Kello tulee 19, joko piiloalkoholistiäidit julkaisevat facebookissa viinilasiensa tai lonkerotölkkiensä kuvia?
Kommentit (25)
Miksi muiden alkoholin käyttö on sinulle ongelma? Oletko alkoholistin lapsi tai raitistunut alkoholisti?
Nämä ovat kyllä huvittavia. Hirveä mehustelu jostain ryyppäämisestä. Minä en näe tuossa mitään hienoa tai erikoista. Jokin on vialla, jos lonkeron korkkausta odotetaan kieli pitkällä ja tehdän hirveät valmistelut täydellisten ryyppäjäisten varmistamiseksi... "mamma vihdoin viihteellä, tätä on odotettu..". Ihan ku olis johonkin etelään lähdössä, vaikka mamma taitaa suunnata paikalliseen lähiräkälään juomaan hanaolutta.
Kohtuukäyttäjä kirjoitti:
Miksi muiden alkoholin käyttö on sinulle ongelma? Oletko alkoholistin lapsi tai raitistunut alkoholisti?
Antaisitko sinä esimerkiksi lapsesi piiloalkoholisti mummon hoitoon? Minä en.
Minusta tuntuu kiusalliselt, kun alkoholistien lapset kuvaa viinilasia yms.
Ei todellakaan kuulu mun kaveripiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat kyllä huvittavia. Hirveä mehustelu jostain ryyppäämisestä. Minä en näe tuossa mitään hienoa tai erikoista. Jokin on vialla, jos lonkeron korkkausta odotetaan kieli pitkällä ja tehdän hirveät valmistelut täydellisten ryyppäjäisten varmistamiseksi... "mamma vihdoin viihteellä, tätä on odotettu..". Ihan ku olis johonkin etelään lähdössä, vaikka mamma taitaa suunnata paikalliseen lähiräkälään juomaan hanaolutta.
Ei sitä tarvitse ottaa niin vakavasti. En itse ole edes Facebookissa, mutta jos olisin, ja jotain arjesta poikkeavaa tapahtuisi, niin miksi en iloitsisi siitä? Olkoon vaikka miten typerä asia muiden mielestä.
Onneksi en ole hankkinut lapsia. Saa ryypätä rauhassa eikä kukaan moralisoi. Skool!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en ole hankkinut lapsia. Saa ryypätä rauhassa eikä kukaan moralisoi. Skool!
Jos tasaisesti julkaisee pari-kolme kertaa kuukaudessa juomiensa kuvia ja kännisiä selfieitä, niin kuinka paljon oikeasti juo? Veikkaan, että todella paljon.
Mitä piiloalkohlismia se on, että toitottaa kaikelle kansalle juovansa?
Ja onko se ylipäänsää alkoholismia? Luulisi oikeiden alkkisten laittavan juomat pöydän alle kuvia ottaessaan.
En ole äiti, mutta kohta aukeaa vodkapullo. Myöhemmin sitten baariin.
N23
Piilo-a-isä vastaa. Juon xtra-lonkeroa Prismasta ja "laimennan" sitä Alkon omalla Ginillä. Mennyt 3 lonkeroa ja puoli pulloa Giniä. Puolet lapsista kadulla ja toinen puoli kotona. Ei ne mitään kuvaa. Enkä itsekään pistä mitään faceen. Kun isot tulevat kotiin, olen sikeässä unessa, en edes tiedä, paljonko niitä tulee tänne. Omapa on asiansa, kunhan vaan keskiarvo lukiossa on yli 8,5 ja eivät luovu harrastuksistaan. Viikonloppuna rentoudutaan, kun on tullut jo 60 tuntia töitä tehdyksi. Kerran yksi lääkäri sanoi minulle, ettei alkoholi ole rentoutumiskeino. Kysyin, miten lääkärit rentoutuvat. Hän vastasi, että ryyppäämällä.
Repikää tästä ilo irti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Kohtuukäyttäjä kirjoitti:
Antaisitko sinä esimerkiksi lapsesi piiloalkoholisti mummon hoitoon? Minä en.
Vanhemmat hoitakoot itse lapsensa ja antakoot vanhempiensa nauttia jälleen vapaudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja onko se ylipäänsää alkoholismia? Luulisi oikeiden alkkisten laittavan juomat pöydän alle kuvia ottaessaan.
Joo, tuntuu että ainakin omassa kaveripiirissä niitä juomien kuvia julkaisee ne, jolle se juominen on harvinaista ja ihmeellistä. Ne, joiden tiedän olevan enemmän alkoholiin päin meneviä, eivät juomisestaan kailota.
Itseäni säälittää ne ihmiset, joille elämän ja lapsivapaan kohokohta on se, että saa avata siideritölkin ja vetää perseet. Tai muutenkin mielestäni suomalainen alkoholikulttuuri on säälittävä. Joko ei juoda ollenkaan ja moralisoidaan muita tai sitten vedetään perseet silloin, kun siihen on tilaisuus ja tehdään siitä hirveä numero. Meidän perheen alkoholin käyttö on sellaista, että sitä voi tehdä lapsenkin aikana. Alkoholia juodaan siis lähinnä ruoan kanssa ja silloinkin max kaksi alkoholiannosta. Joskus jo oikein villiinnymme lapsen ollessa mummolassa, saatamme juoda kolmekin hyvää erikoisolutta/lasia viiniä. Eikö nämä "perseet olalle"-mammat oikeasti keksi mitään muuta tapaa nauttia elämästä ja pitää hauskaa kuin ryypätä? Säälittää tosiaan.
Ei ollut sillon onneksi facea kun olin nuori ja äiti.
Lapsi oli hoidossa jos lähdettiin baariin kavereita tapaamaan kasvotusten, ei ollut kännyköitäkään tapaamiset sovittiin lankapuhelimella.
Monet eivät enää tiedä millaista oli elämä ennen somea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuntuu että ainakin omassa kaveripiirissä niitä juomien kuvia julkaisee ne, jolle se juominen on harvinaista ja ihmeellistä. Ne, joiden tiedän olevan enemmän alkoholiin päin meneviä, eivät juomisestaan kailota.
Jaa. Mulla taas toisenlainen näkemys. Juopot ämmät yrittää antaa itsestään nuorekasta baila-baila kuvaa viineineen, mutta oikeasti joka päivä uppoaa useampi koffi.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni säälittää ne ihmiset, joille elämän ja lapsivapaan kohokohta on se, että saa avata siideritölkin ja vetää perseet. Tai muutenkin mielestäni suomalainen alkoholikulttuuri on säälittävä. Joko ei juoda ollenkaan ja moralisoidaan muita tai sitten vedetään perseet silloin, kun siihen on tilaisuus ja tehdään siitä hirveä numero. Meidän perheen alkoholin käyttö on sellaista, että sitä voi tehdä lapsenkin aikana. Alkoholia juodaan siis lähinnä ruoan kanssa ja silloinkin max kaksi alkoholiannosta. Joskus jo oikein villiinnymme lapsen ollessa mummolassa, saatamme juoda kolmekin hyvää erikoisolutta/lasia viiniä. Eikö nämä "perseet olalle"-mammat oikeasti keksi mitään muuta tapaa nauttia elämästä ja pitää hauskaa kuin ryypätä? Säälittää tosiaan.
Minkä lapsivapaan? Alakouluikäiset lapset on kotona omissa oloissaan ja äitee kiskoo viinaa kurkusta alas ja kohta on linkitetty kaikki 80-luvun hitit.
Ja ne tekstit "mamma viimein viihteellä! Nyt vähän sitä omaa aikaa! Lapset mummolassa ja mamma rentoutuu!" yh.