Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

150 000 ihmistä tekee sivutyötä

Vierailija
21.03.2017 |

Samaan aikaan 350 000 ihmistä on täysin vailla työtä. Kivat tuplatyöllisille.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sen näkee, että työttömille jää vain 25% avoimista työpaikoista.

http://yle.fi/uutiset/3-9521977

Vierailija
2/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tyhmää! :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin pieni palkka että on pakko tehdä useampaa työtä. Jos saisin suomalaisen keskipalkan kokopäivä työstä niin en tekisi muita töitä. 3 teiniä ruokittavana joista kahdesta vanhemmasta ei saa enää lapsilisää.

Vierailija
4/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Minä teen sivutöitä ihan harrastuksen takia. Ei noilla työtunneilla elatusta hanki mutta ainahan kaikesta voi olla kateellinen.

Vierailija
5/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme työnantajaa. Yksi kokopäivätyö, toinen osa-aikainen ja kolmas keikkatyötä silloin kun ei ole muuta.

Vierailija
6/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Minä teen sivutöitä ihan harrastuksen takia. Ei noilla työtunneilla elatusta hanki mutta ainahan kaikesta voi olla kateellinen.

Mulle työssä käynti toi tarvittua rahaa, ei mitään hupia. Että sinänsä olen kateellinen, joo.

Vierailija
7/13 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kahta, kolmeakin työtä välillä. Itse olen aktiivisesti kysellyt niitä. Ja ihan menojen takia teen.

Vierailija
8/13 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen kahta, kolmeakin työtä välillä. Itse olen aktiivisesti kysellyt niitä. Ja ihan menojen takia teen.

Onhan työttömälläkin menoja, mutta työpaikat menee jo työssä oleville. Todella vinksahtanutta.

Vierailija
9/13 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi työnantaja haluavan työntekijän, joka ei kuluta energiaansa muuhun. Kolmea työtä tekevä ei voi olla kovin omistautunut.

Vierailija
10/13 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kahta työtä. Kakkostyössä on kuusi tuntia viikossa. Ei niillä taida kukaan työtön mitään tehdä. Palkkakin menee yli sen 300 euron ansaintarajan.

Vierailija
11/13 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen myös henkilön, joka tekee sivutyötä. En käsitä, miten hänen työnsä on joltain muulta pois. Hän tienaa juurikin ehkä sen 300e kuussa siitä työstä. Eikö työtön vain menettäisi tukensa, jos ottaisi tuollaisen pienen työn vastaan..? Avustustyöt ovat usein tällaisia. Ei niillä tienaamaan pääse. Ja hakuilmoituksia on netti täynnä. 

Vierailija
12/13 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuohon sivutyöhön täytyy laskea lisäkulut, esimerkiksi työmatkat. Ei siitä jää edes 300 kuussa...

Vierailija
13/13 |
22.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen myös henkilön, joka tekee sivutyötä. En käsitä, miten hänen työnsä on joltain muulta pois. Hän tienaa juurikin ehkä sen 300e kuussa siitä työstä. Eikö työtön vain menettäisi tukensa, jos ottaisi tuollaisen pienen työn vastaan..? Avustustyöt ovat usein tällaisia. Ei niillä tienaamaan pääse. Ja hakuilmoituksia on netti täynnä. 

Minä tunnen työttömän joka varmaankin tekisi montaa näitä pieniä töitä, jos vain saisi. Sitä yhtä ei kannatakaan ottaa vastaan, mutta jos olisi sitten useampia mahdollisuus yhdistellä.