Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia mielisairaista?

Vierailija
22.03.2017 |

Kertokaas tänne millaisia kokemuksia teillä on mielisairaista. Itselläni ei kokemuksia ole, mutta kiinnostaa tietää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän melkein jokainen ole mielisairas tai on ainakin ollut.

Vierailija
2/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on skitsofrenia. Alkoi niin että hänelle tuli vainoharhaisuusoireita, esim uskoi että joku on käynyt hänen asunnossaan. Aluksi en tiennyt onko se totta vai ei. Sitten hän alkoi kuulla ääniä. Oli myös itsetuhoisuutta, yritti itsemurhaa. Sanoi että ne äänet on hänen tuttaviensa ääniä jotka puhuvat hänestä pahaa. Sanoin että jos mun äänellä sanotaan jotain pahaa, niin älä usko, että se en ole oikeesti minä.

Käytiin joskus yhdessäkin mielenterveysvastaanotolla ja ystävä kävi yksin myös. Onneksi osasivat tehdä oikean diagnoosin. Nyt kun hänellä on sopiva lääkitys, niin palasi ennalleen. Oli se aika raskasta aikaa meille molemmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen yhdistelmä töykeyttä ja välinpitämättömyyttä samassa ihmisessä.

Vierailija
4/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauvapalstalla tuntuu 80% sairavastan jotain mielisairautta. Psykoosia on joka lähtöön, joista monet narsistista nokkimista ja rinki r*nkkausta. Psykoosin siitä tekee, että nämä onanoijat vieläpä uskovat asian todeksi. :(

Vierailija
5/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni. Narsisti joka alkoholilla ja rauhoittavilla pehmittänyt päänsä. Koko lapsuuden sai pelätä mitä seuraavaksi tapahtuu. Ulkoapäin olimme ns. unelmaperhe, hyvin toimeentuleva, itse rakennettu omakotitalo, muutama lasta ja koira hyvällä omakotitaloalueella. Elämä oli jatkuvaa pelkoa, epävakautta, epävarmuutta ja arvaamattomuutta. Välillä isä oli hyvä isä, hetken päästä taas hullu. Sekoili, oli henkistä väkivaltaa, uhkasi tappaa äidin tai koiran. Äidin sukulaiset tiesivät että isä on hullu, koska joskus kävi käsiksi äitiini ja tehnyt pahojakin juttuja äidilleni. Lopulta menivät parisuhdeterapiaan, jossa terapeutti oli sanonut äidilleni isäni olevan narsisti ja täysin epävakaa ja kehottanut äitiäni pakkaamaan tavaransa ja lapset mahdollisimman äkkiä. Me lapsetkin monta kerta sanoimme että haluamme pois mutta ikinä emme päässeet pois. "Hauskinta" että äitini on edelleen yhdessä isäni kanssa.

Tulipa avautuminen mutta se on kokemukseni mielisairaasta ihmisestä :D

Vierailija
6/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni oli joskus pakkoliikkeitä.

Jos hän otti tiskikoneesta astian, hän pyörähti kerran ympäri, asetti astian siihen mistä otti, otti astian uudelleen käsiinsä ja sitten vasta lähti tekemään muuta. Hänellä oli muissakin asioissa tuota pyörähtelyä, mutten muista muita paikkoja kuin tuon mainitsemani.

Sittemmin hän on päässyt siitä eroon.

Vierailija
7/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mielenterveyshäiriö , ja lapsiakin ja puoliso. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
8/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa sana mielisairas on aika loukkaava.

Vierailija
9/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalisti käyttäytäyvistä ja asiallista käyttäytymistä vaativia huudellaan vastaavalla termillä.

esim. silloin kun annetaan palautetta vaikkapa mieheen kohdistuvasta häirinnästä.

Eräs tutkimus kertto että kolmasosa nuorista kärsii monista mielenterveydellisistä ongelmista. ja sen kyllä huomaa. rahasto saattaisi auttaa näitä ennenkuin joutuvat pahoihin ongelmiin.

Vierailija
10/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sana olisi sitten parempi?

Vierailija
11/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleltään köyhä

Vierailija
12/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me puhutaan mielisairaista pimeinä.

Vierailija
13/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieleltään köyhä

Tuntemani skitsofreenikon mieli ei ainakaan ole köyhä. Sieltä mielestä nimittäin kumpuaa mitä uskomattomimpia "totuuksia" ja selityksiä. Ja jatkuvalla syötöllä tulee häneltä uutta todistusaineistoa. Se mieli sepittää niin uskomattomia juonenkäänteitä, että tallainen tavallinen ja oikeasti mieleltään köyhä ei voi pysyä perässä.

Vierailija
14/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos loukkasin jotakuta sanavalinnallani. En äkkiseltään keksinyt parempaakaan.

-ap

Vierailija
15/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyshäiriöinen olisi oikea sana.

Tiedän vainoharhaisen, epäluuloisen stalkkerin joka on vainonnut mm. viranomaisia keksityillä väitteillä siitä että nämä vainoavat häntä. En tiedä pystyykö enää pyörittämään tuota peliä sen jälkeen kun vainoaminen tuli rikoslakiin.

Vierailija
16/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mielenterveyshäiriö , ja lapsiakin ja puoliso. Haluatko kysyä jotain?

Mielenterveyden häiriöt ja mielisairaudet ovat kaksi eri asiaa. Psykoosisairaudet ovat mielisairauksia, mm. masennus on mielenterveyden häiriö. Tosin masennukseenkin voi liittyä psykoottisuutta, silloin menee mielisairauden puolelle.

Vierailija
17/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyden häiriöt ja mielisairaudet ovat kaksi eri asiaa. Psykoosisairaudet ovat mielisairauksia, mm. masennus on mielenterveyden häiriö. Tosin masennukseenkin voi liittyä psykoottisuutta, silloin menee mielisairauden puolelle.

Näin itsekin olen käsittänyt asian olevan. Siksi käytin tuota sanaa.

-ap

Vierailija
18/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu on.

Olin mielisairaalassa sisällä parisen viikkoa.Psykoosi.

Kaikilla meillä on joskus heikot hetkemme, jos kovin elämä kohtelee.

Eipä ole enää vaivannu tällä vuosituhannella.

Vierailija
19/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käytit sanaa mielisairas niin palstan epävakaat terroristit ja ruikuttajat hiljenivät hetkeksi. Kohta ne sieltä kömpii esiin palstan kokemusasiantuntijoina.

Vierailija
20/24 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi siskoni saattoi kirkua ja ulvoa kuin eläin tuntikausia kun olin lapsi, päivällä ja yöllä. Tätä jatkui vuosia. Yritti myös toistuvasti itsemurhaa kodissani ja uhkaili minua veitsellä. Vanhempani pakottivat minua terapioimaan häntä jo 9-vuotiaana, tätä jatkui 22-vuotiaaksi, jolloin itse pistin sille stopin. Siskoni reagoi tähän sanomalla, että hänen olisi pitänyt tappaa minut, kun olin pieni.

Tuossa pahimmat asiat pähkinänkuoressa. Hyviäkin hetkiä on ollut paljon. Tällä hetkellä olemme väleissä, koska siskoni on nykyään huomattavasti miellyttävämpi ihminen ja kunnioittaa rajojani.