Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen roimasti ylipainoinen ja huonokuntoinen - työkkäri lähetti 6 työtarjousta, joissa kaikissa edellytetään hyvää fyysistä kuntoa

Vierailija
22.03.2017 |

Tokihan minä noita paikkoja haen, mutta mietin vain, että mikä tällaisten työtarjousten tarkoitus oikeastaan on?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on karenssien lisääminen.

Vierailija
2/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa sut liikkeelle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko sulla siellä tiedoissa, että on fyysisiä rajoitteita? Periaatteessa kai pitää olla ihan selkeä diagnoosi tai vamma, että vaikuttaisi tarjouksiin, muissa tapauksissa soveltuvuus jää työnantajan arvioitavaksi.

Vierailija
4/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne varmaan työkkärissä jokaista muista, katsovat vain koulutusta ja työhistoriaa. Ei muuta kuin haastatteluun, kyllä ne siellä arvoi sovellutko työhön. Ja jospa sulla kunto nousee siellä. Tsemppiä!

Vierailija
5/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan työnantaja palkkaa sinua, jos nyt edes haastatteluun pääsisitkin. Hae paikkoja, se on sitten hoidettu, ettei tule karenssia.

Vierailija
6/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko sulla työnhakutiedoissasi, että olet ylipainoinen ja huonokuntoinen, vai mistä ihmeestä työkkärin työntekijän pitäisi se tietää?

Vierailija
7/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko sulla siellä tiedoissa, että on fyysisiä rajoitteita? Periaatteessa kai pitää olla ihan selkeä diagnoosi tai vamma, että vaikuttaisi tarjouksiin, muissa tapauksissa soveltuvuus jää työnantajan arvioitavaksi.

Kyllä lukee. Asiasta on jopa virkailijan kirjoittama maininta työllisyyssuunnitelmassa. Ap 

Vierailija
8/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuutesi on työkkärin vika?

Menet töihin, laihdut ja työkykysi paranee.

Vierailija
9/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä myös ihmettelen, että minulle osoitetaan paikkoja jatkuvasti yli tunnin suuntaansa vaativien matkojen päästä. 

Tämähän ei olisi erikoista, jos ammattitaitoni olisi erityinen ja asuisin pienellä paikkakunnalla. 

Sen sijaan totuus on, että haen "ihan mitä vain" Helsingistä ja tällaisia paikkoja on pilvin pimein kymmenen minuutin kävelymatkan päässä. Ongelma on ikäni, joka on jo 54 vuotta. 

Eli kyllä minäkin kallistuisin kannalle, että karenssia haetaan ihan tietoisesti. 

Kiusallani olen kuitenkin kaikkia töitä hakenut tunnollisesti. Tietenkään en ole saanut. 

Vierailija
10/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan työnantaja palkkaa sinua, jos nyt edes haastatteluun pääsisitkin. Hae paikkoja, se on sitten hoidettu, ettei tule karenssia.

Totta kai haen, ihmettelin vain tämän käytännön tarkoitusta. Kun minulla tosiaan valitettavasti on noita fyysisiä rajoitteita, jotka siellä tiedoissanikin lukevat, niin sitten kuitenkin lähetetään työtarjouksia pelkästään duuneihin, joissa haetaan nuoria ja hyväkuntoisia henkilöitä fyysisiin töihin. ap

Vierailija
11/11 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuutesi on työkkärin vika?

Menet töihin, laihdut ja työkykysi paranee.

Kyse on siitä, että en kykene tekemään työnantajan osoittamaa työtä, ei siitä, ettenkö haluaisi sitä tehdä.  ap