniä että sain asunnon kulut katettua kun vuokraa ei tullut moneen kuukauteen... Ei ollut kivaa ei!
No maksa se vuokra nyt vaan! Sitten alat miettiä miten korvaat apellesi lainan.
Vuokranantajana hommaisin teille häädön ja vaatisin maksamattomia vuokria juridisin keinoin.
Vuokra myöhässä?
Tällä tarkoitetaan esim. viikon myöhästymistä.
Eli ette ole maksanut vuokraa neljään kuukauteen? Miten nyt näin pääsi käymään? (siis omasta mielestä)..
Aika uskomattomalta kuulostaa, että neljään kuukauteen ei kahdesta ihmisestä kumpikaan ole saanut mistään rahaa, jolla maksaa kertaakaan vuokraa. Vaikka tukipäätöksissä venyy ja palkkakuitteja saa turhaan odotella, niin onhan sitä palkkaa tullut jossain vaiheessa edes jonkin verran. Ja kun kyse on kahdesta ihmisestä, niin melkoinen sattuma, että kummallekin osuisi pitkä odotusaika juuri yhtä aikaa.
Hoitakaa nyt niitä vuokrarästejä niin paljon kuin voitte, niin ehkä jonain päivänä joku vuokranantaja uskaltaa antaa teille toisen mahdollisuuden.
Siis olette makseneet kuitenkin neljän kuukauden vuokran, mutta se on joka kerta tullut vuokranantajan tilille myöhässä?
Ei saa selvää taas kerran.
Jos tosiaan olette jättäneet maksamatta neljän kuukauden vuokran, on se jo vakavampi juuttu ja häädön peruste.
Sinuna minä käyttäisin sen rahan ihan hemmotteluun ja hieman lomaa tuosta stressistä mikä sulla on. On aika raskasta kun vuokrikset on myöhässä mutta been there joten mä tiedän mikä tilanne on.
Otat nyt ihan relax ja sitten hieman hemmottelet itseäsi kun sulla on tilillä yli tonttu ilmaista euroo!
Luulisi, että häätö haittaisi enemmän kuin nöyrtyminen sukulaisten rahoihin.
Siis tuostahan pitäisi tulla jo häätö.
No huhhuh! Onneksi appi laittoi teidän tilille ne rahat, nyt jos haette tt-tukea, niin jäätte kivasti plussalle, ettekä taas saa rahaa.
Miten voi jäädä 4kk vuokrat maksamatta?!?!!!?? Heti ku työttömyys tuli ilmi, niin olisi pitäny laittaa asumistuet sun muut hilpehööripaperihommat rullaamaan. Oma vikanne, ihme ettette ole saanu häätöä!
Ei tuo 4 kuukauden myöhästyminen ole mitään. Itsekin maksanut joskus kuukauden myöhässä, kun tullut lomarahat niin sitten hoitaa pari vuokraa kerralla. On ihmisillä muutakn tekemistä kuin olla maksamassa jotain vuokraa. Laskuissa on 2 viikon muistutusaika+perintä 2 viikkoa niin ei tuo vuokra ole mikään erikoistapaus. Lähes aina vuokra asunto on sijoitus asunto, niin silloin vuokranantaja on tietoinen myöhästymisistä ja sitä varten on takuuvuokrat maksettu. Jos ei pysty hoitamaan omistamaansa vuokra asuntoa sen voi myydä. Täällä ei mennä sen rikkaimman mukaan. Pitäkää puolenne vuokralaiset.
Tämän on oltava provo, ei kukaan ole niin idiootti että jättää vuokransa maksamatta. Vaikka olen työtön, maksan vuokrani ekana. Loppukuusta otan sitten pikavippiä, jos en pärjää.
Toivottavasti teidät häädettäisiin poliisivoimin, ei kukaan vuokranantaja ansaitse tuollaista.
Teistä ei kukaan ole oikea vuokranantaja jos 1 kk myöhässä tulee vuokra ja olette irtisanomassa. Hyvää vuokralaista on vaikea löytää, tai sellaista joka maksaa vuokran suht ajoissa. Jos joskus tulee tilanne että vuokra jää 1 kk myöhään niin kannattaa ilmoittaa vuokranantajalle. Uuden hyvän vuokralaisen löytäminen on haastavaa, kun joku pirinarkkari laittaa asunnon paskaksi ja jättää 6 kk vuokrat maksamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo 4 kuukauden myöhästyminen ole mitään. Itsekin maksanut joskus kuukauden myöhässä, kun tullut lomarahat niin sitten hoitaa pari vuokraa kerralla. On ihmisillä muutakn tekemistä kuin olla maksamassa jotain vuokraa. Laskuissa on 2 viikon muistutusaika+perintä 2 viikkoa niin ei tuo vuokra ole mikään erikoistapaus. Lähes aina vuokra asunto on sijoitus asunto, niin silloin vuokranantaja on tietoinen myöhästymisistä ja sitä varten on takuuvuokrat maksettu. Jos ei pysty hoitamaan omistamaansa vuokra asuntoa sen voi myydä. Täällä ei mennä sen rikkaimman mukaan. Pitäkää puolenne vuokralaiset.
Et voi olla tosissasi!! Huh huh... et oo tainnut saada kotoa kovinkaan kummosia eväitä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi!! Huh huh... et oo tainnut saada kotoa kovinkaan kummosia eväitä elämään.
Olen ollut vuokralainen ja nyt minulla on sijoitusasunto. Onko sulla muuta?
Mihin ne teidän rahat on sitten menneet näiden neljän kuukauden aikana? Eikö vuokra pitäisi maksaa ihan ensiksi? Jos teidät häädetään, niin se on sitten heippa luottotiedoille.
Vierailija kirjoitti:
HAH HAH! Tosta mitään häätistä tuu! Ja jos tulee niin soppalaan sekä diakonissaan yhteys. Kelalta toimeentulosta on jo tullut kielteinen niin sitten kunnan soppalaan ja selittää itkut silmissä. Vain sika siis sika vuokranantaja voi häätää jos hieman on vuokrat myöhässä. Kattokaas kun meillä kaikilla on probleemia ja sitten kaikilla ei oo ne palikat jaettu tassan. Mulla itellä lähti kämppä alta kun se mille oon vuokralla väitti etten oo maksanut vuokria! No kelalta lähti joka kuukaus sen lompakkoon rahat! En mä ikinä ees nähnyt niitä rahoja vaan tuli kirje kotia missä mainittiin asumistuki on maksettu vuokranantajalle suoraan! Niin missä ne rahat sitten oli kuin sain häädön!? Ihme paskaa tämä touhu nykyään!!!!!
Minkä ikäsiä olette?
Mistä olette ajatelleet hankkia asunnon sitten, kun saatte häädön nykyisestä maksamattomien vuokrien vuoksi?
Asiat kannattaa laittaa tärkeysjärjestykseen, ja ensin maksaa vuokra, sähkö ja muut pakolliset menot ym.
Te saatte asumistukea, joten käyttäkää se nyt vuokranmaksuun, sen tonnin lisäksi!
Ei tässä väitetäkään, että yhden (1) kuukauden vuokran myöhästymisen vuoksi oltaisi irtisanomassa. Aloituksessa kerrottiin, että on NELJÄN (4) kuukauden vuokra maksatta! Sitä ei kata edes takuuvuokra.
Yhden kuukauden vuokra voi itse kullakin jäädä aivan erehdyksessä maksamatta. Se on elämää ja sellaista sattuu, mutta 4 kuukautta vaikuttaa jo siltä, että vuokralainen on lakannut kokonaan maksamasta vuokria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HAH HAH! Tosta mitään häätistä tuu! Ja jos tulee niin soppalaan sekä diakonissaan yhteys. Kelalta toimeentulosta on jo tullut kielteinen niin sitten kunnan soppalaan ja selittää itkut silmissä. Vain sika siis sika vuokranantaja voi häätää jos hieman on vuokrat myöhässä. Kattokaas kun meillä kaikilla on probleemia ja sitten kaikilla ei oo ne palikat jaettu tassan. Mulla itellä lähti kämppä alta kun se mille oon vuokralla väitti etten oo maksanut vuokria! No kelalta lähti joka kuukaus sen lompakkoon rahat! En mä ikinä ees nähnyt niitä rahoja vaan tuli kirje kotia missä mainittiin asumistuki on maksettu vuokranantajalle suoraan! Niin missä ne rahat sitten oli kuin sain häädön!? Ihme paskaa tämä touhu nykyään!!!!!
Mitä sinä sekoilet? Aluksi kirjoitat että ei tuu häätistä, mutta kuitenkin lopuksi kerrot saaneesi häädön, vaikka Kela maksoi asumistuet suoraan vuokranantajalle. Sinä siis sait häädön jostakin muusta syystä kuin maksamattomista vuokrista.
Fakta on se, että kenelläkään ei ole velvollisuutta ( eikä varaa) pitää edes sijoitusasunnossaan asukkaita ilmaiseksi.
Ap:n kannattaa huomata, että nyt on maksettava kerralla 4 kk:n rästivuokrat ja vielä seuraava 5. kuukauden vuokra. Onneksi on nyt rahaa. Mihin te olette asumistuen käyttäneet?
Itse laittaisin vuokranantajana tiedät kadulle.