Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia? Vauva ja flunssa

Vierailija
22.03.2017 |

Mulla on nyt siis esikoinen 8 kk. Oonko hirveän kriittinen jos en halua kyläillä paikoissa jossa on räkätautia muttei kuumetta? Ja jos sanon ettei mielellään lapsia meille hoitoon jos on nuhaa? Vai pitäisikö mun vaan "kehittää vastustuskykyä"? 🙄

Miehen kouluikäinen sisko tuli hänen äitinsä pyynnöstä meille hoitoon nuhaisena ja nyt minä ja vauva ollaan kipeitä. En tykännyt ajatuksesta mutta ei kuulemm ollut muuta hoitopaikkaa. Nyt hänen äitinsä pyytelee meitä sinne kylään vaikka tietää vauvan olevan flunssassa. Kuumetta ei ole ollut mutta tosi tukkoinen ja äreä. Pitäisikö tässä sitten vielä vauvaa kyläilyttää vai olenko nirso jos haluan olla vain kotona ja odotella että vauvan olo paranee? Ja minun. Anoppi on vähän sitä mieltä että hyvä saada vastustuskykyä että sitten kun menee tarhaankin niin taudit on paljon pahempia jos ei ole sairastanut mitään. Mitä te ootte mieltä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse todellakaan päästää ketään nuhanenää kyläilemään tai kipeänä viedä lasta kylään. Lapsi ehtii sairastaa myöhemminkin, noin pieni ei osaa edes itse niistää, joten tukkoisuus todella haittaa. Kuivuminenkin on riskinä jos vauva kieltäytyykin juomasta kun nenä on tukossa ja korviin sattuu.

Vierailija
2/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse todellakaan päästää ketään nuhanenää kyläilemään tai kipeänä viedä lasta kylään. Lapsi ehtii sairastaa myöhemminkin, noin pieni ei osaa edes itse niistää, joten tukkoisuus todella haittaa. Kuivuminenkin on riskinä jos vauva kieltäytyykin juomasta kun nenä on tukossa ja korviin sattuu.

Joo vauva syö ja juo vähän huonosti. En oikein ymmärrä anoppia miksi tänne pitää tuoda kipeänä oleva lapsi, tai miksi minun pitäisi kyläillä siellä kipeän lapsen kanssa. Uskon kyllä että olisi ollut muukin hoitopaikka. Sanoin vielä etten haluaisi hoitoon koska se olen sitten minä joka valvoo vauvan kanssa yms. Ja sanoin myös miehelleni mutta se sanoi vaan että no ei se tartu. No mites kävikään. Minähän se tässä nyt valvon ja hoidan itse kipeänä kipeää lastani ja muut on terveitä, mies käy töissä. Tuntuu kuin minun mielipiteitäni ei kunnioitettaisi, olenhan kuitenkin lapsen äiti ja hoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet sanonut ettei "mielellään" kipeänä teille hoitoon, olet jättänyt mahdollisuuden kuitenkin tuoda hoitoon.

Jatkossa sano, että "meille ei saa tulla kipeänä" tai "meillä lapsi on nyt kipeä enkä sen takia tule kylään, katsotaan kun kaikki ovat terveitä".

Sinä olet nyt lapsesi puolustaja ja sinun täytyy olla välillä ehdoton, vaikka kokemuksesta tiedän, että joskus se on vaikeaa.

Jos miehesi haluaa kipeää sukulaislasta hoitaa, voithan jatkossa halutessasi joustaa niin, että lähdet siksi aikaa vaikka omille vanhemmillesi tai kaverillesi.

Vierailija
4/4 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 9kk, ei todellakaan kyläillä missään kun vauva on kipeänä, eikä huolita vieraita jotka ovat flunssassa.

Et ole kauhea. Idiootti on ihminen joka ei ymmärrä näkemystäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi