Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen transsukupuolinen ja mielestäni Suomessa on vaikeampaa olla mies (nykyisin)

Vierailija
25.03.2017 |

Sympatiani valkoista heteromiestä kohtaan sen kuin kasvaa. Enkä edes puhu seksistä. Onko lynkkauspartio valmiina?

Miehenä on kovempaa. Näistä eduista, joita miehillä pitäisi olla, nauttii vain pieni osa ihmisistä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsen vielä, että mielestäni naisille pitäisi tarjota "ilmaisia" kuukautissuojia ("ilmaisia", koska joku ne maksaa). Edes niille, joilla ei ole juuri varaa mihinkään.

Ap

Vierailija
2/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lyhyt aika historiasta on naisilla ollut mitään oikeuksia. Joten huomiosi ei ole minkään arvoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän asia on.

Olisinpa syntynyt naiseksi. Miten kivaa elämä olisikaan!

Vierailija
4/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lyhyt aika historiasta on naisilla ollut mitään oikeuksia. Joten huomiosi ei ole minkään arvoinen.

Tänään syntyneen Pekko-Viljaminko on maksettava entisistä vääryyksistä, jotka kohdistuivat muuten myös tavalliseen mieheen, joka ei kuulunut porvaristoon tai aatelistoon?

Oma mummoni, joka on melkein 100-vuotias, ei ole koskaan ottanut esiin muita selkeitä tasa-arvo-ongelmia kuin sen, että hänen veljensä joutuivat sotaan. Hänkin olisi joutunut, jos olisi ollut poika, ei ehkä eläisi nykyään. Mummo on mun paras ystäväni.

Ap

Vierailija
5/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko trans mies vai nainen? Sori, mutta en purematta niele sun subjektiivista näkemystäsi.

Vierailija
6/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän asia on.

Olisinpa syntynyt naiseksi. Miten kivaa elämä olisikaan!

Mä elin naisena pitkään. Voin sanoa, että jos pystyisin jatkamaan, jatkaisin. Ihmiset oli ystävällisempiä. Olin toki kaunis nainen, joten se voi vähän vääristää vaikutelmaa. Huomasin, miten naisilla tuo sosiaalinen äly on miehiin nähden yleensä niin ylivertainen, että se on pelottavaa. Keskivertonainen voi viedä keskivertomiestä kuin pässiä narussa ja se on normaalia ja hassua.

Ap

Vierailija
7/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko trans mies vai nainen? Sori, mutta en purematta niele sun subjektiivista näkemystäsi.

Olen transmies. Ehkä olen katkera, koska en pystynyt elämään naisena, joten näkemykseni, kuten kenen tahansa näkemys, on aina omien kiikarien läpi katsottu. Tuo toki oma kulmasi esille.

Koin aika palon seksuaalista ahdistelua aikanaan. Olin kaunis nainen. Kuitenkin oma toiminta aika usein lopetti tilanteen. En kokenut ikinä mitään oikeaa uhkaa, mutta miehenä olen useammankin kerran joutunut väkivaltatilanteeseen. Poliisikaan ei ottanut tosissaan, vaikka muhun oli käyty kiinni ja olin kipeä jonkin aikaa. Mielenterveysjuttuja ei myöskään oteta vakavasti (pääasiassa naispuolinen henkilökunta ei osaa samaistua).

Naista suojellaa eri tavalla. Sen olen huomannut. Osa tuosta asenteesta on tiedostamatontakin. En usko mihinkään salaliittoihin. Se vaan on syvältä, että tärkeissä asioissa sukupuolella on liikaa merkitystä.

Ap

Vierailija
8/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen transmies. Ehkä olen katkera, koska en pystynyt elämään naisena, joten näkemykseni, kuten kenen tahansa näkemys, on aina omien kiikarien läpi katsottu. Tuo toki oma kulmasi esille.

Koin aika palon seksuaalista ahdistelua aikanaan. Olin kaunis nainen. Kuitenkin oma toiminta aika usein lopetti tilanteen. En kokenut ikinä mitään oikeaa uhkaa, mutta miehenä olen useammankin kerran joutunut väkivaltatilanteeseen. Poliisikaan ei ottanut tosissaan, vaikka muhun oli käyty kiinni ja olin kipeä jonkin aikaa. Mielenterveysjuttuja ei myöskään oteta vakavasti (pääasiassa naispuolinen henkilökunta ei osaa samaistua).

Naista suojellaa eri tavalla. Sen olen huomannut. Osa tuosta asenteesta on tiedostamatontakin. En usko mihinkään salaliittoihin. Se vaan on syvältä, että tärkeissä asioissa sukupuolella on liikaa merkitystä.

Ap

Niin, ajatella, joillakin on niin hirveä pakkomielle sukupuolestaan, että vaihtavat sen.

Vierailija
9/9 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, ajatella, joillakin on niin hirveä pakkomielle sukupuolestaan, että vaihtavat sen.

En nyt jaksa provosoitua enempää. Kuitenkin, jos olisin pystynyt, olisin elänyt naisena loppuun asti. Mulla on joo kuitenkin vähän pakkomielle tasa-arvosta. Miehiä ei kuuntele kukaan ja historiastakin on monilla aika vääriä käsityksiä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme