Miten aloitan keskustelun uuden ihmisen kanssa? Joo tarviin ihan oikeesti apua :D
Oon pariin otteeseen törmännyt erään FB-ryhmän keskusteluja seuratessa erääseen tiettyyn naiseen, joka on jotenkin vaan jäänyt mieleen. Tänään kyseinen nainen oli julkaissut ryhmässä postauksen, jossa mainitsi haluavansa tutustua uusiin ihmisiin ja siihen suuntaan. Oon ihan tajuttoman ujo ihminen, mutta jostain syystä tuli sitten joku ihmeellinen "jos ei nyt niin ei sitten koskaan"-vimma ja laitoin hänelle ihan superlaimean yksärin, jossa kehuin kauniiksi ja kysyin melko arkipäiväisen ja tylsän kysymyksen.
Nainen kiitteli ja vastasi kysymykseen vastauksessaan, ja jäin nyt jotenkin tyhmänä miettimään, että mitä tohon vastaisi. Tavallaan en viitsisi laittaa mitään, kun hävettää se, miten tylsällä viestillä menin aloittamaan, mutta toisaalta tuntuu siltä, että kun nyt kerran sain aikaiseks laittaa viestiä, niin kai sitä nyt vois vielä yrittää saada jotenkin keskustelun aikaiseksi. Jos ei hän vastaa viestiin tai vaikuttaa muuten siltä, ettei kiinnosta, niin asian voi sitten jättää sikseen.
Olen 25-vuotias, erosin vajaa vuosi sitten pitkästä parisuhteesta, ja oon jotenkin ihan täysin unohtanut, miten ihmisten kanssa saa keskustelua aikaiseksi. Ja tän kyseisen naisen kohdalla vaan menee muutenkin jalat suuhun.. Auttakaa mua, miten lähtisi virittelemään jotain keskustelua?
Kommentit (5)
Ei ikinä tuota oletniinkaunis blaablaa. Jos et olisi tuota kirjoittanut, se nainen olisi suhtautunut sinuun vakavasti. Nyt olet pelkkä läppä.
Laita, että vaikutat hauskalta ja olisi mukava tutustua paremmin =) Haluaisitko lähteä vaikka kävelemään, tai vaikka kahville? Sen jälkeen sitten vedät viimisen päälle viikseen.
Juttusille vaan, ihan arkisia asioita
Olet kaunis pitää täräyttää päin naamaa. Se ei toimi Facessa. Facessa pitää mennä kevyellä ja hönöllä jutulla. Pitää oppia vääntää huumori jostain jutusta, jolle sitten yhdessä nauretaan vähän. Siitä sitten voi luontevasti jatkaa ja keskustella muustakin. Suurin virhe mitä naisen kanssa voi tehdä, on olla liian vakava ja tuttavallinen alussa. Juttujen pitää olla kevyitä ja helppoja, eikä kiusallisia ja vaikeita. Ihminen menee lukkoon, jos alkaa heti käydä päälle.
Jos se nainen tosiaankin haluaa tutustua uusiin ihmisiin, ei sinun tarvitse olla huolissasi omista keskustelunavauksistasi. Kunhan jotain kirjoitat, niin että alkuun pääset.
Keksi jotakin kommentoitavaa hänen postauksiinsa liittyen. Kysy jotain siihen liittyvää ja jatka keskustelua.
Vältä alkuvaiheessa noita "sä oot niin kaunis" -tyyppisiä ilmauksia. Suhteen alkuvaiheessa ne voivat tuntua kiusallisilta. Muutaman viikon kuluttua, kun tuttavuus on alkanut syventyä, voit jo vapaasti kertoa, mikä hänessä koskettaa sisintäsi ja ilahduttaa silmiäsi. Silloin ne tuottavat naisellekin iloa.