Minkälaisia painajaisia näet eksästäsi?
Kommentit (12)
Että palaamme yhteen. Herään ihan hikisenä.
Näen yhä ensimmäisestä kumppanista unta jossa olen päätynyt uudelleen yhteen tämän kanssa ja kadun sitä. Sitten kun herään niin olen kiitollinen että olen oikeasti uuden kumppanini kanssa. Tämä vaikka minulla on ollut hänen jälkeen jo kaksi eri kumppania.
Enpä ole koska nähnyt painajaisia.
Se mikä taas on minusta aika jännää, on se että joskus (ei kylläkään kovin usein) saatan nähdä unta poikakaverista, jonka kanssa seurustelin 18-vuotiaana noin vuoden ajan. Sen sijaan kertaakaan en ole nähnyt unta edellisestä avopuolisosta, jonka kanssa kuitenkin 5 vuotta elettiin saman katon alla.
Itse erosin raskasta henkistä väkivaltaa (ero tuli kun rupesi oikeasti hakkaamaan) käyttäneestä ex-miehestäni yli vuosikymmen sitten ja työllä olen itseni kasannut uudestaan. Silti näen vieläkin välillä unta, että herään aamulla hänen vierestään ja kaikki tämä eron jälkeen ollut elämä onkin ollut unta tai on muuten vaan haihtunut jonnekkin. Se on oikeasti karmaisevaa ja ajattelen unessa monesti kuolevani.
Toinen variaatio on sellainen, jossa nykyinen mieheni muuttuukin exäkseni.
Näen joskus painajaista, että olen ex-mieheni kanssa taas yhdessä. Ihmettelen sitten unessa, että minkä mielenhäiriön vallassa olen oikein ollut, kun olen jättänyt nykyisen mieheni ja palannut yhteen exäni kanssa. Alan panikoimaan ja itkemään hysteerisenä. Lopulta herään ja hetken päästä tajuan kaiken olleenkin vain unta. Olo on todella helpottunut. Kertoo mielestäni sen, kuinka kamala exäni oli ja kuinka hyvä mies minulla nykyään on.
Vietämme aikaa yhteisten tuttavien kanssa. Eksä sanoo minulle. Kuulen hänen puheeseensa piilotetun uhkauksen, mutta muut suhteemme oikeasta tilasta tietämättöminä eivät huomaa mitään. Minua rupeaa pelottamaan, mitä seuraavaksi tapahtuu, kun jäämme kahden eksän kanssa. Sitten herään helpottuneena.
Joissakin unissa eksä on ihan normaalisti mutta minä pelkään koko ajan, milloin hän rupeaa rähisemään. Myös näistä unista herään helpottuneena.
Näen joskus unia teiniaikojen poikaystävästäni, joka saattaa yhtäkkiä tupsahtaa kotiini kyläilemään, eikä häntä meinaa saada lähtemään pois. Yritän aina saada hänet poistumaan ennen kuin nykyinen aviomieheni saapuu kotiin. Ihan outoa nähdä tuollaista, koska suhteestamme on tosi kauan, eikä minulla todellakaan ole mitään tunteita häntä kohtaan, eikä suhteemme ollut mikään salaisuus, joten ei sillä edes olisi väliä vaikka mieheni näkisi hänet, jos hän jostain syystä tulisikin kylään. Mitään seksuaalista noissa ei koskaan tapahdu. Hän vaan tulee tyyliin kahville ja jää rupattelemaan niitä näitä.
Näen vielä 10 vuoden jälkeenkin unta, että hän esim. tuppautuu täysin ulkopuolisena sukuni juhliin, jossa minä olen omien lasteni ja miehen kanssa. Siellä sitten surkeana ja hiljaisena istuu yksin kaikkien keskellä. Minä saan muilta kehotuksia "juttele nyt O:n kanssa", mutta minua suututtaa niin etten halua huomioida häntä, kuitenkin huono omatunto siitä, ja se on juurikin se mitä hän haluaa: minulle syyllisen olon. Oli oikeassa elämässä passiivisaggressiivinen syyllistäjä, joka oli mustasukkainen läheisistäni.
Vain seksiunia nään silloin tällöin eksästä. Herätessä tulee kuin hetkellinen morkkis, vaikka untahan se vaan oli.
Herään melkein joka yö painajaisiin. Ex-mieheni ottaa minut väkivaltaisesti perseeseen ilman liukastetta.
Näin unen missä hön seisoo pihatiellämme. Pienen ylämäen päässä. En nähnyt kasvoja mutta heräsin ja se paha olo sai heti itkemään.
Se tyyppi vainosi mun elämää pitkään ja jouduin jopa vaihtamaan numeron salaiseen ja muttamaan uuteen paikkakuntaan.
Vastauksena otsikon kysymykseen... Olen nähnyt unia, painajaismaisia tunnelmaltaan, jossa olen mennyt omilla avaimilla entisen miesystäväni asuntoon viettämään päivää, kokkailemaan ja katselemaan dvd-elokuvia, sillä aikaa kun tämä on töissä. Unet ovat päättyneet tilanteeseen, että kuulen hänen askeleensa käytävästä ja tajuan, etten pääse mitään kautta ulos asunnosta ja etten pysty selittämään asunnossa olemista mitenkään...
En ole enää pariin vuoteen nähnyt noita unia. Minulla ei ole ollut minkäänlaisia tunteita eksääni kohtaan käytännössä erostamme (vuosia sitten) lähtien.