Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Hoitoalasta
23.03.2017 |
Koetteko hoitoalan raskaana lähi- ja sairaanhoitajat? Itse koen että ala on huonosti palkattu, aliarvostettu, fyysisesti ja psyykkisesti raskas, kammottavat työajat. Aliarvostus näkyy palkassa mutta myös hoitajamitoituksessa. Hieno ala, mutta työskentelyolosuhteet Suomessa järkyttävät.
Annat kaikkesi ja sinulta viedään vielä enemmän. Moni on uupunut.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itse toiselta alalta työttömäksi jääneenä, kouluttauduin lähihoitajaksi, koska joka puolelta huudeltiin että miten alalle tarvitaan työntekijöitä, ikä ei ole este. Totuus on ollut toinen. Olen saanut 3 lyhyttä sijaisuutta vanhuspuolella, nyt olen työtön. Pääsin kahteen haastatteluun talven aikana ja molemmissa sanottiin suoraan että olen liian vanha fyysiseen työhön. (Olen 54). Eräs osastonhoitaja sanoi että kyllä kelpaisin, mutta säästösyistä hän ei voi palkata ketään, vaikka tarvetta olisi. Miksi kaikkia työttömiä tungetaan lähihoitajakoulutuksiin, vaikka työpaikkoja ei ole kaikille? Vanhusten hoivapaikat kärsivät hoitajien puutteesta, hoitajia on työttöminä, koska kunnat eivät saa palkata eivätkä yksityiset halua, koska heille tärkeintä on voiton maksimointi ulkomaille veroparatiiseihin.