TAMMIMASUJEN MAANANTAI-KESKIVIIKKO
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Linkki siis edelliseen
Kommentit (47)
Oli tosiaan aamulla se np-ultra.Kaikki oli ihan niinkuin pitääkin,pää-perä mitta oli huimat 7,2 cm ja niskapoimu 1mm.Kaveri oli tosi kova liikkuun,ojenteli kovasti jalkojaan ja käsiään,ja muutenkin pyöri ympäriinsä.Nyt voikin sit vaan keskittyä kasvatteleen pikku-kaveria.Istukka sijaitsi ihan takaseinässä joten liikkeetkin tuntuu kuulemma sit paremmin,niitä vaan odotteleen.
Ihan turhaan kovasti jännitin,nyt on niin helpottunut olo.Ultra muuten tehtiin vatsan päältä,näkyvyys oli siitä niin hyvä.Rv 20 on sit se rakenneultra,sitäkin odotellessa.
Toivottavasti muutkin saa pelkkiä hyviä uutisia,aika moni onkin tainnu jo käydä np-ultrassa...
tepa ja pikkunen 13+1
Mukavia ultrakuulumisia on monille tullut, mukavaa. Itselläni tuo np-ultra on huomenna. Vielä ei oikeastaan asia jännitä, mutta huomenna on tilanne varmaan ihan toinen.
Hankinnoista on ollut keskustelua. Meillä valmiina oikeastaan vain pinnasänky ja sekin on vielä kuopuksen käytössä. Muut vauvatarvikkeet (samoin kuin äitiysvaatteet) olen jo ehtinyt myydä pois, kun ajatuksena oli alunperin, että lapsiluku olisi täynnä tuon nelosen jälkeen. Jonkinmoiset pihavaunut myös löytyy ja varmaan viiden erilaiset rattaat, mutta kunnon yhdistelmävaunut kyllä täytyy vielä lähempänä itse h-hetkeä sitten hankkia ja tietty vaatteita ja turvakaukalo yms....
Mulla on vatsa pullahtanut viimeisen viikon aikana esille. En missään nimessä haluaisi vielä asian paljastuvan kelleen ulkopuoliselle joten vähän välillä tekee tukalaa (varsinkin iltaisin) peitellä tota mahakumpua ihmisten katseilta. Onneksi näin loma-aikaan voi osa vatsan kasvusta selittää ihan vain liian hyvillä lomaherkuilla:).
Me ollaan menossa kaikella todennäköisyydellä käymään 4-d ultrassa ja sukupuoli varmaan paljastuu viimeistään siellä. Edellisillä kerroilla ollaan kyllä saatu tietää sukupuoliveikkaus jo rakenneultrassa, saas sitten nähdä kuinka tällä kertaa käy. Itse olen tykännyt että on helpompi tehdä hankintoja etukäteen kun tietää ainakin jonkinmoista suuntaa siitä minkäsortin vermettä voi hankkia.
Mutta nyt syömään, ihan hirvittä kuinka paljon painoa on ehtinyt tulla. Ihan alussa paino tippui muutaman kilon, mutta nyt suunta on ollut takuuvarmasti toinen. No syödä on pakko, muuten iskee aivan älytön ällötys ja sen myötä meikeläisestä tulee täysin toimintakyvytön joten parempi vaihtoehto tämä lähes jatkuva syöminen on.
Hauskaa päivänjatkoa kaikille taspuolisesti
KainoElvi ja kaveri rv10+6
Jos joku viitsisi lisätä mut tohon listalle
KainoElvi / l.a 28.1 / viides lapsi tulossa/ synnytyssairaala vielä ?
Kiittäen
KE
Mietit voitko käydä palkallisena ultrassa. Oma työnantajani (kunta) antaa käydä palkallisena ultrat, neuvolakäynnit ym. Eri työnantajat saattavat tietysti tulkita lakeja ja sopimuksia eri tavoin? Toinen asia on sitten haluatko vielä kertoa töissä raskaudestasi...
t.Sinnuli
29.12.tjw----------------------28v------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi------------------33v----viides---------K-SKS
1.1.ninette------------------30v----toinen--------TYKS
3.1.noffetus----------------26v----eka
5.1.jasper08--------------26v-----kolmas--------kättäri
6.1.trio----------------------38v------kolmas-------kättäri
8.1.döner78---------------30v------toinen---------hyvinkää
9.1.Eno-Elmeri-----------35v------toinen---------Jorvi
9.1. Tii75--------------------33 v----toinen----------KOS
11.1.puhkarhu--------------31v----toinen---------LKS
12.1.tepa84-----------------24v-----eka-------------TAYS
13.1.mae3------------------27v-----kolmas--------kättäri
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
13.1.minnikki---------------24v-----neljäs--------SatKs
14.1.pineli-------------------37v-----toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi--------32v-----eka------------Oys
14.1.Anni09-----------------31v-----eka
14.1.Niinanii----------------34v-----toinen--------naistenklinikka?
14.1. Salsatar---------------27v-----toinen--------OYS
15.1.3xäippä74-------------33v----viides--------Seks
15.1.footprint74------------34v-----seitsemäs
15.1.äitiliini2004-----------24v-----kolmas------kättäri
15.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
17.1.Pinkspinks------------26v-----toinen
17.1.Kohka------------------31v-----toinen-------Seks
17.1.Laura 1981-----------26v-----kolmas------tammisaari
18.1.kesämamma83-----24v-----toinen-------SAS
18.1.Dazka------------------31v-----kolmas------VKS
18.1.winterangel-----------31v-----eka
19.1.Nasu-------------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen----27v-----kolmas--------jorvi
19.1. Littlestar-------------- ------eka-----------
20.1.Thilia-thalia-----------26v-----eka-----------KSKS
20.1.Peppi_82--------------25v-----kolmas-------OYS
21.1.Peregriina-------------25v------eka------------TAYS
21.1.krista_81--------------27v------eka------------Lohja
22.1.TiiaMariia-------------26v------eka
22.1. Sinnuli----------------31v-------eka-----------Naistenklinikka
22.1. maimu----------------24v-------toinen-------PKKS
23.1.Vauhtiviuhti----------23v-------eka------------Hys
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
25.1.milo84-----------------23v------eka-----------kättäri?
25.1.jonna-78--------------29v------seitsemäs------PKKS
25.1.Blomma-76-----------32v------toinen-------Lohja
25.1.raisa78-----------------29v------toinen-------PKKS
25.1.marie1981------------26v-----eka-----------?
26.1.aino-maaria-----------23v------eka----------Tays
26.1.vilivilijonkka-----------21v------kolmas------pkks
28.1.Emmuli81--------------26v------toinen--------TAYS
28.1.pumpuli85-------------23v------eka
28.1.Stiina--------------------31v-------toinen--------NKL
28.1. KainoElvi-------------------------viides------------ ?
29.1.basilika5----------------32v------neljäs---------kättäri
29.1.ukku---------------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1.curious------------------33v------toinen--------PKKS
29.1.Pantsa-------------------31v------toinen---------NKL
30.1.hömppä82--------------26v-----eka------------terveyskeskus b
30.1.miuwau-----------------33v------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------------30v------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Jaffa76------------------31v-----kolmas-------KOS
29.12.tjw----------------------28v------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi------------------33v----viides---------K-SKS
1.1.ninette------------------30v----toinen--------TYKS
3.1.noffetus----------------26v----eka
5.1.jasper08--------------26v-----kolmas--------kättäri
6.1.trio----------------------38v------kolmas-------kättäri
8.1.döner78---------------30v------toinen---------hyvinkää
9.1.Eno-Elmeri-----------35v------toinen---------Jorvi
9.1. Tii75--------------------33 v----toinen----------KOS
11.1.puhkarhu--------------31v----toinen---------LKS
12.1.tepa84-----------------24v-----eka-------------TAYS
13.1.mae3------------------27v-----kolmas--------kättäri
13.1.ela----------------------26v-----eka------------TYKS
13.1.minnikki---------------24v-----neljäs--------SatKs
14.1.pineli-------------------37v-----toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi--------32v-----eka------------Oys
14.1.Anni09-----------------31v-----eka
14.1.Niinanii----------------34v-----toinen--------naistenklinikka?
14.1. Salsatar---------------27v-----toinen--------OYS
15.1.3xäippä74-------------33v----viides--------Seks
15.1.footprint74------------34v-----seitsemäs
15.1.äitiliini2004-----------24v-----kolmas------kättäri
15.1.amelie-----------------21v------eka------------Oulu
17.1.Pinkspinks------------26v-----toinen
17.1.Kohka------------------31v-----toinen-------Seks
17.1.Laura 1981-----------26v-----kolmas------tammisaari
18.1.kesämamma83-----24v-----toinen-------SAS
18.1.Dazka------------------31v-----kolmas------VKS
18.1.winterangel-----------31v-----eka
19.1.Nasu-------------------28v------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen----27v-----kolmas--------jorvi
19.1. Littlestar-------------- ------eka-----------
20.1.Thilia-thalia-----------26v-----eka-----------KSKS
20.1.Peppi_82--------------25v-----kolmas-------OYS
21.1.Peregriina-------------25v------eka------------TAYS
21.1.krista_81--------------27v------eka------------Lohja
22.1.TiiaMariia-------------26v------eka
22.1. Sinnuli----------------31v-------eka-----------Naistenklinikka
22.1. maimu----------------24v-------toinen-------PKKS
23.1.Vauhtiviuhti----------23v-------eka------------Hys
24.1.eikkuli80--------------28v------kolmas-------SEKS
25.1.milo84-----------------23v------eka-----------kättäri?
25.1.jonna-78--------------29v------seitsemäs------PKKS
25.1.Blomma-76-----------32v------toinen-------Lohja
25.1.raisa78-----------------29v------toinen-------PKKS
25.1.marie1981------------26v-----eka-----------?
26.1.aino-maaria-----------23v------eka----------Tays
26.1.vilivilijonkka-----------21v------kolmas------pkks
28.1.Emmuli81--------------26v------toinen--------TAYS
28.1.pumpuli85-------------23v------eka
28.1.Stiina--------------------31v-------toinen--------NKL
28.1. KainoElvi-------------37v---------viides------------ ?
29.1.basilika5----------------32v------neljäs---------kättäri
29.1.ukku---------------------34v-------kolmas-------TAYS
29.1.curious------------------33v------toinen--------PKKS
29.1.Pantsa-------------------31v------toinen---------NKL
30.1.hömppä82--------------26v-----eka------------terveyskeskus b
30.1.miuwau-----------------33v------kolmas-------SKS
30.1. Minna_J----------------30v------kolmas-------Hyvinkään sair.
30.1. Jaffa76------------------31v-----kolmas-------KOS
Mua on alkanut pikkasen vaivaamaan mun lonkka ja iskias..kävin tänään kävelyllä ja kun tulin kotiin niin olin aikas kipeenä. Se potuttaa et miks sen on pakko alkaa jo nyt.
Onko kellään muulla ollu näin: Eli kun makaan selälläni ja nousen ylös niin naksahtaa vatsan vasemmalta puolelta ja sattuu samalla?? En tiedä mitä on?
Ja sit viel kysysmys niiltä jotka on saanut enemmänkin lapsia että onko mahdollisat että voisin tuntea jo liikkeet vaikka viikkoja vasta 12+1 ja tämä kolmas raskaus minulla?
Täällä onkin oikein urakalla ollut ultrakäyntejä, itselläkin huomenna np-ultra ja jännittää vähän! Tuntuu että vasta sen jälkeen voi odotus alkaa, jos kaikki niin kuin pitää.
Lootuskukkanen:mielestäni tunsin kakkosesta liikkeet joskus tosi aikaisin, ei ehkä ihan tuolloin mutta ei kaukana siitä. Sanokoon muut mitä sanovat, mutta ei ne ilmavaivojakaan ollut ;) Nyt siis kolmatta odotan mutta en vielä ole tuntenut liikkeitä.
Dazka 12+1
Olipas mukava lukea Pinkspinksin kuulumisia, jotenkin jäänyt sun nikki mieleen ja tuli hyvä mieli siitä :D Ja muutenkin oli tullut paljon viestejä, kiva!
Äipän sokerit ok, onneks!! Mä alotin tänään mittailut ja hyvät on ollut, kun ois jatkossakin!
MOELPAlla oli hyviä uutisia neuvolalääkäriltä. Hyvä homma, että verijuttu selvis ja vaavilla kaikki ok.
Meillä on np-ultra vasta kolmisen viikon päästä, kovin myöhään.. kaikki taitaa olla siihen mennessä käynyt jo, mutta no kaippa tää aika tästä menee jotenkin. Rakenneultristakin höpinää.. Mun tekis kans mieli kysyä sukupuolta. Esikoisesta ei kysytty, mut nyt ois kiva vaatteiden yms takia. Vaikkakin eihän ne välttämättä pidä paikkaansa.. juuri tutulle ennustettiin pojan jälkeen tyttöä ja kun vaavi syntyi, niin vehkeet siellä oli ja aikamoinen ylläri vissiin :)
Semmottia tänään ja nyt ulkoileen, kun aurinkokin pilkahtelee.
Emmuli rv 10+6 (huomenna alkaa rv 12 :D :D )
Sukupuolista kun ollut puhetta niin tänään illalla kun pojat oli taas villillä tuulella ja meidän 1,4v poika kiipeili pyödillä eikä halunut millään totella kieltoa niin mun mies sano et toivottavasti olis seuraava tyttö " ettei kuulema hulluks tuu".
Saa siis nähdä ja ehkä sit toivoa enemmän sitä tyttöä!
Pahoittelut tammimasuista poistuneille ja onnittelut muille!
Täällä on lomailtu ja lusmuiltu. Näköjään lomalla laiskistuu entisestään, kun tuntuu ettei saa enää mitään aikaseksi. Ens viikolla takas töihin, vaikkei yhtään haluta. Ehtihän tuota lomalla jopa kaks hellepäivääkin olla! Mahtavaa.. Oon tässä ajatellu tulevaa 2,5 vk:n joululomaa ja sitä seuraavaa äippälomaa, niin eiköhän tämä syksy äkkiä mene... Vajaa puoli vuotta vaan enää..
Tänään oli seurantaultra ja hyvin siellä jakseltiin ja kuukaudessa oli hurjasti kasvettukin. Nyt jopa näky kädet ja jalat sekä älytön heiluminen. Niskapoimua ei mitattu, ei sitä olis haluttukaan, mut ei lääkäri edes ehottanu. Päätettiin ettei aleta sairastamaan asiaa, mille ei voida mitään ja kun tulokset on vielä niinkin epävarmoja. Helpommalla pääsee kun ei tarvitse panikoida. Tiedossa on kilpirauhasesta johtuvat riskit ja ne otetaan sitten sellasina kun tulee. Vauva on joka tapauksessa toivottu ja rakastettu. Lääkäri oli taas tuon kilpirauhashomman takia. Tietoja sai lypsämällä lypsää eikä siltikään saanu kaikkeen vastausta. Ths oli laskenu ja nyt "enää" 5,5. Lääkitystä taas nostettiin ja kuukauden päästä seuraava kontrolli. Mut pääasia että masussa jaksellaan hyvin eikä muulla ole nyt väliä. Viime yön näin painajaisia että olin ultrassa ja joka kerta näky vaan kuollu sikiö. Ihme kyllä olen tätä ultraa panikoinu paljon enemmän, ku sitä kuukauden takaista. Kaipa se tuli niin äkkiä, ettei ehtiny pahemmin miettiä. No mutta joo.. Ei tästä sepustuksesta paljon selvää saa..
Mullakin sitten syksyllä edessä tuo sokerirasitus, kun "painoindeksi on yli 25" (= 26,5). Paino ei onneksi vielä ole noussu ku vähän yli kilon ja yritänki syödä terveellisesti (huolimatta "pieniä" herkkupaloja kun tekee niin mieli) ;) Raskausoireita mulla ei enää juurikaan ole, paitsi rintojen arkuus, kahviakin haluttaa taas. Aamuisin on kyllä pakko saada puuroa, mikä ei todellakaan ole mulle tavallista. Normisti lounas on ollu mun aamiainen.
Niin pitkä aika, kun viimeksi olen tänne kirjotellu, että en oikein osaa kommentoida. Olen kyllä lueskellu täällä, mutten ole saanut aikaiseksi kirjottaa.
Niin, niistä tavaroista. Meillä kun esikoinen tulossa, niin mitään ei ole vielä. Siskolta varmaan saan kaikkea, kun se on säästäny meille. Toivonu lapsilleen serkkua jo vuosia :D Ja sukupuolista täällä oli puhuttu, niin mulla on ollu kokoajan tunne, että tämä on tyttö. Vaikka tänään ultrassa se näyttikin ihan pojalta :D
Rentoa viikonjatkoa kaikille!
Hömppä ja "Aino" 10+4
ennen kuin kaadun ihanaan sänkyyn... Tuli nimittäin nukuttua viime yö teltassa, ihan omassa pihassa huvin vuoksi, miehen ja kuopuksen kanssa, muut lapset nukkui sisällä. Hieman kylmää oli yöllä, mutta aamulla aurinko alkoi lämmittää ja 8 jälkeen alkoi tulla jo hiki (ja hikoiltiin sitten vielä isännän kans vähän lisääkin ;-P).
Toivottavasti Emmulin hyvät arvot jatkuu, ettei tarvi joka välissä olla mittailemassa. Mulla on pitänyt edellisissä raskauksissa rv 26+ mittata 1pv/kk ja paasto kerran mittauksien välissä, kun arvot on olleet hyviä. Onneksi.
Oli kiva lukea, että jollain muullakin aamiainen=lounas. Meillä on samaan tapaan, kun syödään ensimmäisen kerran 11 aikoihin, yleensä sitten vähän reilumpi aamupala, kun ei kumminkaan niin nälkä ole, että pitäis jotain oikein keittää. Tietty jos lapset heräis 7-8 aikoihin, olis aamupalakin silloin, mutta kun herää 10->, ei viitsi kahta ruokaa tehdä lähekkäin turhaan.
Jaa, oli mulla vielä jotain, mutta toisella kerralla jos muistan.
Äippä TAAS kerran
Eipä mulla mitään asiaa oikeastaan ollut... Kuhan kirjoittelen. :)
Voi kun ei satais koko ajan niin ois jotain inspistä lähteä lenkille....ja pakko alkaa miettiä syömisiä, ku jotenkin viikolla nyt repsahtanu, ku reissussa olin jne.
Mulla on jotenkin nyt ollu sellainen olo, että välillä pakko ajatella, tehdä ja lukea jotain ihan muuta kuin vauvajuttuja. Jotenkin ku tietää, että on vielä niin pitkä odotus edessä ja olen ressaavaa sorttia, niin kovin vielä jaksa mitään tavaroiden hankkimisia tms edes miettiä.... Ja kai tässä on vähän kasvamista ajatukseen lapsesta ja siitä, että meistä tulee mieheni kanssa äiti ja isä. Sitä miettii, että osaako sitä vauvaa edes hoitaa vaikka onkin lukenut oppaita yms. Pitäis vaan luottaa, että sitä kyllä sitten oppii. Ja tietenkin huoli tuosta maha-asukista on koko ajan läsnä. Että onhan sillä nyt kaikki hyvin. Kuhan alkaa liikkeitä tuntumaan niin sitä ehkä taas rauhoittuu..hetkeksi. :) Kai tää on tätä ekakertalaisen huolta myös....
Tällaista tänään. t: Amelie ja maha-asukas 13+0
Huh, tämä päivä on taas ollut tasapainoilua pahoinvoinnin kanssa, vaikka aivan oksentamaan ei ole tarvinnut taipua. Mies kun vielä teki pitsan, eikä malttanut antaa paistua tarpeeksi joten olipa kiva syödä löllöä pohjaa :P Hädin tuskin sain mölyt pidettyä mahassa...
Johonkin mun piti kommentoida mutten muista...
Niin, olen itsekin kuntatyönantajalla ja edellisessä raskaudessa (ja edellisessä työpaikassa + edellisessä kunnassa) äitipolikäynnit sai palkallisena vain jos samalla oli lääkäriaika. "Tavallinen," kätilön tekemä ultraus oli siis palkaton, ja antoivat usein ilta-aikoja. Siksi tätä vähän mietinkin, joutuisin lähtemään työpaikalta liki 3h aikaisemmin. Lähin esimies tietää jo, mutten viitsisi häntä vaivata tällä parhaaseen loma-aikaan.
Sitäkin tosiaan mietin, että onko äitiyslomalle "pakko" jäädä 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa? Tietääkö kukaan? En muista kirjoitinko jo tästä vai olenko vain pähkäillyt päässäni. Nimittäin ensi vuoden lomarahoja ajatellen olisi taloudellisesti hyödyllistä käydä vähintään yksi päivä töissä vuoden 2009 puolella...
Huomenillalla minulle koittaa sitten kauhujen kellonympärys, sillä alkaa sokerirasituspaasto! Saa nähdä, onko minussa naista siihen hommaan. Minullakin oli painoindeksi 27 eli siitä napsahti, lisäksi perheessä 2.tyypin diabetestä. Olen tähän mennessä lihonut jo 5 kiloa (!!!) mikä tuntuu aivan kauhealta, selittyy jatkuvalla syömisellä sekä kilpirauhasarvojen huononemisella.
HÖMPÄLLE: Ei muuta kun lääkitystä rauhallisesti ylöspäin vaan, huomaan itsekin että tosi paljon vaatii voimia tämä raskaus ja lääkityksen kanssa on jatkuvaa tarkkailua sekä nostoa. Nytkin jo olossa huomaan, että pitäisi nostaa lisää, mutta pakko odottaa ensin nuo torstain tulokset. "Vain" 5,5 tsh:ssa on oikeasti tosi huono. Pitäisi saada vähintään alle 2,5 että voisi käyttää edes tuota sanaa "vain" sen arvon edessä tällaisessa tilanteessa! Minulle juuri lääkäri sanoi, että hoitoraja on 2, sen alle pitää päästä. Ei niiltä lääkäreiltä saa juuri mitään irti, tiedonmurusista itse pitää rakentaa käsityksensä hoidosta - nimittäin ne lääkäritkään eivät tahdo tietää, miten tätä "helpointa pitkäaikaissairautta" pitäisi hoitaa todellisuudessa.
Mutta ei kun lippu korkealle - me aiotaan vielä katsoa leffa tänä iltana, meinaa kyllä jo tikkuja joutua panemaan silmiin...
eikkuli 11+4 (huomasin muuten että vissiin se la kuukautisista onkin kuitenkin 23.1. ja nämä mun ilmoittamat viikot sen mukaan, mutta olkoon 24.1., eipä se kuitenkaan silloin synny!)
Eikkulille: Mullahan oli ennen lääkityksen alottamista tuo TSH melkein 8 ja nyt olen vasta kuukauden syöny thyroxinia ja arvo tippunu tuohon 5,5. Nyt siis annosta nostetaan ja kuukauden päästä uus kontrolli. Olo ei ehkä ole enää niin nuutunu ku aikasemmin, että ehkä tuo lääkitys vähän auttaa.. Loma-aika on kyllä aika hämäävä. Varmaan ens viikolla väsymys iskee, kun töihin pitää lähteä ja tunti viettää autossa mennen tullen :|
Miten tuo yksi työpäivä vaikuttaa niihin ens vuoden lomarahoihin? Mullahan la on vasta 30.1, että ehkä mahdollista käydä se yksi päivä, jos kovastikin vaikuttaa... Sekin on kyllä käyny mielessä, että miten kroppa kestää sitten myöhemmin pitkää työmatkaa ja autolla ajoa. Onko kellään kokemusta?
Iski vielä tälle illalle nälkä ja kaakaohimo.. Täytynee mennä keittiöön..
Hömppä
Huomenta vaan!
Joo, olen herännyt aamulla neljän aikoihin kun hammasta särkee niin p...keleesti!
Soitan hammaslääkäriin kunhan linjat aukee. Epäilen, että viisauden hampaan ympärillä tulehdus. Vuosi sitten oli viimeksi. Hammaskipu on kyllä sellanen, että sitä ei kauan halua kuunnella/tuntea!
Emmuli, hyvä kun sokerit oli ok! Onko sulla uudet kokeet myöhemmin vielä? Mulla on joskus syys-lokakuussa noi kokeet. En kyllä niitä erityisesti odota.
Eilen illalla taas tuli verta ihan kerta "hulauksena". Kerkesin onneksi vessaan! Pitää vissiin tästä lähin ottaa mukaan varavaatteet kun lähden pois kotoa! Siis ihan hanurista tämä!
Hei milloin sinne 4d ultraan kannattaa mennä? Ja mitä eroa on 3d ja 4d ultralla?
En ole noihin yhtään perehtynyt. Ja jos joku osaisi kertoa vielä, että mitä noi maksaa. Tietysti hinnat varmaan paikkakohtaisesti vaihtelee, mutta sellaisia suunnilleen hintoja.
aamupalalle tuli just lähtö....huono-olo taitaa lähestyä taas.....
rv12+2
Aikaa on taas mennyt muutama viikko, kun viimeksi kirjoittelin. Olin välillä jo sairaslomalla vuodelevossakin, kun tuli tosi kipeitä supistuksia ja paljon. Onneksi lääkärissä todettiin, että kohdunsuu on edelleen kiinni ja ultrassa näkyi, että vauveli on edelleen yhtä aktiivinen vesseli kuin aiemminkin.
Meillä laskettu aika on muuten siirtynyt pari päivää aikaisemmaksi eli on nyt 7.1.09. Koon mukaan olisi vielä enemmänkin saanut siirtää, mutta kun meillä on tuo tarkka hedelmöittymispäivä tiedossa, joten tuo la pysyy.
Tällä viikolla oli pakko siirtyä äitiyshousuihin, kun omista ei enää mennyt napit kiinni. No, masu on ihan selkeästi muutenkin näkyvissä ja saakin näkyä.
Meillä ei onneksi tarvitse ostaa oikeastaan mitään vauvatarvikkeita, kun on kaikki säästetty esikoiselta. Koti onkin ihan täynnä erinäisiä säilytysratkaisuja. Uuden patjan pinnasänkyyn meinasin kyllä ostaa.
Kesäterkuin,
Eno-Elmeri rv 14+0
Mut voisi kanssa lisätä tuonne listaan kun en ole aiemmin jaksanut ilmoittaa sitä sinne. Eli La 20.1.09 Lila82 26v ensimmäinen NKL.
Olen usein käynyt lukemassa teidän viestejä, mutta jotenkin aktiivinen kirjoittaminen jäi kun kuumeilijapuoli loppui. Noh ehkä tuossa myöhemmässä vaiheessa tulee enemmän kirjoitettua kun alkaa raskaus näkymään yms.
Itse olin kaksi päivää hirveässä vatsataudissa. Olin sairaalassa tiputuksessakin. Nyt on vointi jo parempi.
Eilen oli eka ultra ja siellä oli ihana pienokaisemme. Näytti meille jalkapohjatkin =) Kaikki näytti olevan kunnossa.
Tarvikkeiden hankinnasta olette keskustelleet. Meille pitää ostaa kaikki tarvikkeet kun esikoista odotetaan. Tosin voi olla, että saamme ostettua hoitopöydän ja sängyn käytettynä tutuilta kun heille ei enää synny lisää lapsia.
Eipä muuta kuin hyvää vointia kaikille! Pahoittelut joukosta poistuneille,
Lila82 12+1
Ilmoittaudun mukaan tammimasuihin. Kolmas vauveli tulossa, la 22.1. ja synnytyspaikkana Hyvinkään sairaala. Aiemmat raskaudet ovat kyllä menneet 41+5 ja 41+6 joten tästäkin voi hyvin tulla loppujen lopuksi helmivauva :)
Ahemo
Täällä ootellaan kovasti torstain np-ultraa. Hieman on alkanut jännittää, onko kaikki hyvin, kun on netistä kaikenlaisia juttuja tullut luettua, joita ei pitäisi lukea...
tjw: Huimausta mulla kesti monta viikkoa, loppui parisen viikkoa sitten. Mullakin hb ja verenpaine oli ekassa neuvolassa ihan kunnossa, mutta silti melkein kokoaikaista huimausta oli. Päivät menikin suurimmaksi osaksi sohvalla maatessa kun pystyssä ollessa oli niin heikko ja hutera olo. Tämmöistä mulla oli myös esikosta monta viikkoa alkuraskaudessa.
Kaikki vauvantarvikkeet meillä jo onkin, siskolle olen joitakin lainaillut, mutta oletan kyllä, että ne sieltä takaisin tulevat. Toisaalta harmittaa vähän, kun ei pääse vertailemaan ja ostelemaan tarvikkeita, se kun tuo oman jännityksensä ja tekee odotuksesta todellisemman tuntuisen. Mutta saapahan sitten keskittyä enemmän sinne vaatepuolen ostoksiin, jos poika tulee, kun lähes kaikki vaatteet meillä on tyttövärisiä.
rv 11+5