Hiukset pilalle kampaajalla, vinkkejä!
Kävin kampaajalla värjäyttämässä täysin omalla luonnonvärillä oleviin hiuksiini (lyhyt malli korvenpäälle) balayage tyyppistä raidoitusta. Alla olevan linkin takaa olevaa kuvaa näytin kampaajalle esimerkiksi. Luonnostaan minulla oli hieman punertava, tummanruskea kuontalo. Ei kovin tumma, muttei enää sanoisi vaaleaksikaan.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9e/38/f9/9e38f9f7de934dc7c6c8…
Kampaaja oli oikein osaavan oloinen ja alkoi tekemään raitoja. Päätti tehdä hupulla, mitä hieman ihmettelin, mutta ajattelin että osaa asiansa. Hiusta tuntui tulevan hupusta runsaasti läpi, mutta kampaaja puheli kuinka runsaasti minulla on paksua tukkaa ja muuta sen sellaista, joten ajattelin tyhmänä tässäkin tuon osaavan asiansa.
Kun väri ole asettunut ja alettiin kuivailemaan kauhistuin heti. Hiukset olivat kauttaaltaan aivan platinablondit. Kampaaja vielä kysyi, onko tarpeaksi vaalea vai laitetaanko toinen sävyte. Sanoin ettei laiteta ja aloin puhumaan, että tuli kyllä todella vaalea, eikä sellainen kuin olin ajatellut. Kampaaja sanoi naurahtaen, että kyllä siihen silmä tottuu ja tulipas todella mahtava väri. Pyysi vielä työkaverit ympärille kehumaan, kuinka hyvin minulle sopii. Milläs nyt siinä sanot sitten, että meni ihan päin helvettiä? Nössö olen varmaankin, tiedetään...
Minua harmittaa todella paljon, koska olisin todella halunnut vain kourallisen vaaleita raitoja säväyttämään omaa väriä ja nimenomaan tuolla balayage-tyylillä, ettei tule kauheaa tyvivärjäyskierrettä. Olin myös aika kovalla vaivalla kasvattanut oman värini takaisin ja olin tyytyväinen, kun ei tarvinnut värjäillä. Tämä platinalysti maksoi sitten 125 euroa ja ollaan vielä lomakohteessa lapissa, niin ei ole aikaa tuolla korjaillakaan, vaikka menisin lopputuloksesta marmattamaan.
Tältä siis valehtelematta nyt näyttää:
http://www.hairfinder.com/haircollections6/abc2-short-blonde-hair.jpg
Mitä tälle nyt voisi sitten tehdä? Suoraan sanottuna vihaan platinablondia hiussävyä, enkä sitä ole ikinä itselleni halunnut. En kuitenkaan uskaltaisi laittaa tuohon päälle mitään kovin vahvaa kotiväriäkään, kun nuo vaalennetut hiukset imevät sen varmaan kuin pesusieni. Budjetti ei tällä hetkellä kestä keikkaa vakkarikampaajalle kotona korjausraidoitukseen tai mihinkään. Onko kellään mitään vinkkejä? Miten itse kotona saatu platinasta jotain luonnollisempaa?
Kommentit (10)
Leikkaa siili ja iske peruukki päähän.
Ei tuo hiuskatastrofilta kuulosta. Itse olen blondi luonnostani ja platinablondi on todella mahtava. Laita kevytsävyte päälle, ei ihan heti kuitenkaan. Olen itsekin Lapista, sanoisin että WAU. Ei tuo ole paha.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo hiuskatastrofilta kuulosta. Itse olen blondi luonnostani ja platinablondi on todella mahtava. Laita kevytsävyte päälle, ei ihan heti kuitenkaan. Olen itsekin Lapista, sanoisin että WAU. Ei tuo ole paha.
Niin, ei se varmaan olisikaan, jos olisin havitellut blondia. Mutta lopputulos meni niin kauas pyynnöstä, kuin voi mennä ja en henkilökohtaiesti pidä blondista kuontalosta ollenkaan. Pidin omasta väristäni hyvin paljon ja tarkoituksena oli vain piristää sitä ensimmäisen kuvan tyyppisillä raidoilla...
Teetä jossain toisessa kampaamossa runsaasti raitoja omalla hiusvärilläsi :D
Miehet tykkää ainakin. Seuraapa vain, kuinka alat kääntämään päitä.
Sinuna laittaisin kyllä päälle omaa väriä lähellä olevan kotivärin tai colormaskin tai jonkun sävytteen. Hiuksesi ovat sen verran lyhyet, että saat kasvatettua värjätyt äkkiä pois.
Jatkossa vain kampaajalle jolla instagramissa, facebookissa, kotisivuilla kuvagalleria, niistä näkee kampaajan kädenjäljen onko sitä tyyliä mistä itse tykkää. Ja onko työ laadukasta, noista näkee tosi hyvin mitä kampaaja osaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Teetä jossain toisessa kampaamossa runsaasti raitoja omalla hiusvärilläsi :D
Mää alotuksessa mainitsinkin, että oon nyt lomalla ja lompakko ei kestä kotiin palatessa vakiokampaajalle menoa. Hän kyllä ihan varasti osaisi laittaa hyvin lähelle haluttua, koska tietää makuni niin hyvin... Tämäkin oli tuommoinen päähänpisto taas, kun kehuttiin paikallista kampaamoa niin paljon, niin ajattelin antaa itselleni "lomahemmottelun". Olisi pitänyt vaan mennä johonkin jalkahoitoon tai jotain...
Vierailija kirjoitti:
Sinuna laittaisin kyllä päälle omaa väriä lähellä olevan kotivärin tai colormaskin tai jonkun sävytteen. Hiuksesi ovat sen verran lyhyet, että saat kasvatettua värjätyt äkkiä pois.
Tätä mietin itsekin, mutta pelkään, että kotivärillä hiuksista tulee vihreät tai vaihtoehtoisesti liian tummat. Oma väri on kuitenkin sen verran tumma, että jos nuo vaalennetut latvat imevätkin sen tosi vahvasti itseensä...
Jotain sävytettä voisi tietysti miettiä hätävaihtoehdoksi nyt.
Up