Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TE-toimiston virkailijoita tai muita työnhaun asioista tietäviä?

Vierailija
25.03.2017 |

Jos päätän työnhakuni, pääsenkö katsomaan tietojani Omilla sivuilla tämän jälkeen?

Voinko pitää taukoa kokopäivätyön hausta ilman, että vaikuttaa oikeuteeni palkkatukeen, jos palkkatukipäätös on tehty?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö joku?

Vierailija
2/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset katsomaan omia tietojasi, vaikka olet päättänyt työnhaun.

Tuota toista kysymystä en täysin ymmärtänyt. Sinulle on siis tehty palkkatukipäätös esim. 15.4.2017 alkaen ja haluat ennen sitä pitää taukoa kokoaikatyön hakemisesta? Kyllä tuo on mahdollista, mutta silloin ko. aikana et saa työttömyysetuutta, joten en ihan ymmärrä, miksi noin haluaisit tehdä.

Vierailija
4/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, tällä palstalla tuntuu aina olevan paljon TE-toimiston virkailijoita päivystämässä, mutta kun joku kysyy heiltä jotain tietoa, niin ei tipu vastausta!

Vierailija
5/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Työnhaku täytyisi ilmeisesti katkaista, koska omilla sivuilla ei tuollaista tauotuksen mahdollisuutta ole? Tuleekohan sitten uudestaan ilmoittautuessa jokin odotusajan karenssi tms.?

Vierailija
6/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on että ilmoitat ettet hae kokoaikatyötä. Silloin ei ole oikeutta etuuteen. Mutta siis miksi ihmeessä haluat toimia noin? Jos sulle on palkkatukipäätös tehty jo?

Vierailija
7/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, tällä palstalla tuntuu aina olevan paljon TE-toimiston virkailijoita päivystämässä, mutta kun joku kysyy heiltä jotain tietoa, niin ei tipu vastausta!

Täytyy työkkärin tätinä sanoa, ettei koskaan ole kukaan vielä tuollaista kysynyt ja ihmetyttää miksi joku haluaisi toimia noin.

Vierailija
8/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti taas. 

Selvennän, on vain oikeus osittaiseen palkkatukeen, mikäli joku palkkaisi, ei siis "valmista" työpaikkaa.. kun ihmettelitte, miksi joku haluaisi pitää taukoa työnhaussa.

Pakko kysyä nyt, jos muita työttömiä paikalla, ettekö koskaan väsy hakemiseen, koulutuksissa käymisiin jne.?

Vierailija
9/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti taas. 

Selvennän, on vain oikeus osittaiseen palkkatukeen, mikäli joku palkkaisi, ei siis "valmista" työpaikkaa.. kun ihmettelitte, miksi joku haluaisi pitää taukoa työnhaussa.

Pakko kysyä nyt, jos muita työttömiä paikalla, ettekö koskaan väsy hakemiseen, koulutuksissa käymisiin jne.?

No hyvänen aika, lopeta sitten työnhakusi jos olet niin väsynyt sen velvoitteisiin! Mitä sitä sitten enempää ihmettelemään.

Vierailija
10/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no me ymmärrettiin väärin kun käytit termiä palkkatukipäätös tehty. Nyt en muista rinnastetaanko työmarkkinoilta poissaolo työttömänä oloon palkkatuessa.

Vierailija
11/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti taas. 

No hyvänen aika, lopeta sitten työnhakusi jos olet niin väsynyt sen velvoitteisiin! Mitä sitä sitten enempää ihmettelemään.

Tosin palkkatukesi raukeaa tuolloin, mutta tosiaan ehkäpä sinun on parempi pitää taukoa asiakkuudestasi Te-toimistossa. Olisi mukava, jos useampikin asiakas näkisi asian noin, ei tarvitsisi aina väkisin vääntää.

t työkkärin-täti

Vierailija
12/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakko kysyä nyt, jos muita työttömiä paikalla, ettekö koskaan väsy hakemiseen, koulutuksissa käymisiin jne.?"

Olen ollut kohta 8 kk työtön ja olen väsynyt työn hakemiseen jo monta kuukautta sitten, kun vastassa on vain hiljaisuutta hakemuksien tai haastattelujen jälkeen. Koulutuksissa eikä missään te-toimiston jutuissa ei ole tarvinnut käydä. Olen saanut sieltä vain monia ilmoituksia rekrytapahtumista ja yhden kyselyn osaamisestani ja sen perusteella olisi jotain analyysia saanut. Mikään noista ei ollut pakollinen.

Vielä ensi kuu työttömyyttä, mutta sen voin ajatella jo hetken lomana, kun tiedossa on viiden kuukauden määräaikaisuus.

Vierailija
13/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitti taas. 

Kokonaan lopettaessa menee myös oikeus hakea esim. työvoimakoulutukseen, mikäli sopivia ja tarkoituksenmukaisia tulee eli kokonaan ei ole järkevää lopettaa, jos tarvitsee vain hengähdystauon. 

Sinulla taitaa olla työpaikka? Tai sitten elämäsi menee kuin juna eteenpäin (ei VR kuitenkaan) ilman mitään muutoksia elämäntilanteessa, voimavaroissa. Kaikilla ei.

Vierailija
14/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt taukoa työnhausta ja siis ollut nostamatta työttömyyskorvausta lasten kesälomien ajan. Miehellä työ, joka ei mahdollista kesän lomailua ja ekaluokkalainen ei pärjää yksin päivää, joten en ole voinut olla valmis ottamaan työtä vastaan. Nillittäjille tiedoksi, että jos mä pääsisin töihin, mies vois ottaa palkatonta vapaata, mutta kun olen työtön on näinpäin taloudellisesti ainoa mahdollisuus.

Mulla ei ollut palkkatukeen silloin oikeutta vielä muistaakseni, mutta ei se siis nollannut niitä palkkatukeen oikeuttavia päiviä.  En tiedä meneekö samoin, jos on jo palkkatukipäätöksen saanut ja päivät on täynnä.

Mulle työkkärin virkailja selvitti tän, ettei vaikuta mihinkään, tuli siis keväällä lausunto että en hae kokoaikaista työtä ja en saa korvausta lasten hoitamisen vuoksi ja sitten syksyllä ilmoittauduin taas hakijaksi ja sain uuden lausunnon, jossa todettiin että haen täysipäiväistä työtä ja sain työttömyyskorvauksen. En ollut ansiosidonnaisella, joten en tiedä olisiko kassa tehnyt asian vaikeammaksi?

Mutta nykyään tuo työttömien kyykyttäminen on mennyt niin yli, että ap:n tilanteessa nostelisin vaan korvausta ja en stressaisi työnhakua muutamaan kuukauten olenkaan, hakisin jollain vakiohakemuksella muutamia paikkoja, jos työkkäri alkaisi kysellä.

Vierailija
15/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää vielä, että olin kai kuitenkin työttömänä työnhakijana työkkärissä kokoajan kirjoilla, en vaan ollut kesältä oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Eli työnhaku ei varsinaisesti keskeytynyt, tästä jo muutama vuosi aikaa siis.

Vierailija
16/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 lisää vielä, että olin kai kuitenkin työttömänä työnhakijana työkkärissä kokoajan kirjoilla, en vaan ollut kesältä oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Eli työnhaku ei varsinaisesti keskeytynyt, tästä jo muutama vuosi aikaa siis.

Kiitos viestistäsi. Muistatko, kuinka ilmoitit asiasta Te-toimistoon? Omilla sivuilla ei oikein ole sopivaa kohtaa.

Vierailija
17/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se en hae kokoaikatyötä. Sitten ei voi saada rahaa kuin siitä päivästä milloin ilmoittaa työkkäriin taas olevansa työmarkkinoiden käytettävissä

Vierailija
18/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vastaa,: eli mä taisin soittaa omalle työkkärin virkailijalle ja se neuvoi sit jonkun lomakkeen joka piti täyttää tai sit ilmoitus tehtiin jotenkin vapaamuotoisesti. En ikävä kyllä tarkemmin enää muista miten toimi, mulla oli tosi fiksu virkailija silloin, joka osasi suoraan neuvoa kaikki nuo harvinaisemmatkin jutut.

Vierailija
19/19 |
25.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy työkkärin tätinä sanoa, ettei koskaan ole kukaan vielä tuollaista kysynyt ja ihmetyttää miksi joku haluaisi toimia noin.

Nyt sinä s....tanan p..läpi. nuuskit kysyjän henkilötiedot esiin ja lähetät sen TE-toimiston uhkauskirjeen tukien katkaisusta.