Mitä ihmettä? Kaula madaltuu vanhetessa!
Tai sitten mulle on vaan kasvanut kunnon veltto kaksari. Tahtoo kaulan takaisin! Mulla oli ennen nätti kaula :(
Kommentit (13)
Suomalaisilla keski-iän ylittäneillä naisillahan on usein paksu tanakka niska, sellainen "kyntäjän" niska. Ja niillä jotka nautiskelee paljon drinkkejä pääkin on jotenkin maskuliinisen iso!!
Kyllä siinä madaltuu muukin kun kaula. Kauhulla odotan, miten lyheeksi tää mummo kutistuu. Oma mummu oli kuollessaan 153cm.
Jep, olen huomannut saman ja lisäksi kaula lyhenemisen lisäksi myös levenee. En tykkää.
N40
Minä pitenin aikuisena kun harrastin sellaisia lajeja joissa vaaditaan ryhti ja ns korsettilihakset.
Vierailija kirjoitti:
Jep, olen huomannut saman ja lisäksi kaula lyhenemisen lisäksi myös levenee. En tykkää.
N40
Eikä levene:) T:50v
Syynä on ryhdin puuttuminen. Lopettakaa se viinin litkiminen ja alkakaa pitää huolta kropastanne! Ja siihen ei riitä mikään dementiakävely ja vesijuoksu.
Olen nyt varmaan vuoden verran ihmetellyt samaa ja ajatellut toiveikkaana, että kuvittelen koko jutun mutta jos muutkin on havainnut saman ilmiön niin voihan p*ska.
Mulla taas on aina ollut pitkä kaula, mutta myös kohtalaisen paksu. Nyt nelikymppisten lähestyessä olen huomannut, että kaulani on selvästi ohentunut. Pitkä se on edelleenkin, mutta vihdoin alan näyttää vähän naisellisemmalta ja tasapainoisemmalta, kun aiemmin tuli aika jätkämäinen vaikutelma paksusta kaulastani. Epäilen tämän johtuvan alkavasta lihasten surkastumisesta. Kaulallahan on kuitenkin aika isoja lihaksia, jotka varmaan tuovat paksuutta tikissä ollessaan.
Yritän pitää hyvää ryhtiä ja venytellä, jotta en painuisi niin nopeasti kasaan.
Olen myös kauhulla katsellut omaa kaulaani. Miten paljon ihminen kutistuu iän myötä.? Pienenä mummona en haluaisi senttejäni yhtään pois😩
Joo noin yleensä käy ihan oikeasti, siis muutakin kuin ihon veltostuminen. Välilevyt painuu kasaan, mutta vielä suurempi tekijä on, että varsinkin nykyisenä ruutujen aikana useimmilta pää painuu etukenoon, jolloin kaula näyttää lyhyeltä ja kaksoisleukaa muodostuu vaikkei olisi paljon edes rasvaa sillä alueella. Nuorillakin näkee joskus tällaista kännykkäniskaa ja -kaulaa jo, ja se voi mennä niin pahaksi ettei pysty esim. uimaan ollenkaan, kun koko yläselkä ja niska on niin mutkalla etukenoon, että uintiasennossa ei pysty nostamaan päätä veden pinnalle.
Olen 172 cm. Ennen yletyin kurottamatta ottaa jotain ylähyllyltäni. Nykyään pitää kunnolla venyttää kättä että ylettyy. Täytyy varmaan ruveta venyttelemään kroppaa.
Ylipaino ainakin. Ja "ranka" painuu kasaan ihan väistämättä iän myötä. Vertaapa vaikka kuntohirmu Madonnan nuoruuskuvia tämänhetkiseen tilanteeseen: kaulan pituus ihan erilainen. Joten jos Hän ei pysty pitkäkaulaisuuteen, me kuolevaiset voimme ihan vaan luovuttaa ja vetää pitsaa.