Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko kokeillut härkistä?

Vierailija
21.03.2017 |

Olin saanut käsityksen, että sitä makua ei välttämättä erota jauhelihasta. Tuote oli pettymys, heti huomasin että ei maistu yhtään lihalta, vaikka olin laittanut paljon mausteita. Onko nyhtökaura ja soijarouhe millaisia sitten? Mutta niin, ei se pahaakaan ollut ja fiksu valinta välillä syödä vähemmän lihaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tehtiin "jauhelihakastiketta" härkiksestä sipulin, tomaattipyreen, mausteiden, liemen, jauhon jne kanssa. Syötiin raasteen ja perunan kanssa. Eipä sitä jauhelihaa tossa jäänyt kaipaamaan, on yhtä täyttävää tai enemmänkin. Ei se ihan samalta maistunut kun tiesi mitä se on, mutta jos olisi sokkona syöttänyt, olisi saattanut mennä läpi. 

Vierailija
2/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokeiltu joo, mutta maku ja koostumus eivät oikein napanneet. Jos kasvisruokaa haluaa ja kauha pysyy kädessä, saa parempaa ja edullisempaa apetta laitettua ihan alusta asti. Kaipa tuote toimii niille, jotka haluavat kasvispainotteisempaa ruokaa ilman suurta vaivannäköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa syönyt eväinä töissä. Ei mielestäni maistu lihalta. On ehkä hullua edes mainostaa lihan makuisena. Ihan ok se oli silti. Kasvisruuan ongelma on siinä että sen toivotaan ottavan lihan paikan myös makumaailmassa vaikka pitäisi vain hyväksyä, että se maistuu erilaiselta ja opetella pitämään muistakin kuin lihan mausta. Useimmat hyvin laitetut kasvisruuat ovat hyvän makuisia. Vika on siinä, että ne eivät maistu siltä, miltä monet kuvittelevat niiden maistuvan. Kasvisruuasta tehdään myös usein tarpeettoman iso numero. Ruokaa se on siinä kuin muukin ruoka.

Vierailija
4/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Ei sen ole tarkoitus maistua lihalta.

Vierailija
5/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 2 kertaa (K-ruoka) tomaattikaurahermahärkis soosin ja oli sika hyvää.

Itse syön paljon kasvisruokaa niin ei mikään lihan maun uupuminen haittaa.

Vierailija
6/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessoitua paskaa

Vierailija
7/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin härkiksestä, kuin jauhelihaa mutta raikkaamman makuinen ja mukavampi suutuntuma. Olen tehnyt erilaisia kastikkeita.

Soijarouhe sopii mielestäni tortilloihin ja lasagneen hyvin. Kastikkeissa menee omaan makuun liian muruksi.

Mutta ei noita tosiaan kannata sinänsä verrata lihaan. Eri ruoka, hyvää kummatkin.

Vierailija
8/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse liottaa ja keittää isoja papuja ja sitten tekee niille kastikkeen, niin onpahan paljon parempaa.

Kestävät hyvin pakastuksen, niin voi tehdä kerralla enemmän,

Vierailija
9/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin härkisvalmispihvejä. Tykkäsin. En vertaile lihaan, ei tarvitse maistua lihalle. 

Vierailija
10/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lihaperunasoselaatikko/shepherd's pie tyylistä laatikkoa, hyvää se oli. En odottanut maistuvan lihalta.

Haluaisin lisätä kasvisruuan syöntiä tai vähentää lihan syöntiä, mutta myös niin, että tiedän mitä syön. Eli esim soija tuotteista en tiedä mitä ne on "syöneet", missä soija on viljelty, miten tofu tehdään?

Sama ajatus tuli härkiksestä, nyhtökaurasta, paljon oli aineita, tuli kovin valmisruuansyöjä olo.

Entisenä kokkina sisäänrakennettu ominaisuus, josta en pääse eroon.

Joku aiemmin kirjoitti, että voi tehdä kasvisruokaa itse alusta asti, voisitko kertoa hyviä reseptejä? Olen yrittänyt käyttää papuja valkuaisen lähteenä, mutta jotenkin tuntuvat maistuvan aina jauholta minun suussani.

Vierailija
11/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä aio syödä noita apinoiden koijausruokia.

Vierailija
12/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut. Enkä kokeile.

Vierailija
13/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin saanut käsityksen, että sitä makua ei välttämättä erota jauhelihasta. Tuote oli pettymys, heti huomasin että ei maistu yhtään lihalta, vaikka olin laittanut paljon mausteita. Onko nyhtökaura ja soijarouhe millaisia sitten? Mutta niin, ei se pahaakaan ollut ja fiksu valinta välillä syödä vähemmän lihaa.

Ainakin paistettuna soijarouhe on minusta lähempänä jauhelihan makua, samanlaista perusmauttomuuta. Jos laitat härkistä tai nyhtistä kastikkeen sekaan niin niiden maut ovat suht mietoja, härkiksen vähän vahvempi.

* Ensikokeiluksi suosittelisin Härkiksen tai nyhtiksen paistamisessa lisukkeeksi ja käyttäisin reilusti soijakastiketta ja oliiviöljyä, myös sipuli mukaan jos tykkää. Suurimpia paloja kannattaa vähän käsin rikkoa niin paistuvat tasaisemmin.

Vierailija
14/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmarra tata innostusta noihin tuotteisiin. Pavut eivat ainakaan minun vatsalleni sovi ja jos haluan kasvisruokaa, mieluummin nakerran vaikka porkkanaa.

Ja kamalasti noihin taytyisi ilmeisesti mattaa lisukkeita (tomaatti, kerma, soijakastike...), eiko siina jo tule hieman korvallelyontia terveellisyyden suhteen?

Vierailija
15/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut enkä kokeile. En myöskään mitään nyhtöpaskaa. En ymmärrä miksei kasviksia voi syödä kasviksina. Miksi pitäö syödä jotain teollista mössöä joka on olevinaan lihaa? Liha lihana ja kasvikset kasviksena.

Vierailija
16/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmarra tata innostusta noihin tuotteisiin. Pavut eivat ainakaan minun vatsalleni sovi ja jos haluan kasvisruokaa, mieluummin nakerran vaikka porkkanaa.

Ja kamalasti noihin taytyisi ilmeisesti mattaa lisukkeita (tomaatti, kerma, soijakastike...), eiko siina jo tule hieman korvallelyontia terveellisyyden suhteen?

Siinän se on jos haluaa kasvissyöjäksi, pelkkä porkkana ei riitä proteiinin lähteeksi

Vierailija
17/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt härkiksestä. Pidän nyhtökaurasta.

Makuasia.

Vierailija
18/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokeillut enkä kokeile. En myöskään mitään nyhtöpaskaa. En ymmärrä miksei kasviksia voi syödä kasviksina. Miksi pitäö syödä jotain teollista mössöä joka on olevinaan lihaa? Liha lihana ja kasvikset kasviksena.

Kuulostat ihan mun äidiltä😂Suklaakakku on tosi hyvää, mutta äitini mielestä kakku kaljuna ja suklaa suklaana. Ja piste.

Vierailija
19/19 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin kerran, maustoin kunnolla, ja ihanhan tuo menetteli. Kovin kalllista vain. Ja suhtaudun vähän periaatteellisen epäilyksellä keinotekoisiin lihankorvikkeisiin, joista koetetaan saada mahdollisimman lihaa muistuttavia. Syön kyllä mielelläni kasvisruokia, mutta käytän niihin mieluummin papuja ja linssejä siltään ts. jalostamattomassa muodossa.