Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verta rinnan päästä imettäessä!

Vierailija
07.07.2008 |

Apua! Osaisiko joku auttaa seuraavassa asiassa: vauvamme on nyt 7kk ikäinen ja jo noin viikon olen tuntenut voimakasta kipua toisessa rinnassa imettäessäni. Eilen illalla rinnan päästä tuli verta vauvan imiessä. Sen jälkeen olen imettänyt 4 kertaa ja sama juttu joka kerta, imetyksen jälkeen nännin pää on veren peitossa. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pikkuinen (10kk) on niin kauhean kiinnostunut ympäristöstään, että imiessäkin pitää koko ajan nostaa päätä ja katsoa mitä muualla tapahtuu. tämän takia imuote on välillä aika huono ja tulee nänninpäät kipeiksi. verta ei ole tullut, mutta varmaan tulisi jos en parantelisi vauvan otetta koko ajan. voisko teillä olla imuotteesta kiinni?

Vierailija
2/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 kk kohdalla. ja han kuten edellisellä, vauva ei keskittynyt enää imemiseen kunnolla, vaaan ote ei ollut tarpeeksi syvä ja rinnnpää ipeytyi ja meni verille.

Siirryin syöttämään makuuhuoneeseen, jossa virikkeitä ei ollut ja jomma onnistui taas..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva nielee paljon sitä verta niin voi kohta oksennella. Bepanthenia nänniin säännöllisesti ja käsin pumppaamalla tyhjennys, imetystä vasta kun on parantunut.

Vierailija
4/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on kipeä imettää, mutta kipase apteekissa hakemassa Lansinohlia (lampaan rasvaa) se on niin upea aine että!!

Tarkista imuote. Rinnan tarttee upota lapsen suuhun niinkun se haukkais ison palan hampurilaista. Kokeile vähän eri asentoa.

Veri ei ole vaarallista lapselle. Jos et halua imettää sillä rinnalla niin tarttee ainakin tyhjentää rintaa.

Ja kannattaa mennä rauhalliseen huoneeseen syöttämään ettei lapsi pääse kiinnostumaan kaikesta ympärillään olevasta.

Vierailija
5/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on tutuista tutuin, kuopuksella oli useaan otteeseen niin huono imuote, että rinnanpää oli ihan hajalla. Verta voi tulla ihan kunnollakin...

Tarkista rintasi, varmasti huomaat että jossain kohtaa on iho rikki. Ilma on hyväksi, samoin tuo apteekin rasva (Lansinoh); Bepanthen ei ole niin hyvä, se tulisi pestä pois ennen imetystä (Lansinohia ei tarvitse).

Vierailija
6/6 |
07.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalla on nimenomaan tuo kaikesta kiinnostunut vaihe menossa. Nykii ja kalvaa rintaa ja välillä venyttää sitä ikenien välissä. Lansinohia kävin eilen ostamassa ja olen laittanut sitä tänään. Kipu on itse asiassa nyt vähäisempää, eikä vertakaan ehkä vuoda niin paljon. Rinnan päähän on muodostunut rupi, joka on ainakin toistaiseksi pysynyt imetysten yli.

Ehkä sitä pitäisi mennä lääkäriin, mutta olen vähän epäluuloinen ymmärtääkö tavallinen yleislääkäri imetysasioista mitään.

Ap