Vastuuttomat vanhemmat
Kun lapsi sairastuu syöpään, niin tosiasia on, että ruoka ei maistu. Mitä vanhemmat tekevät siinä tilanteessa? Syöttävät lapselle sokeria! Toki terveydenhoitohenkilöstön hurratessa vieressä. Sokeri on syöpää sairastavan pahin vihollinen. Joo, ei kuulu mulle :)
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän enemmän faktaa tähän kaipaisi kuin että "syöpä saa ravintonsa sokerista". Jos mulla siis on vaikka kohdunkaulan syöpä, niin miten se sokeri menee niihin soluihin?
Niin se olisi kyllä kiva tietää, lisäksi minua kiinnostaa miten kropan saisi ihan sokerittomaksi, kun verensokerikin on sokeria ja alle 4 mmol/l on jo hypoglymiaa, vai erottaako se syöpäsolu että tämä sokeri on nyt tummasta makaronista ja tämä on omenasta yök en tykkää, ja tämä jäätelöstä eikun herkuttelemaan. Onkohan aivotkin syöpä kun käyttävät glukoosia energianlähteenä?
Kaikkiin näihin saat vastauksen, jos sinulla kiinnostusta ja halua tietoon on.
Totta, thllän sivuille ei ollut vielä ainakaan sokerin täyskiellosta tieto päivittynyt, varmaan hetkenäminähyvänsä. Täytyy käydä välillä kurkkimassa sieltä.
Thl:n sivut on ihan ok. Toki kannattaa hakea tietoa useammasta lähteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy olla todella häiriintynyt kun viet tämän näin pitkälle. Anna jo olla.
Joo annan olla. Tiesinhän jo etukäteen, että sokerin syöntiä puolustellaan.
Kenelle sinä tätä showta pidät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän enemmän faktaa tähän kaipaisi kuin että "syöpä saa ravintonsa sokerista". Jos mulla siis on vaikka kohdunkaulan syöpä, niin miten se sokeri menee niihin soluihin?
Tietoa on saatavissa pilvin pimein. Ihan sinun omasta aktiivisuudesta ja kiinnostuksesta riippuu, saatko sitä tietoa.
Olipa ihan saatanallinen yllätys että tietoa on pilvin pimein mutta yhtä pikkuriikkistä linkkiä et osaa tänne laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä nokkela kommentti tuolta jota lainasit koska ihmiskehon KAIKKI SOLUT käyttävät jollakin tavalla hyödykseen glukoosia. Syöpään se on kuitenkin täysin turha kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Mun syöpälapsi sai sokeria siksi että ruuansulatus pysyi toimintakuntoisena. Ravinto meni suoraan suoneen. Paula-vanukasta suostui nuolaisemaan. Nenämahaletku niin pienelle olisi vaatinut mömmöt koko vuorokaudeksi, että olisi antanut sen olla paikallaan. Ilman ravintoa suolisto menee huonoon jamaan aika nopeasti.
Siinä syövässä sytostaatit kyllä hoitaa sen itse syövän, mutta lapsen kroppa joutuu kovalle koetukselle. Kuihtuminen huonon syömisen takia on todellinen riski hengissä pysymiselle. Siinä vaiheessa sokerin energia tulee tarpeeseen.
Sokerista saatava energia on pahinta mahdollista syöpää sairastavalle.
"
Over the past few years, there have been reports, e-mails and websites that say eating sugar feeds cancer or that sugar makes cancer grow faster. All cells in your body consume sugar as they grow and divide, but eating sugar does not make cancer cells grow faster.
Read more: http://www.cancer.ca/en/prevention-and-screening/be-aware/cancer-myths-…"
Kiva myytti se silti on.
"
Myth: People with cancer shouldn't eat sugar, since it can cause cancer to grow faster.
Fact: Sugar doesn't make cancer grow faster. All cells, including cancer cells, depend on blood sugar (glucose) for energy. But giving more sugar to cancer cells doesn't speed their growth. Likewise, depriving cancer cells of sugar doesn't slow their growth.
This misconception may be based in part on a misunderstanding of positron emission tomography (PET) scans, which use a small amount of radioactive tracer — typically a form of glucose. All tissues in your body absorb some of this tracer, but tissues that are using more energy — including cancer cells — absorb greater amounts. For this reason, some people have concluded that cancer cells grow faster on sugar. But this isn't true.
"
Totta, thllän sivuille ei ollut vielä ainakaan sokerin täyskiellosta tieto päivittynyt, varmaan hetkenäminähyvänsä. Täytyy käydä välillä kurkkimassa sieltä.