((((( Jaksaako lapsesi nykyajan työelämässä 70-vuotiaaksi? )))))
Lakimuutos astui voimaan vuoden alussa. Vuonna 1986 ja sen jälkeen syntyneet pääsevät eläkkeelle vasta 70-vuotiaana. Uskotko lapsesi jaksavan tätä nykyajan työelämää noin vanhaksi? Miettikääs: 60-vuotiaana pitää jaksaa vielä vuosikymmen töissä.
Kaikki eivät edes elä noin vanhaksi!
Kommentit (8)
Aika monessa maassa toi on jo käytäntö. Norjassakin eläkeikä on lähellä tota. Mikä siinä on että muualla jaksetaan mutta meillä työ niiiin raskasta.
Ei sen tarvitse. Se voi vetäytyä jo ennen tuota ikää vapaalle nauttimaan minun hänelle keräämieni varojen tuotosta.
Kun katsoo yleltä Seniori työssä sarjaa, missä 60-70 -vuotiaat eläkeläiset käyvät töissä, on ihan selvää että ihminen ei jaksa töissä 70-vuotiaaksi niin että se olisi täysipäiväinen pakko. Ja voin sanoa, etten itsekään jaksa omaan tavoite-eläkeikääni 68,5 vuotta, joka olisi vastassa 25 vuoden kuluttua, kun olisin tehnyt töitä putkeen (mikäli niitä riittää) 45 vuotta. It is not going to happen.
Miksei jaksaisi? Minä olen 61-vuotias, käyn töissä ja aion jatkaa työssäkäyntiä 68-vuotiaaksi. Lasteni elinajanodote on 10-20 vuotta korkeampi kuin minulla ja tämän päivän työelämä paljon helpompaa sekä hauskempaa kuin nuoruudessani.
Lapseni eivät tule työskentelemään nykyajan työelämässä vaan tulevaisuuden työelämässä. Ja siitä tulevaisuudesta on paha sanoa ilman kristallipalloa.
Ihmiset maksavat eläkemaksuja koko työuransa ajan ja kuolevat ennen kuin ehtivät nostaa senttiäkään eläkettä.
Pitäähän valtion kassa jollain konstilla saada kuntoon.
Jaksaa. Nythän töissä ollaan vain noin 30% ajasta ja 70% ollaan työttöminä.