Minkä ikäisenä teiltä lopetettiin paperien kysely?
Kaupassa, alkossa tai baarissa?
Itse olen 30 ja nykyään kysytään ehkä kerran neljästä-viidestä ostoskerrasta. Kysely alkoi harvenemaan muistaakseni noin 25 vuotiaana.
Kommentit (25)
Harvakseltaan kysytään edelleen Alkossa, olen 34v.
29v ja nyt on neljästä viimeisestä kerrasta kolmena kysytty.
16 vuotiaana 17 vuotiaana sain jo väkeviäkin Alkosta.
Nyt kun mietin niin ei ole hetkeen kyselty kassoilla eikä ravintolassa.
-22v
Viimeks (pari viikkoo sitten) alkossa kysyttiin.
N40
28 ja kaivan ajokortin aina valmiiksi esille. Jos en kaiva niin sitten kysyvät sitä
Olen N36 säännöllisesti kysytään kaupassa. Alkossa ja ravintoloissa ei ole enää kysytty jokuseen vuoteen. Teinipaikoissa en ole käynyt ja niissä oli joskus tapana kysyä aivan kaikilta paperit. Johtuisiko siitä, että kaupoissa on käytäntönä kysyä paperit alle 30 näyttävältä vailla ikäraja on 18.
46v. nainen ja 2 vuoden sisällä on Alkossa kysytty noin 2 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
46v. nainen ja 2 vuoden sisällä on Alkossa kysytty noin 2 kertaa.
Ja lisään vielä vuosi sitten kun olin ravintolassa syömässä niin minulle ei tarjoiltu alkoholia,ennenkuin näytin paperit ja huom!olen 46v.
12 ja hei. Huom huomasimme että olet 46. Hyvä että sinulla oli paperit olisi ollut ikävä jäädä ravintolassa ilman alkoholia.
olin yli 30v kun viimeksi kysyttiin nyt ei ole hetkeen kysytty ja oon muutaman vuoden päästä 40
Ennen kysyttiin aina ja joka paikassa. Nyt olen 34 ja muistan että kun täytin 32 niin siihen loppui kyselyt. Nytkyään kysytään ehkä 2x vuodessa. Ilmeisesti rupsahdin tuolloin 32 vuotiaana.
Harvemmin mitään alkoholia ostan enää, ehkä pari kertaa vuodessa, ja lähes joka kerta on paperit kysytty. Ikää on 33-vuotta. Keskustelin tästä Alkon myyjän kanssa viimeksi ja hän sanoi, että heidän tulee kysyä kaikilta, jotka näyttävät alle 30-vuotiailta. Eli ei tarkoita, että vielä 18-vuotiaasta menisi! :)
Viimeksi kysyttiin tosissaan 30-vuotispäivänä. Ja kerran 32-vuotiaana baarin ovella, mutta luulen että se oli vain vitsi.
Olen 31 ja silloi tällöin kysytään jos olen jossain ei tutussa kaupassa ja ilman miestäni. Kun olen mieheni kanssa, niin silloin ei kysytä missään.
Yleensä näytän valmiiksi mutta jos en muista niin ei kysytä. Olen 28.
39 olen ja edelleen kysytään jos menen pipo päässä kauppaan. Ravintolan ovella ei sentään enää ole kysytty.