Perheauto alle 20 000 varusteineen
Hei,
Etsimme perheelle uutta autoa, hinta max 20 k varusteineen. Ei siis käytettynä. Tilat mahdollisimman suuret tässä hintaluokassa sekä ajajan paikalla että tavaratilaltaan. Varustetasoltaan saisi olla mahdollisimman hyvä perustaso tällä rahalla. Kulutus mahdollisimman pieni. Onko esim konkun merkin perusvarustetaso lähtökohtaisesti kattava? Joillainhan se on hyvinkin karsittu. Tulee todnäk työsuhdeautoksi. Dacia ei käy, en mahdu ajajanpaikalle. Pituutta melkein 2 metriä :)
Mitä mallia/malleja ehdottaisitte?
Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (30)
Ford focus 1.0ecoboost.
Ei ihan mahdu sun hintaan.
Ei mikään ympäristöteko tuo perheauton osto!
Kiitos ford ehdotuksesta, se on kiinnostava mutta taitaa mennä lähemmäs 25 tuhatta. Vai onko sen perus varustetaso kattava?
Ketjun idea tuli oikeestaan hyundai i30 5d mallista Alk. 16 990 €, jota ainakin perheautoksi mainistavat. Se perusvarustetasosta ei tosin käsitystä. Tavaratila vajaa 400 ltr. Löytyiskö tälle kilpailijaa jossa enemmän tilaa?
Honda Jazz. On tilava ja luotettava. Itselläni 12v vanha automaatti eikä mitään vikoja toistaiseksi.
Honda civic farkku oli Stockmannin kanta-asiakas tarjouksena 19 900e viime keväänä. Varmaan ollut toistekin.
Miksi pitäisi ostaa uusi? Noista hslpisautoista putoaa arvo kuin kivi. Osta käytetty Audi a4 2.0 tfsi quattro. Säilyttää arvonkin
Kokoonsa nähden yllättävän iso ja kuskin paikalta todella tilava Honda Jazz. Pieni kulutus, muunneltavat sisätilat...
Jazz on kiinnostava. Mites verrattuna tuohon hyundai i30 5d malliin. Kumpi olisi parempi? Hyundaissa hitusen suurempi takakontti ja ilmeisesti jotain testejäkin voittanut. I30 varustepaketti on tosin melko kallis, onko jollain käsitystä miten perus varustetaso riittää? Muitakin voi toki ehdottaa.
Ostin itse juuri vuoden vaihteessa Skoda Fabia Combin (pieni farkku). Hintaa vähän paremmalla (Style) varustelutasolla taisi olla noin 19 tuhatta, loppuun asti tingattuna. Viiden vuoden osamaksulla korkoineen 322e/kk.
Tämä on ollut kyllä ihan kätevä peli. Pieni, lyhyt, mutta sisältä riittävän tilava auto. Minulla on pituutta 180cm, ja ihan mukava tuota on ajaa. Meillä ei ole lapsia, mutta takana olisi jonkinlaiset "liittimet" turvaistuimille. Eräs mukavimmista lisistä on ollut se, että puhelut onnistuvat Bluetooth-yhteyden kautta suoraan auton kaiuttimien kautta. Melkein samanhintainen on Skoda Rapid, mutten tiedä siitä, että onko siinä sisätilat suuremmat vai pienemmät kuin Fabiassa.
Ollaan kallistumassa opel astra sportswagoniin vaikka hinta vähän yli, noin 22k ja tilaa yli 550 l. Onko edullisempia vastaavia joiden päästöt alle 120. Hyundai i30 meni yli edullisena versiona.
Lisäksi, onko jonkun merkin perus varustetaso selvästi yli muiden? Silleen että niitä kalliita paketteja ei välttämättä tarvita.
Fiat Tipo n. 17 000, siihen pystyy sit ite jo vähän lisäämään tarvittavia varusteita. Fiat on mainettaan parempi. Itse ajan Fiat Bravolla (2008).
Hyundai i30 ja skoda Fabia ei ole täysikokoisia farkkuja, esum. jos lastenistuimia on, niin pitkälle kuljettajalle tekee tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon rahaan saa uutena pelkkää kiinapaskaa, eikä lainkaan käyttökelpoisia oikeita autoja. Painu helvettiin tuon kysymyksesi kanssa, hommaa jostain lisää rahaa ja tule sitten uudelleen kysymään.
Onko sinulla aina noin paha olla, vai ihan vaan huono päivä?
Tipo oli oikein hyvä ehdotus. Ikävä kyllä kulutus oli yli 120 joten sekään ei käy. Sama kun hyundailla :(
Zeikh kirjoitti:
Ollaan kallistumassa opel astra sportswagoniin vaikka hinta vähän yli, noin 22k ja tilaa yli 550 l. Onko edullisempia vastaavia joiden päästöt alle 120. Hyundai i30 meni yli edullisena versiona.
Skoda Octavia HB. Olisi vähän alle 22 tuh. 590 ltr ja 110 päästöt. Kiihtyvyyskin 9.9 sek. 0-100 km/h. Ehdottomasti paras ajaa kaikista aiemmin mainitsemista, ns. saksalaista ajomukavuutta. Lisäksi voittaa liki kaikki testit mihin osallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Zeikh kirjoitti:
Ollaan kallistumassa opel astra sportswagoniin vaikka hinta vähän yli, noin 22k ja tilaa yli 550 l. Onko edullisempia vastaavia joiden päästöt alle 120. Hyundai i30 meni yli edullisena versiona.
Skoda Octavia HB. Olisi vähän alle 22 tuh. 590 ltr ja 110 päästöt. Kiihtyvyyskin 9.9 sek. 0-100 km/h. Ehdottomasti paras ajaa kaikista aiemmin mainitsemista, ns. saksalaista ajomukavuutta. Lisäksi voittaa liki kaikki testit mihin osallistuu.
Tästä olen kyllä samaa mieltä, vaikka 2 metrinen istuisi edessä, niin taaksekin mahtuu vielä vaikka yhtä pitkä hyvin istumaan, ja se tavaratila on tosiaan suurempi, kuin luokkaa suuremmissa autoissa.
En ollut huomannutkaan että octavia hatchbackissa on noin paljon tilaa, kiitti vinkistä. Totta että menee paltiarallaa opelin hintoihin, kulutuskin taitaa olla pienempi. Onko jossain vertailtu näitä keskenään uskottavasti. Myös opel on voittanut kaikennäköistä testiä.
Kiinnostaa myös mitä mieltä olette varustetasoista. Pärjääkö 1.0 TSI Active versiolla vai pitäsikö valita ambition? Tai osaako joku verrata opelin varustetasoihin, kumpi on kattavampi? Moottori on varmaankin halvin, muuten nousee hinta liikaa.
Mitä varusteita olet vailla,, vai haluatko vain yleisesti kaikkea härpäkettä ja nappulaa? Ostin toissa kesänä toyota avensiksen ihan perustasoisena ja muutamalla tarkkaan valitulla lisävarusteella. Hyundai i40 oli myös yksi vaihtoehto, mutta siitä tuli lopulta fiilis, että yritetään myydä paskaa kiiltävässä paketissa ja hämätä ostajaa hirveällä määrällä varusteita. Päivääkään en ole valintaani katunut. Hintaa tuli 25k€.
Kato torista joku käytetty daccia.