Mitä ihmisestä kertoo se, että hänen av-postauksensa sisältää sanat "aina", "kaikki naiset", "ei koskaan", "kukaan mies ei" ym. kärjistyksiä??
Tänne av:lle näyttää tulevan aloituksia, joissa kärjistetään jo otsikossa pahasti. Kaikki naiset on tietynlaisia. Kukaan mies ei koskaan. Minä en ikinä saa, koska kaikki naiset. Miksi kaikki naiset aina. Ketään miestä ei voisi. Ja kärjistyksen sisältö on joku täysin typerä ja keksitty juttu, jolla ei ole totuuspohjaa, kunhan vaan yleistetään ilkeyksiä. Minkälaiset ihmiset tällaisia aloituksia tänne tehtailee? Mitä "aina", "ei koskaan", "kaikki" -tyylinen kärjistäminen kertoo ihmisestä?
Kommentit (5)
Että hän ei ole henkiseltä kehitykseltään aikuinen, ja tämä on ihan fakta. Lapsuuteen kuuluu mustavalkoisuus ja kaikki/ei kukaan, aina/ei koskaan yms. asenteet, koska lapsi ei kykene edistyneempään ajatteluun. Joskus aikuinenkin ihminen taantuu lapsen tasolle esimerkiksi riidan aikana ja käyttää tuollaisia yleistyksiä ("sinä et koskaan..." tai "aina sinä..."). Mutta jos aikuisen ihmisen ajattelu kaiken kaikkiaan on tuolla tasolla niin se todellakin kertoo kehityksen jälkeenjääneisyydestä.
Usein se kärjistys koskee vieläpä jotain toista ihmisryhmää kuin mihin itse kuuluu. Eli mieskirjoittaja tekee "kaikki naiset aina" -kärjistyksiä. Tai persu tekee "ketään kokoomuslaista ei kiinnosta ikinä yhtään" -kärjistyksiä.
Tiedän tällaisen henkilön tai parikin. Nämä ovat itseään toteuttavia ennusteita, jos uskoo, että kaikki miehet ovat sikoja, löytää itselleen juuri sellaisen. Eihän kannata etsiä sellaista mitä ei ole olemassakaan.. Jotenkin surullinen ihmistyyppi, joka on itse itsensä pahin sabotoija.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tällaisen henkilön tai parikin. Nämä ovat itseään toteuttavia ennusteita, jos uskoo, että kaikki miehet ovat sikoja, löytää itselleen juuri sellaisen. Eihän kannata etsiä sellaista mitä ei ole olemassakaan.. Jotenkin surullinen ihmistyyppi, joka on itse itsensä pahin sabotoija.
Tuttu ihmistyyppi.
Samoin löytyy se pieni osa naisista, jotka väittävät kaikkien muiden naisen olevan heille kateellisia ja vihamielisiä ja kuinka tulevat vain niin käsittämättömän hyvin toimeen miesten kans. Itse katsovat muita naisia nenänvartta pitkin, valmistautuvat jokaisen naisen kohdalla johonkin outoon yhteenottoon ja reviirikiistaan ja kas kun saavat sitten paskaa niskaan ja se muka todistaa väitteen kaikkien muiden naisten vihamielisestä suhtautumisesta.
No että hän on ääliö.