Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääkkeet ja lopettamisen yhteydessä esiintyvät vieroitusoireet?

Vierailija
25.03.2017 |

Olen lopettamassa masennuslääkkeiden käyttöä ja olen kuullut paljon kauhutarinoita vieroitusoireista. Haluaisinkin nyt kuulla kokemuksia lopettamisesta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efexorin unohtamisesta tulee ihan hirveät oireet: pääkipu, outo epätodellinen olo, ahdistus, pahoinvointi ym. Joskus olen oksentanut.

Kunpa en olisi ikinä aloittanut koko lääkettä, haluan tuosta eroon...

Vierailija
2/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä tältä palstalta lääkekokemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan kertoa, saako lopettamisen yhteydessä jollakin verukkeella sairaslomaa? Tulee mietittyä miten sitä pärjää töissä jos / kun vieroitusoireita tulee.

Nyt jo huimaus on unohduksen jälkeen voimakasta niin miten siinä voi töihin keskittyä.

Vierailija
4/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venlafakiinista tuli elämäni voimakkaimpia paniikkikohtauksia, sen jälkeen tuli sydämen tykytys, epäsäännöllistä rytmiä, voimakasta väsymistä, jalkapohjien poikkeavaa puutumista ja tunnottumuutta, puristavaa tunnetta kurkussa ja rintalastan alla.

Vierailija
5/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut käytössä useampia masennuslääkkeitä, mutta ne on lopetettu lääkärin ohjeiden mukaan jolloin haitat ovat olleet vähäisiä, lähinnä heitehuimausta.

Vierailija
6/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cipralexistä hillittynä 5mg kerrallaan purkuna ainoastaan viimenen 5mg aiheutti viekkareina huimausta. Saahan sitä saikkua jos on liian huono olo. Toki kannattaa tehä niin ettei liian nopee tiputa liian paljoa kerralla annoksesta.

Vierailija
7/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä vain 10mg sepram. Onkohan oireet niin pahat lopettaessa kun jos olis isompi annos? Vai onko sillä edes mitään vaikutusta asiaan.

Vierailija
8/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä tältä palstalta lääkekokemuksia.

Miksi?

Vierailija
9/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin 20mg sepramia ja lopettaessa ei mitään vieroitusoireita. Puolitin ensin kymppiin muutamaksi viikoksi ja sitten viitoseen samoin.

Vierailija
10/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä vain 10mg sepram. Onkohan oireet niin pahat lopettaessa kun jos olis isompi annos? Vai onko sillä edes mitään vaikutusta asiaan.

On sillä varmaan vaikutusta, siis isosta annoksesta on vaikeampi pyristellä eroon. Mutta on toki varmaan myös yksilöllistä.

- 1

Vierailija
11/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysyisi lääkäriltä joka määräsi lääkkeet?

Vierailija
12/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennys pitää tehdä todella hitaasti! Itse ignoorasin lääkärin ohjeet ja ronskisti puolitin ketiapiinin annoksen, tuli kamala vapina, sydämentykytykset, kylmähiki ja ahdistuspuuskat. Palasin kiltisti ohjeiden mukaiseen vähennykseen. Silti ohjeiden mukainen hidas vähennys aiheuttaa vapinaa ja ahdistuspuuskia. Tuntuu kuin adreanaliini jylläisi kokoajan yliannostuksella. Toisaalta ajatukset on vapaantuneet ja naurattaa enemmän.

Vierailija
13/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysyisi lääkäriltä joka määräsi lääkkeet?

Koska haluan kuulla nimenomaa kokemuksia, enkä lääkärin lässytystä.

Vierailija
14/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin hitaasti annosta pienentäen menee ihan helposti. Lääkärit jostain syystä neuvoo puolittamaan annoksia, mutta voi sen pienempinä murusina lopettaa. Sen hankalan venlafaksiinin kapselin voi avata ja vähentää sisältöä pikkuhiljaa. Voi ottaa ilman kapseliakin ne sisukset tai sitten sulkea kapselin uudestaan.

Vierailija
15/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketiapiini ei ole masennuslääke, neuroleptihän se on.

Oliko sinulla psykoottinen depressio vai miksi ketiapiini?

Ap.asteittain, hitaasti, tosin olen itse käyttämäsi lääkkeen Cipramilin lopettanut aikoinaan ongelmitta. 60 mg, siitä 40 mg:n kahdeksi viikoksi, siitä 20 mg:n kahdeksi viikoksi ja sitten kokonaan lopetus

Vierailija
16/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta kerralla! Pienennä annosta hitaasti. Näin vieroitusoireet ovat lievemmät.

Vierailija
17/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin Venlafaxinin kertalaakista. Olo oli samanlainen kuin kahden viikon tiukan ryyppyputken jälkeen. Vajaassa viikossa meni viekkarit ohi.

Vierailija
18/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksi kertaa lopettanut essitalopraamin. Ekalla kerralla noin vuoden käytön jälkeen oikeaoppisen hiutaasti -> ei mitään oireita. Toisella kerralla muutaman kuukauden käytön jälkeen äkisti, koska vakavan sairauden hoitoon käytettävä lääke ei sopinut yhteen essitalopraamin kanssa. En pysty sanomaan mitkä oireet johtuivat toisesta sairaudesta ja mitkä lääkkeen käytön lopetuksesta. Mitään pitkäaikaisia sivuvaikutuksia siitä ei kuitenkaan tullut, jollei sellaiseksi lasketa todella rajua ja äkillistä ihastumista työkaveriin, jonka epäilen johtuneen aivokemian muutoksista. Masennuslääkkeiden lopetus kun johtaa serotoniinitason laskuun ja samoin käy, kun ihastumme. Aivoni todennäköisesti luulivat serotoniinin vähenemisen johtuvan ihastumisesta, vaikka oikeasti se johtui lääkkeen lopettamisesta. Ihastus oli niin rajua, että tunsin tulleeni hulluksi.

Vierailija
19/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxran lopettamisesta ainoa oire oli, että masennus palasi. Olin kärsinyt siitä yli 10 vuotta, ja kaikki muut lääkkeet lähinnä turruttivat niin että mikään ei tuntunut vuosiin miltään. Söin Voxraa vuoden, olosta tuli vaivihkaa normaali ja luulin, että olin parantunut ja lopetin lääkkeen syömisen. Muutamassa viikossa itkuisuus ja masennus oli taas vienyt mukanaan ja pettymys siihen että en ollutkaan parantunut musersi. Puoli vuotta sinnittelin ja aloitim lääkityksen uudelleen. Nyt taas olo on normaali mutta mietin, että pitääkö tätä helvetti syödä loppuelämä?

Vierailija
20/34 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Efexorin lopetin kuin seinään: ei mitään oireita.