Kaunis kansainvälinen nimi pojalle, jonka mummot
Skotlannin ylämailla ja Pihtiputaan naapurissa sanovat noin suurin piirtein samoin.
Leo ja Oliver ei nyt kelpaa.
Paljon vaihtoehtoja, kiitos.
Kommentit (47)
Mielellään myös ilman noita vieraita kirjaimia, että pihtiputaalta kortti tulee edes etunimellä oikein, sukunimi kun kuitenkin tulee menemään päin pyllyä.
Vierailija kirjoitti:
Robin
Robin mielletään monissa englanninkielisissä maissa ennemmin naisen nimeksi. Toki heillä ei ole samanlaista nimilakia ja saavat antaa vapaammin nimen sekä tytölle että pojalle mutta varmasti suurin osa mieltää tytöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robin
Robin mielletään monissa englanninkielisissä maissa ennemmin naisen nimeksi. Toki heillä ei ole samanlaista nimilakia ja saavat antaa vapaammin nimen sekä tytölle että pojalle mutta varmasti suurin osa mieltää tytöksi.
Samaa mieltä. Itse en antaisi pojalle Robinia etunimeksi. Alkujaan ollut poikien nimi mutta hiljalleen muuttunut enemmän tyttöjen nimeksi.
Poika, jonka mummot sanovat samoin. Sori, mä en pääse yli tällaisista kielioppivirheistä. Vai onko vaan loogisen ajattelun/ymmärtämisen puutetta.
T. Pilkunn**sija
Vierailija kirjoitti:
Eeli
Iili sen skottimummon lausumana. Kiva nimi.
Milloin nimi muuten on kansainvälinen? Silloinko, kun se on käytössä englanninkielisellä kielialueella?
Ehdotan nimeä Slobodan. Skotlannissa vokaalit ääntyisivät hieman lötkömmin kuin Pihtiputaalla, mutta konsonantin kuitenkin jokseenkin samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robin
Samaa mieltä. Itse en antaisi pojalle Robinia etunimeksi. Alkujaan ollut poikien nimi mutta hiljalleen muuttunut enemmän tyttöjen nimeksi.
Asumme Yhdysvalloissa ja pojan luokalla on Robin niminen tyttö. Suomessa ( ja luultavasti myös pohjoismaissa) selkeästi pojan nimi mutta jos etsii kansainvälistä nimeä niin voi tulla hassuja tilanteita kun esim. USA:ssa ja Briteissä ihmiset odottavat lapsen olevan nimen perusteella tyttö.
Riku