Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nämä aidon ystävän kommentteja?

Vierailija
23.03.2017 |

Mulla on kaveri joka on tavallaan tosi mukava ja hauskaa seuraa, mutta välillä pahoittaa mieleni tosi pahasti. Oonko ite vaan liian tosikko, vai miltä nää heitot kuulostaa: ostettiin avopuolison kans just eka oma koti. Tää nainen kun tuli käymään siellä ekan kerran niin kommentoi että "joo kyllä tässä kämpässä on parasta tää sijainti".

Toinen juttu: kommentoin kerran yhtä komeeta näyttelijää johon törmäsin kaupungilla. Että oli niin komea etten meinannut saada silmiäni irti. No nainen vastaa että "kyllä mulla tuo on aina meinannu suhteen olevan loppumassa kun muut miehet alkaa kiinnostaa". Haloo!? Oon ollu avoni kans 6 vuotta ja meillä on pieni vauva ja juuri ostettiin oma koti. En kai minä siihen näyttelijään miestäni vaihtaisi. Eikö tuommosta nyt oo ihan normaalia hiumorilla kommentoida jos komean miehen näkee?

Ja tuorein oli nyt viikonloppuna kun oltiin tän kaverin juhlissa. Lähtiessä kaveri oli puhelimessa makuuhuoneessaan ja minä puin siinä sängyn päällä vauvaa. Kesti aika pitkään ja kun mentiin muiden luo niin kaveri heitti että "se oiskin vähän herättäny epäilyksiä jos oisin "Tepon"( eli siis minun mieheni kanssa ) viipynyt tuolla makkarissa hehe". Koko juhlaväki tän kuuli ja musta tilanne oli kiusallinen ja vaivaannuttava.

Mitä mieltä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en pahoittaisi mieltäni enkä tekisi omia johtopäätöksiä kaverin sanomisista. Sen sijaan puolustautuisin ja laittaisin rajat toisen käytökselle, huomauta hänelle aina kun pahoitat mieles.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkopuolinen noista kommenteista saa selvää, millainen teidän ystävyytenne on. Sinua kuitenkin hänen kommenttinsa häiritsevät, joten asialle pitäisi tehdä jotakin.

Miten olisi, jos ottaisit asian puheeksi hänen kanssaan? Kysy häneltä, mitä hän on tarkoittanut niillä. Mieluiten kannattaisi kysyä heti mielestäsi kummallisen kommentin jälkeen: "Mitä tarkoitat? Voisitko kertoa tarkemmin, kun en oikein ymmärtänyt?" 

Vierailija
4/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaa ehkä ensimmäinen olisi minusta vähän loukkaavaa. Vähän ehkä kateellisen oloista? 

Onko taloudellinen tilanteenne parempi kuin hänen ja mahdollisen puolisonsa. 

Kaksi jälkimmäistä ihan tavallista läppää. Tuskin edes huomaisin. 

Vierailija
5/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuossa ensimmäisessä ei välttämättä ollut mitään negatiivista? ja toinen, no itsekkin ihmettelen niitä jotka kuolaa toisten miesten perään oli ne sitten näyttelijöitä tai ketä vaan, ei olisi kyllä tarvinnut ääneen sanoa mutta ei varmaan pahalla tarkoittanut sitäkään hänen kohdallaan on vaan mennyt noin. Kolmas oli vähän kiusallinen mutta varmaan liittyi siihen tilanteeseen.

Ystäväsi on vaan suorasanainen ja sinä olet herkkä ja ylitulkitseva. Näiden perusteella en mitään pahuutta näe ystäväsi kommenteissa.

6/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelematon möläyttelijä. Itsekin päästelen vastaavia suustani ja jälkikäteen hävettää. :D

Vierailija
7/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja vitsejä/heittoja vaan sun kaverilta. Mun mielestä vedät ihan turhaan hernettä nenään noista.

Vierailija
8/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei edes mitään pahoja noi. Ihan harmittomia lipsautuksia. Olisiko kaverin pitänyt sitten kieliruskeena valehdella että "tää teidän talo on kyllä maailman ihanin ja vieläpä kivalla sijainnilla?" Kaverisi ei sanonut että talonne ei olisi kiva, hän vain totesi että sijainti on huippu!! Ylireagoit ja laitoit sanoja kaverisi suuhun.

Tokastakin ylireagoit. Eihän kaverisi voinut tietää tarkalleen mitä tarkoitit tuolla, miten olit hetken kokenut tuon hyvännäköisen seurassa.

Kolmas oli vaan keventävä heitto, tarkoitus hauskuuttaa.

ootkohan sä jotenkin masentunut kun otat kaikki noin vakavasti ja herkästi? Kyllä kavereiden pitää pystyä olemaan rennosti toistensa seurassa ilman että kokoajan miettii sanomisiaan tai mitä toinen epäsuorasti kääntää mielessään jutut. Toinen vaihtoehto on se jotta sinulla on jotain kateutta yms kaveriasi kohtaan joka aiheuttaa närää ja yrität nyt todistella itsellesi olevasi oikeutettu katkeroitumaan ystävällesi ja ehkä hylkäämäänkin hänet. Sinulla on selkeästi tarve hakemalla hakea ystävästäsi nyt jotain syyllistä omiin juttuihisi...

Vierailija
9/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, jonka kanssa on samanlaista. Jotenkin ne piikit on aina niin pieniä heittoa, että niihin on vaikea tarttua. Ja niitä tulee jatkuvasti. Tylsää kun kaverin kanssa täytyy olla koko ajan ikään kuin varuillaan. Lopputuloksena näemme toisiamme koko ajan harvemmin.

Vierailija
10/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että otat kaikki sanomiset jotenkin itseesi ja analysoit niitä. Eihän noissa missään ollut mitään pahaa. Vähän kylmää, kun ajattelee mistä ihmiset voi loukkaantua ja mitä jäädä vatvomaan. Aika raskasta olla sellaisen seurassa, että saa joakaista lausetta varoa ja miettiä, että miten toinen sen käsittää. Mitä esim. siitä kämpästä olisi pitänyt kehua? Jos sijainti on hyvä, nii sitäkö ei saa sanoa? sehän on iso juttu. Jos sä selittelet jotain tuijotuksia, niin miksi hän ei saa kertoa omia kokemuksiaan asiaan liittyen ilman, että loukkaannut?

Mitä pahaa oli viimeisessä kommentissa? Kaikki varmaan tajusi, että se oli vitsi.

Vierailija
11/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiiän olevani hieman yliherkkä. Minusta vaan jos näkee liikennevaloissa jonkun viehättävän tyypin ja mainitsee siitä kaverille niin on aika pikkujuttu. Koin että kaveri nolasi minut ihan täysin kun ei vaan naurahtanut ja kommentoinut jotain yleistä. Se oli vaan kummallinen tilanne, vaikea tietysti antaa kunnon kuvaa näin kirjoittamalla.

Viimeistä kommenttia avaan sen verran että se ei siis ollut suinkaan eka kerta kun heittää mieheeni liittyen jotain kaksimielistä.

Mutta helpottavaa kuulla että oon monen mielestä ylireagoinut. Inhottava tunne ajatella että kaveri tahalteen olisi ilkeä. Ap

Vierailija
12/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi kaveri, jonka kanssa on samanlaista. Jotenkin ne piikit on aina niin pieniä heittoa, että niihin on vaikea tarttua. Ja niitä tulee jatkuvasti. Tylsää kun kaverin kanssa täytyy olla koko ajan ikään kuin varuillaan. Lopputuloksena näemme toisiamme koko ajan harvemmin.

Mulla myös samanlainen kaveri. Piikit on niin pieniä, että olis jotenkin pikkumaista sanoa niistä, mutta kun niitä tulee koko ajan... Sama homma, alan olla varuillaan hänen kanssaan. Nykyään tämä tyyppi joutuu itse kutsumaan itsensä kylään. Itse en pyydä.

Vierailija
13/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kaverisi tuossa ekassa sanonut että talossanne on jotain vikaa. Totesi vain, että sijainti on parasta. En minä ainakaan tuota olisi moitteena ottanut.

Toinen esimerkki oli selvää ironiaa. Kolmas vaan vähän mautonta leikinlaskua.

Tietysti jos olet noin nättinokkainen ei kannata varmaan ystävyyttä jatkaa.

Vierailija
14/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokommentti on todella tökerösti sanottu, myös tuijotuskommentti. Ei kukaan vaan hauku toisen uutta kämppää, jos ei tykkää niin on hiljaa.

Makuuhuonekommentti on vain typerä möläytys, ei mitään ihmeellistä.

Kyllä mä sanoisin suoraan sille ystävälle että sen kommentit on joskus tosi loukkaavia ja voisi hiukan miettiä ennen kuin ampuu noita typeryyksiä ilmoille.

Vierailija
15/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiiän olevani hieman yliherkkä. Minusta vaan jos näkee liikennevaloissa jonkun viehättävän tyypin ja mainitsee siitä kaverille niin on aika pikkujuttu. Koin että kaveri nolasi minut ihan täysin kun ei vaan naurahtanut ja kommentoinut jotain yleistä. Se oli vaan kummallinen tilanne, vaikea tietysti antaa kunnon kuvaa näin kirjoittamalla.

Viimeistä kommenttia avaan sen verran että se ei siis ollut suinkaan eka kerta kun heittää mieheeni liittyen jotain kaksimielistä.

Mutta helpottavaa kuulla että oon monen mielestä ylireagoinut. Inhottava tunne ajatella että kaveri tahalteen olisi ilkeä. Ap

No eikö sitä just ystävälle avauduta ja puolitutulle hymähdellä? Joillakin on tapana hauskuuttaa noilla kaks mielisyyksillä, mutta eiköhän suurin osa ymmärrä ne, jos olis jotenkin ilkeä tai vihjaileva, niin tekisi sen salassa tai ilkeämmin. Tilanne komiikkaa enemmänkin taitaa kaverisi heitellä näitä muistaki, kuin kaksimielisistä asioista?

Vierailija
16/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asunnosta mitään ikävää sanonut, kommentti sijainnista saattoi olla positiivinenkin ilmaisu. Joillekin sijainti on todella tärkeä. Ehkä huonosti valittu sanat. Mutta jos osoitti, ettei tykännyt kodistanne, saattoihan tuo olla jotain muutakin.

Teillä ei ehkä huumorintaju ihan kohtaa. Onhan nuo heitot vähän mauttomia. Vaikeaa sanoa, kaveriasi sen enempää tuntematta, onko hänellä tarkoitus piikitellä. Mulla on myös ollut ystävä, joka aina vitsin varjolla loukkasi muita.

Vierailija
17/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisten välinen ystävyys on sitten vaikeata. Miehillä noi kommentit ei aiheuta mitään kymmenien sivujen mittaisia av-pohdintoja tyyliin "Onko tää nyt oikee ystävä" vaan suurinosa läpänheitosta menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Enpä haluasi olla nainen.

Vierailija
18/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko tossa on kyse siitä, että ystäväsi on harmiton ajattelematon vitsailija. Ja hän on samanlainen kaikkien kanssa. Jos otat esille kuinka sinua loukkaa joku heitto ja hän nolostuu tästä ja pahoittelee, että ei tarkoittanut pahalla. Niin silloin ystäväsi ei kuitenkaan pohjimmiltaan ole ilkeä, ehkä vain tilannetajuton.

Sitten toinen vaihtoehto on, että ystäväsi tekee näitä ilkkeyttään. Itselläni oli tällainen ystävä. Hän siis harvoin arvosteli ketään suoraan vaan hänen tyylinsä oli kommentoida aina niin, että itse tajusi sen olevan piikittelyä. Mutta jos tähän reagoi niin, että esitti harmistuneensa niin sitten hän käänsi asian, että olikin muka tarkoittanut jotakin positiivista. Se oli siis todella kiero tyyli ja meni kauan ennen kuin tajusin kuvion.

Hän tavallaan halusi, että pahoitan mieleni asioista mutta niin ettei hänen tarvinnut pahoitella tms. koska hän ei arvostellut suoraan.

Esim. Hän saattoi sanoa 'irvistellen': onpa sulla outo koti. Sitten kun tähän reagoi hämmästyneen ärsyntyneesti, niin sitten hän saattoi naama virneessä vastata, että mitä nyt oikein syyttelen häntä että ihan tarkoitti että on kaunis koti.

Pointtina tässä että, jos hänen motiivinaan oli kommentoida kaunista kotia niin miksi hän siitten käytti sanaa outo. Tämä henkilö siis halusi aiheuttaa minussa pahaa mieltä, kierolla tavalla. Näitä ei ollut siis yksi tai kaksi kertaa vaan vuosikausia.

Kannattaa miettiä kumpaan kategoriaan ystäväsi kuuluu, jos jälkimmäiseen niin (run.)

Vierailija
19/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tossa on kyse siitä, että ystäväsi on harmiton ajattelematon vitsailija. Ja hän on samanlainen kaikkien kanssa. Jos otat esille kuinka sinua loukkaa joku heitto ja hän nolostuu tästä ja pahoittelee, että ei tarkoittanut pahalla. Niin silloin ystäväsi ei kuitenkaan pohjimmiltaan ole ilkeä, ehkä vain tilannetajuton.

Sitten toinen vaihtoehto on, että ystäväsi tekee näitä ilkkeyttään. Itselläni oli tällainen ystävä. Hän siis harvoin arvosteli ketään suoraan vaan hänen tyylinsä oli kommentoida aina niin, että itse tajusi sen olevan piikittelyä. Mutta jos tähän reagoi niin, että esitti harmistuneensa niin sitten hän käänsi asian, että olikin muka tarkoittanut jotakin positiivista. Se oli siis todella kiero tyyli ja meni kauan ennen kuin tajusin kuvion.

Hän tavallaan halusi, että pahoitan mieleni asioista mutta niin ettei hänen tarvinnut pahoitella tms. koska hän ei arvostellut suoraan.

Esim. Hän saattoi sanoa 'irvistellen': onpa sulla outo koti. Sitten kun tähän reagoi hämmästyneen ärsyntyneesti, niin sitten hän saattoi naama virneessä vastata, että mitä nyt oikein syyttelen häntä että ihan tarkoitti että on kaunis koti.

Pointtina tässä että, jos hänen motiivinaan oli kommentoida kaunista kotia niin miksi hän siitten käytti sanaa outo. Tämä henkilö siis halusi aiheuttaa minussa pahaa mieltä, kierolla tavalla. Näitä ei ollut siis yksi tai kaksi kertaa vaan vuosikausia.

Kannattaa miettiä kumpaan kategoriaan ystäväsi kuuluu, jos jälkimmäiseen niin (run.)

Vielä voisin sanoa kolmannen vaihtoehdon. Eli voi olla, että näissä ystävän kommenteissa ei ole mitään väärää mutta ehkä itse hieman liikaa tulkitset niitä. Jos tämä henkilö on ainut, jonka kanssa joutuu jatkuvasti pahoittamaan mielensä niin luultavasti vika on ystävässäsi, eikä sinussa, jos kenenkään muun kanssa ei ole samaa.

Vierailija
20/28 |
23.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulle tulee ihan sama mieleen noista Ap:n kertomista jutuista: ei suorastaan ilkeilyä mutta semmonen pieni kummallinen sävy kuitenkin. Ja jos Ap on itsekin jo pannut merkille että kuviossa on jotain outoa, pidän todellakin todennäköisenä että kaveri ei ole niin reilu tyyppi. Henkilöllä on luultavasti huono itsetunto jos ei uskalla suoraan arvostella tai sanoa ilkeitä vaan tekee sen piikittelynä ja sivulauseissa.

Jotkut ihmiset ovat syntymäkateellisia. (Sairaalloisen) kateellinen ihminen kokee alemmuudentunneta toisiin, yleensä ilman syytä. Pahimmat kohteet ovat ihmisiä joiden ei tarvitse olla rikkaita eikä kauniita, pelkästään onnellisia tai hyväitsetuntoisia. Sen sijaan että tekisi asialle jotain ja parantaisi omaa tilannettaan (esim. itsetutkiskelulla ja terapialla, jos kyse on sisäisistä ongelmista tai urheilulla yms ulkoisella jos lähinnä kokee alemmuutta ulkonäöstään), kateellinen ihminen yrittää tiputtaa muut alas jalustalta. Tällainen ihminen ei suo muille onnea, vaan haluaa aina nakertaa muiden iloa jotta he olisivat yhtä onnettomia kuin hän itse. Vastaavia tyyppejä tulee joskus tavattua ja yritän pysyttäytyä heistä erossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme