Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töissä merkataan AINA kaikkien koristeiden laittaminen minun hommakseni, koska olen ainoa nainen

Vierailija
24.03.2017 |

Ottaa päähän ja lujaa. Aina, ja kaikki koristeet ja niiden vaihtaminen on minun vastuullani. Halloween, ystävänpäivä, vappu, pääsiäinen, juhannus, joulusta puhumattakaan. Miksei koskaan kukaan muu saa koristelua vastuulleen?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä insinööritoimistossa ottaa pattiin katsella, kun toimistoon tulee miespuolisten insinöörien kanssa palaveeraamaan ulkopuolisia ihmisiä, niin naispuoliset insinöörit lähtevät keittämään näille kokouskahvit, tekemään voileivät ja kantavat niitä tarjottimella huoneeseen. Jos naisinsinöörielle tulee kestitettäviä asiakkaita, niin eipä näy miesinsinöörejä tarjottimien kanssa, vaan hoitavat naiset tarjoilun silloinkin. Sapettaa katsoa.

Vierailija
22/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään tuota työpaikan koristelua miesvaltaisessa työpaikassa. Vain Porvoossa voi tuollainen paikka olla. 

Itse olen ollut työpaikassa, jossa naispuolinen toimari kielsi huonekasvitkin kun niiden kastelemiseen kului aikaa, jota ei voinut laskuttaa asiakkaalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä insinööritoimistossa ottaa pattiin katsella, kun toimistoon tulee miespuolisten insinöörien kanssa palaveeraamaan ulkopuolisia ihmisiä, niin naispuoliset insinöörit lähtevät keittämään näille kokouskahvit, tekemään voileivät ja kantavat niitä tarjottimella huoneeseen. Jos naisinsinöörielle tulee kestitettäviä asiakkaita, niin eipä näy miesinsinöörejä tarjottimien kanssa, vaan hoitavat naiset tarjoilun silloinkin. Sapettaa katsoa.

En usko juttuusi hetkeäkään. Tai sitten nämä naisinsinöörit eivät ole kovin kaksisia insinöörejä, jos voileipiä väsäilevät ja kantelevat niitä tarjottimilla pahan patriarkaatin kokouksiin.

Vierailija
24/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomot (molemmat miehiä) työsuhteeni alussa aina nakittivat vauvalahjan ostamisen mulle, siis jos jollekin työkaverille oli vauva syntynyt. Parin kerran jälkeen sanoin heille, että mä hoidan kyllä rahankeruun mutta lahjoja en osaa vauvoille ostaa, mulla ei ole mitään käsitystä enää siitä, mitä tuoreet vanhemmat haluavat lahjaksi. Oma nuorinkin on jo 16-vuotias. Molemmilla pomoilla sitä vastoin oli tuohon aikaan alle kaksivuotiaat lapset ja vaimot kotona. Ehdotin että jospa he hoitaisivat sen lahjan oston kun tietävät enempi asiasta.

Ja tuo sopi. Sen jälkeen mun ei ole tarvinnut ostaa lahjoja vauvoille. Aikuisten lahjat kyllä hoidan, niissä ei ole ongelmia.

Vierailija
25/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua usein huvittaa, kun minulta kysellään jotain ompelemisesta sun muusta vain, koska olen nainen. Jos pyydetään keittämään kahvia, niin en edes osaa. En tiedä, missä suhteessa purua ja vettä pitäisi olla. En juo kahvia.

1:1 ON vaikea oppia/muistaa.

Vierailija
26/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on ihan mahdollista ottaa puheeksi työpaikalla, jos joku asia oikeasti vaivaa tai rasittaa. Toki voi olla eduksi työpaikalle, jos ihmiset saa tehdä mitä hyvin osaavat, sukupuolellahan ei ole siinä väliä. Kyllä meilläkin aina kysytään, että sopiiko sun hoitaa  oman toimenkuvan ulkopuolelta tuo ja tuo asia, ja silloin pitää saada suunsa auki, jos ei sovi. Kuvittelen vähän, että juuri monelta alalta kokemukseni takia sainkin työpaikan, niin kai minun pitää sitten sitä moniosaamistani käyttääkin firman hyväksi. Ei se täällä iniseminen ainakaan muuta tilannetta.

Vierailija
27/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä4791 kirjoitti:

Sama täällä.

Alussa ärsytti, jonka seurauksena "rähjäsin" miehille töissä että voisivat hekin välillä osallistua kahvinkeittoon ja välipalojen asetteluun pöydälle ja näihin muihin vähän "naisellisimpiin" hommiin. Hyväsydämisiä kun olivat, tekivätkin kuten pyysin ja lopputulos näytti siltä että päiväkotilainen olisi päästetty hommiin. Tekivät kyllä parhaansa, mutta sen jälkeen opin että parempi kun tekee itse. Tosin oli siitä se hyöty että nyt eivät pidä sitä enään itsestäänselvyytenä.

Sekä tietysti että nyt hyvällä omallatunnolla voin todeta heille että selvä, minä keitän kahvit ja haen pullat niin kipaisetkos sitten autosta hakemaan nuo laatikot yms. muuta tasajakoa. Ja rauha maassa.

Anteeksi nyt vain, mutta millä työpaikalla asetellaan välipaloja nätisti pöytään?

Tuli mieleen pikkufirman asiakastilaisuudet, joissa on jonkinlainen kahvitarjoilu. Kyllä meilläkin on kahvitarjoiluja ajoittain asiakastilaisuuksissa, mutta ne tilataan työpaikkaruokalasta. Pikkufirmassa tällaisetkin tehtäneen itse.

Kahvit juodaan pikkufirmoissa pahvimukeista ja tarjolle laitetaan keksejä, valmissämpylää ja viinereitä,

jos niitäkään.

Kirjoittaja väitti jatkuvasti "asettelevansa välipaloja" tarjolle, ei lainkaan sama asia.

No jospa se onkin se juttu, mistä hiertää?

Meillä töissä miehet tuo joskus pullaa kahville (synttärit, uus auto jne), ja se esillepano on mallia pussi pöydälle ja ottakaa. Hurjimmat repäisevät pussia hieman auki, jotta pääsee pulliin paremmin käsiksi. Naiset tuovat tarjottavat itseleivottuna jossain rasiassa. (ja nämä siis ihan oman porukan kahvitauoilla).

Enkä minä ainakaan saanut sellaista kuvaa, että juuri yhtenään pitäisi olla laittelemassa. Vaan että silloin kun pitää. Jos on sattunut olemaa vaikka viisikin vuotta samassa työpaikassa, ja kerran kahdessa kuukaudesa on joku kahvitus, niin tuleehan sitä siinäkin jo kokemusta.

Vierailija
28/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikka ei tarvitse koristelua. Sano se heille jos ihmetelevät miksi et koristele enää.

29/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoukset , palaverit ymsyms?

Vierailija
30/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös naisvaltaisilla työpaikoilla sille ainoalle miehelle nakitetaan jotkut raskaimmat hommat, varmaan saisi huutia akoilta, jos kieltäytyisi ja sanoisi, että roudatkaa itse pöytänne.

Pöytien siirtely on tuskin yhtä epäolennaista kuin pääsiäiskoristeet.

Tai mistäs minä tiedän, jos teidän työpaikalla niitä siirrellään ihan huvikseen.

Vierailija
31/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen ainoa nainen työpaikallani ja saan tehdä joitain juttuja, joita osaan paremmin kuin miehet. Minusta ne ovat usein ihan mukavia hommia, kun miesten kanssa saman palkan kuitenkin saan.

Myös naisvaltaisilla työpaikoilla sille ainoalle miehelle nakitetaan jotkut raskaimmat hommat, varmaan saisi huutia akoilta, jos kieltäytyisi ja sanoisi, että roudatkaa itse pöytänne.

Ja kun tekee ainoana miehenä, tai naisena, niitä hommia, niin voi itse määritellä kauanko niissä menee ja montako kahvitaukoa tarvitaan. Yleensä menee vähän kauemmin kuin uskoisi ja taukojakin tulee hieman tavallista enemmän. Ja se on kaikille ok ja saat vielä kivan työkaverin maineen.

Vierailija
32/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli.

Miehet kuitenkin joutuvat tekemään ne raskaammat, likaisemmat ja paskemmat hommat. Aina.

Ryhdistäytykääpä arvon naiset ja käyttäytykää kuin aikuiset. Feministinen kiukkuilu on naisessa suurin mahdollinen turn off.

Vierailija
33/33 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas paha patriarkaatti alistaa naisia.