Meillä on ollut n. 15 erilaiset vaunut/rattaat
Kommentit (29)
Ja mä vedän aina vaan samoilla vaunuilla, jotka ostettiin kierrätyskeskuksesta, vaikka lapsi miten kasvaa. Rengas on puhki ja vanteet vääntynyt ja muutenkin sieltä täältä repsottaa. No kai se lapsi kohta kävelee itse. Jotenkin 15 vaunua kuulostaa liioittelulta. Meillä taas edes toisen rattaiden tai vaunujen hankinta olisi ehkä ollut tarpeen, mutta näillä mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuo briot oli parhaat? Mitkä oli huonoimmat ja miksi? Oletko laskenut, paljonko sulla on mennyt rahaa rattaisiin (yhteenlaskettujen osto- ja myyntihintojen erotus)? Montako lasta sulla on?
Huonoimmat oli varmaan bugaboo cameleonit. Lonksuva aisa, pieni tavarakori, eturenkaat kului rumannäköisiksi, talvirenkailla mahottoman raskaat työntää.. Bugaboot oli myös työntömukavuudeltaan iso pettymys, tosi tönköt ja melko raskaat. Toki ne oli kauniit.
Mitään halpisvaunuja meillä ei ole tosin ollut, paitsi carenan matkarattaat jotka tuli vauvalehden tilaajalahjana. Ihan hirveät.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä vedän aina vaan samoilla vaunuilla, jotka ostettiin kierrätyskeskuksesta, vaikka lapsi miten kasvaa. Rengas on puhki ja vanteet vääntynyt ja muutenkin sieltä täältä repsottaa. No kai se lapsi kohta kävelee itse. Jotenkin 15 vaunua kuulostaa liioittelulta. Meillä taas edes toisen rattaiden tai vaunujen hankinta olisi ehkä ollut tarpeen, mutta näillä mentiin.
En koskaan käyttäisi rikkinäisiä vaunuja. Nehän on jo turvallisuusriski.
Useampien kokemuksella huonoimmat ovat olleet Phil&teds vervet. Tai toimii ehkä siellä Uudessa-Seelannissa, muttei todellakaan loskaisessa Suomessa.
Meillä on ollut viidet yhdistelmät/rattaat ja nyt on kuudennet käytössä. Lapsia on kolme.
Esikoisella ja keskimmäisellä on ikäeroa kaksi vuotta, molemmilla oli Emmaljungan Mondialit käytössä. Näiden rinnalla oli hetken tuplarattaat (ehkä Crescent-merkkiset?) mutta myin ne tarpeettomina pois. Sitten Mondialien rinnalla oli Carenan halpismatkikset, mitkä ei olleet mitkään hirveän kivat käyttää, mutta melko kestävät kun niillä rymisteltiin monet vanhat kaupungit ja etelän lomat. Lahjoitin ne lopulta pois.
Kolmas meille syntyi monta vuotta sen jälkeen kun keskimmäinen ei enää rattaita tarvinnut. Ostin kuopukselle Stokken Crusi - vaunut uutena ja myöhemmin niihin ratasosan. Kun oli vuoden päästä vauvan syntymästä oli pakko vaihtaa autoa, päätin että pelkät matkikset riittää. Ostin Britaxin motionit. Kaduttaa. Stokket oli parhaat.
Mun mielestä Emmaljungat on parhaat ja niihin on aina palattu. Kestävät tosi pitkään, paitsi kuomu usein alkaa lörpöttää. Se on ärsyttävää. Bugaboo, Brio, Britax, Mutsy... Mitkään ei vaan tuntunut yhtä hyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutteko Porvoossa?
Jonkun korvaan 15 rattaat voi kuulostaa provolta, mutta ei se ole edes iso määrä näillä harrastajilla. Monilla käy parin lapsen aikana jopa kymmeniä kärryjä.
Siis harrastaako joku lastenvaunuja?!
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Emmaljungat on parhaat ja niihin on aina palattu. Kestävät tosi pitkään, paitsi kuomu usein alkaa lörpöttää. Se on ärsyttävää. Bugaboo, Brio, Britax, Mutsy... Mitkään ei vaan tuntunut yhtä hyviltä.
Meillä on ollut useamman malliset emmaljungat. Onhan ne hyvät. Mutta järjettömät järkäleet autossa kuljetteluun, siksi on menneet vaihtoon. Vauvalle ne sopii parhaiten lenkkeilyyn ja nukkumiseen.
Ei ole täydellisiä ei... siksi niitä varmaan tulikin kokeiltua niin monet.