Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6v tytölle korvikset?

Vierailija
07.07.2008 |

Niin...vuosi sitten lupasin tytölle että sitten eskarilaisena saa korvikset. Silloin ajattelin että tyttö unohtaa asian siihen mennessä ;) Toisin kävi ja nyt se olisi edessä. Minkäikäisenä olette laitattaneet korvikset tytölle? Tyttöä ei jännitä yhtään..toisin kuin äitiä :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reikiä alle 18-vuotiaille ennen kuin nuori pystyy vastuullisesti asiasta itse päättämään ja tietää niiden riskit.

Vierailija
2/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa 4-vuotiaana. Muut 3 ei ole (vielä) edes halunneet ja omasta mielestäni 8v on meidän perheessä SE raja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 5v, kun sanot että se sattuu, niin aika moni luopuu niiden unelmoinnista. Aluksi myös putsaus hankalaa, kun satuu, kirvelee jne. Mutta kun reiät paranee, niin sitten ei ongelmia. Onko lapsesi valmis antamana putsata joka päivä jne

Vierailija
4/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei reikiä alle 18-vuotiaille ennen kuin nuori pystyy vastuullisesti asiasta itse päättämään ja tietää niiden riskit.

Kyllä hän ne saa kun kerran lupasin. Ja hössöttää niistä joka päivä. Eikö mua saisi jännittää?

Vierailija
5/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin reiät hyvässä kunnossa, vaikken paljon korvakoruja pidäkään. Siskoni sai aikanaan saman ikäisenä, mutta ei antanut hoitaa, joten reiät umpeutuivat.

Vierailija
6/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnalla laitettiin noin pienelle?

Vierailija
7/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette laittaneet? Lävistysliikkeessä? Kultasepänliikkeessä? t.ap

Vierailija
8/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisivuotiaana 1970-luvulla kultasepänliikkeessä. Omat lapseni ovat saaneet korvikset noin 4-5-vuotiaina, ihan kultasepänliikkeissä niitä on täällä Helsingissä laitettu. En ole kuullutkaan, että jossain kyseltäisiin ikää.

Vierailija
9/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reiät korviin (ensimmäiset) kun oli kolmen tai neljän vanha. Nyt teininä laitatettiin toiset reiät. Ei se paljoa jännittänyt/sattunut tyttöä, ainoa mistä ei pitänyt oli korvakorujen vaihto silloin pienempänä.

Vierailija
10/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista :) vielä kysyisin että onko kukaan käynyt ihan lävistysliikkeessä rei'ittämässä?

Vierailija
11/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkutytölle pistettiin reiät korviin jo 3-vuotiaana.

Vierailija
12/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli halunnut korviksia jo vuoden verran ja lupasin hänen saavan ne kouluun mennessä. Sai sitten pari jo eskarikeväällä, mutta hyvin on korviaan hoitanut. Itsekään en olisi ollut tunnollisempi!

Monissa maissa jo ihan pienillä vauvoilla on korvakorut!

Vierailija
13/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei olisi halunnut pitää lupaustaan, mutta luvattu mikä luvattu, puhuin siitä joka päivä ja sain korut korviini. Korut olivat pienet kultaiset renkaat, ei tullut tulehduksia. Joka päivä laitoin itse tippoja (äiti auttoi alussa tosin). Renkaita piti myös pyöritellä, muistan hyvin miten ylpeä olin niistä tarhassa.

Eivät menneet umpeen koskaan, edelleen käytän samoissa rei'issä koruja.

Vierailija
14/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin oli korvikset. Omat reikäni menivät kyllä umpeen joskus aikuisiällä ja sitten otin uudet ja varmaan ovat taas umpeutuneet koska en ole niissä korviksia pitänyt.

Koska itsellänikään ei enää korviksia ole, en niitä lapsillekaan ainakaan ennen kouluikää halua.

Vierailija
15/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä jännitin tapahtumaa ihan yhtä paljon kuin tyttökin ; )

Vierailija
16/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isälle luvannut että annan laittaa tytölle korvikset sitten kun hän osaa itse pyytää. Isä olisi halunnut laittaa heti vauvana. 3,5v tyttö rupesi niitä kärttämään. Muutama viikkoa asiasta puhuttiin ja selitettiin tytölle mitä korviksien laittaminen käytännössä tarkoittaa. Eli että niiden laittaminen SATTUU ja tarkoituksena on kivusta huolimatta laittaa se nappi toiseenkin korvaan; reiki^¨apitäÄ myös jokapäivä hoitaa aluksi; samat napit saa olla pitkään eli ihan turha kuvitellakaan vaihtavansa korviksia jne.

Kultasepällä käytiin ja hyvin meni. Sattuihan se ja tyttö itki mutta muisti hyvin aikaisemmat puheet eli antoi laittaa toisenkin ongelmitta. Neiti on niin ylpeä korviksistaan! JOkaiselle tikku-ukollekin pirrettään nykyisin korvikset :)

Meillä ei siis mitään ongelmia ole esiintynyt.

Vierailija
17/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse halusi jo 3 vuotiaasta lähtien mutta perui sitten aina kun käytiin katsomassa miten ne laitetaan = ). 5 -vuotiaana tehtiin taas sama, kun alkoi kyselemään, että haluaisi reiät, mentiin taas kultasepän liikkeeseen ja näytettiin ensin miten se laitetaan, tyttö sanoi siihen, että joo, näyttää kivalta, laitetaan. Sitten laitettiin. Yksi kun oltiin laitettu niin kysyin vielä haluaako toisen, en olisi pakottanut laittamaan jos koski liikaa ja ei olisi halunnut mutta kyynel silmässä nyökytti päätään ja sanoi, haluan toiseenkin. Alle 5-vuotiaalle ei suostuttu jossain liikkeessä laittamaan Joensuussa...en muista mikä liike, mutta siellä kerran käytiin kysymässä ja nainen oli aika töykeä ja katsoi minua tosi ilkeästi kun noin pienelle mietin reikiä...jokainen ajattelee tavallaan.

Vierailija
18/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyysivät, eikä korvakorut ole mulle mikään kynnyskysymys tai edes mikään mietinnän aihe. Kulma-, napa- tai muita lävistyksiä on turha tulla pyytelemään, sillä ne ovat kynnyskysymyksiä.

Vierailija
19/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin laittanut jo vauvana mutta mies vastusti...Ekana synttärinä sitten laitettiin. Ei sattunut erityisesti ja putsaaminenkin onnistui hyvin. Oli muuten söpö yksivuotias pienet napit korvissa.

Vierailija
20/21 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisena jos silloinkaan ne kun antavat sellaisen maallisen naisen kuvan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän