Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorisko räplää älypuhelimia?

Vierailija
22.03.2017 |

Meillä alotti täs pari viikkoo sitten joku about 45v nainen assarina, ni jatkuvasti on puhelin kädessä eikä ole edes firman puhelin. Millon on iltalehti, whatsapp tai facebook auki. Mä aatellut et tyypin täytyy olla kyllä hyvä työssään tai jotain kun noin kehtaa avoimesti räplätä. Ite olen alta 30v korkeemmin koulutettu ja näin ollen korkeemmissa tehtävissä, ni en mäkään kehtaa kun korkeintaa vastata äkkiä johonkin viestiin. Ite kun olin koeajalla, niin katoin yhtä aikataulua koneelta työaikana ja projektipäällikkö pamahti just selän taaksen, niin kyllä tehtiin se päivä ihan vapaaehtosesti ylitöitä tunnin verran. Itellä ei ole sananvaltaa firmassa, mut on kyllä jokseenkin törkeetä menoa ja samaan aikaan potkitaan joku 15v torimyyjä pois kun räplää puhelinta sillon kun ei ole asiakkaita. Meillä ei työt lopu tekemällä, joten hyvin vois pitää sen puhelimen laukussaan taukoon asti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vastaa omasta työstään. Ei whatsappin katsominen ole sen paheksuttavampaa kuin esimerkiksi perheenjäseneltä tulevaan puheluun vastaaminen, häiritsee itse asiassa paljon vähemmän. Mutta asiakaspalvelutehtävissä ei jutella omia asioita, ei puhelimen kautta eikä vierustoverin kanssa. Todella kiusallista tulla kaupan kassalle kun myyjä vaan juttelee jonkun toisen kanssa.

Vierailija
2/6 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma työmoraali ei riitä siihen että ottaa palkkaa ja käyttää siitä suuren osan kännykkään. Odotan vaan päivää kun työpaikalla keksitään kieltää kännyköiden käyttö. Perheellisenä se on tärkeää että lapsien tarhasta saadaan kiinni jos joku sairastuu kesken päivän, mutta muuten mitään niin oleellista ei työpäivän aikana ole että puhelinta oikeasti tarvitsee omaan käyttöön. Todella harvassa on ne päivät kun hoidosta soitetaan hakemaan lapsi pois. 

Muutaman viestin voi laittaa menemään mutta kyllähän nyt töissä kuuluu tehdä töitä. Olen saman huomannut että joukossa on muutama joka tuon tuosta lopettaa työnteon ja lähettää viestiä.

Jos raa`asti miettii miten paljon pahimmillaan joku tekee muuta kuin mihin hänet on palkattu niin saattaa olla nopeasti taukojen lisäksi siis kännykkään tuhlattu puolisen tuntia. Se on aika paljon ja jossain vaiheessa se kielletään kokonaan kun on jo huomautettu yleisesti, eikä se selvästikään kiinnosta näitä ihmisiä.

Tupakoinnin kanssa oli sama asia, kun tupakalla hypittiin usein, se on paljon kokonaisuudessa ja se vaikuttaa jo tulokseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että korkeestikoulutettu kirjoittasi paremmin.

Vierailija
4/6 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen vastaa omasta työstään. Ei whatsappin katsominen ole sen paheksuttavampaa kuin esimerkiksi perheenjäseneltä tulevaan puheluun vastaaminen, häiritsee itse asiassa paljon vähemmän. Mutta asiakaspalvelutehtävissä ei jutella omia asioita, ei puhelimen kautta eikä vierustoverin kanssa. Todella kiusallista tulla kaupan kassalle kun myyjä vaan juttelee jonkun toisen kanssa.

Soitan itse tauolla kotiin takaisin jos joku soittanut. 

Jos laitan viestejä, se keskeyttää kokonaan työnteon koska työnteko tapahtuu käsien kautta. Jos laittaa päivän aikana usein viestejä, siinä menee oikeasti monta minuuttia koko päivän työtehosta. Niin se vaan menee. 

Olen ollut työpaikassa jossa pomolle jätettiin puhelin tai tarhalle annettiin hänen työpuhelimen numero niin hän tuli sanomaan jos tarhasta soitettiin. Työpaikka on työnteolle varattua aikaa, ei whatsappiin. Jos sulle on tullut tapa käyttää viestintävälineitä usein kesken työnteon, niin suosittelen opettelemaan tuosta pois. Sä et ole niin tärkeä että voit kuvitella saavasi palkkaa tuosta ajasta, koska et tee työtä.

Vierailija
5/6 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että korkeestikoulutettu kirjoittasi paremmin.

Dippana ei hirveesti äikkää tartte osata...

Vierailija
6/6 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mitä kielenkäyttöä! Nuorisko, dippana