Argh! Väliaikainen henkilökortti! :(
Miten tää nyt menee? Henkkarit vanhat, uusia odotellaan 8-12 viikkoa.
Poliisi sanoi etten tarvitse väliaikaisia papereita pelkän iän todistamiseen, ainoastaan jos on varattu ulkomaanmatka tms. saan hakea väliaikaisia papereita.
Kaupassa ei kuitenkaan myydä Alkoa vanhoilla papereilla.
Miksi tää menee näin? Turhauttaa. Ärsyttää. Baariin olen päässyt normaalisti. Olen kysynyt baarin henkilökunnaltakin tätä asiaa ja he sanoivat että vanhatkin paperit on ok, kunhan ikä riittää ja on kuvassa tunnistettavissa.
Kommentit (8)
Poliisi on oikeassa. Väliaikaisia papereita ei niin vaan jaella kiertoon, vaan niiden saamiseen pitää olla hyvä syy.
Se ettet saa viinaa ei ole sellainen.
Minä kyllä olen saanut väliaikaisen henkkarin ilman syiden perustelua samalla kun uusin henkilökorttia. Mutta hiton kallishan sellainen väliaikainen lärpäke on., paljon kalliimpi, kuin se varsinainen kortti ja voimassa vaan kuukauden, muistaakseni. Tästä nyt on joitain vuosia kyllä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ai baarissa käy vanhat paperit? Mulla ei kelvannut Tokmannilla kun yritin ostaa tupakkaa ja ikääkin alkaa olla jo 40, mukana kulkeva henkkari (joka kelpaa esim. postissa kyllä) ei riittänyt Tokmannin tädille iän todistamiseksi.
Postissakaan ei sais hyväksyä vanhentunutta henkkaria.
T:postitäti :D
Mut joo ap, ei niitä taideta noin vain jaella.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi on oikeassa. Väliaikaisia papereita ei niin vaan jaella kiertoon, vaan niiden saamiseen pitää olla hyvä syy.
Koska tää on muuttunut? eihän niitä väliaikaisia voi mitenkään sekottaa varsinaiseen henkkariin, joten tuskin niitä voi väärinkäyttää. Syynättiin ainakin minulla tosi tarkkaan, että MIKÄS KORTTI TÄMÄ TÄMMÖINEN OIKEIN ON:
Henkilöllisyystodistuksen ja passin saa noin viikossa.Omani sain muutamassa päivässä pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tää on muuttunut? eihän niitä väliaikaisia voi mitenkään sekottaa varsinaiseen henkkariin, joten tuskin niitä voi väärinkäyttää. Syynättiin ainakin minulla tosi tarkkaan, että MIKÄS KORTTI TÄMÄ TÄMMÖINEN OIKEIN ON:
Joo, nythän mä itse googlasin, niin on tosiaan käytäntö hiukan muuttunut, en silti ymmärrä, että miksi ihmeessä ap ei sellaista voisi saada.
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyystodistuksen ja passin saa noin viikossa.Omani sain muutamassa päivässä pääkaupunkiseudulla.
Minulla on se käsitys, että henkilöllisyystodistuksen toimitusaika on passia pidempi, mutta passi tosiaan on vuodenajasta riippuen aika nopeasti saatavissa. Kunhan saa ensin ajan sinne lupatoimistoon...kaikilla ei sähköinen hakemus ole mahdollinen.
Ai baarissa käy vanhat paperit? Mulla ei kelvannut Tokmannilla kun yritin ostaa tupakkaa ja ikääkin alkaa olla jo 40, mukana kulkeva henkkari (joka kelpaa esim. postissa kyllä) ei riittänyt Tokmannin tädille iän todistamiseksi.