Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eron jälkeen pitäisi löytää uusi kumppani?

Vierailija
21.03.2017 |

Moni tuntuu harmittelevan kun ei löydy.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska monet eivät vaan pysty olemaan yksin. Pakko olla parisuhteessa vaikka huonossakin kunhan ei tarvii yksin olla.

Tää on mun mielestä surullista.. Jokaisen pitäisi oppia olemaan yksin. Lehdissä on jatkuvasti juttuja kuina suomalaisiakin naisia ja miehiä on huijattu netissä, kymmeniä tai jopa satojatuhansia euroja joku rakkauden nälkäinen ihminen menettänyt kun ei halua olla yksin

Kyllähän sitä oppii olemaan yksin, mutta koska rakastetuksi tuleminen, kumppanuus, läheisyys ja seksi nyt vain ovat inhimillisiä perustarpeita, aika harva kykenee olemaan yksin yhtä onnellinen kuin hyvässä parisuhteessa.

Jos ei ole hyvistä suhteista kokemusta, voi olla vaikea ymmärtää, kuinka paljon se elämää parantaa.

Toisaalta hyvän suhteen jälkeen moni on mieluummin yksin kuin huonommassa suhteessa vaikka sinällään kaipaisikin läheisyyttä jne.

Vierailija
22/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on paperilla jees, noita asioita mitä eka vastaaja luetteli, mutta käytännössä usein ainakin naiselle ihan jotain muuta.

Parisuhde on paitsi yhteensopivuuskysymys, myös taitolaji. Se kysyy todella paljon erilaisia psykologisia valmiuksia. Suurimman osan kanssa ei parisuhteesta tule mitään, vain itselle sopivan kumppanin kanssa. Mutta parisuhde on myös input/output-mekanismi: mitä laitat sisään, sitä saat ulos. Näin olen asian itse kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pärjäätte rahallisesti yksin? Mulla ihan ok palkka, mutta kun lapsilisät menee eksälle ja en saa asumiseen ja elämiseen mitään yhteiskunnan tukia (vaikka lapset 50/50), niin kumppania kaipaisi ihan vaan jakamaan asumiskustannuksia.

Onhan tuo toki paska peruste, mutta en kai mä sentään ainut ole tässä maailmassa?

Vierailija
24/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska monet eivät vaan pysty olemaan yksin. Pakko olla parisuhteessa vaikka huonossakin kunhan ei tarvii yksin olla.

Tää on mun mielestä surullista.. Jokaisen pitäisi oppia olemaan yksin. Lehdissä on jatkuvasti juttuja kuina suomalaisiakin naisia ja miehiä on huijattu netissä, kymmeniä tai jopa satojatuhansia euroja joku rakkauden nälkäinen ihminen menettänyt kun ei halua olla yksin

Kyllähän sitä oppii olemaan yksin, mutta koska rakastetuksi tuleminen, kumppanuus, läheisyys ja seksi nyt vain ovat inhimillisiä perustarpeita, aika harva kykenee olemaan yksin yhtä onnellinen kuin hyvässä parisuhteessa.

Jos ei ole hyvistä suhteista kokemusta, voi olla vaikea ymmärtää, kuinka paljon se elämää parantaa.

Toisaalta hyvän suhteen jälkeen moni on mieluummin yksin kuin huonommassa suhteessa vaikka sinällään kaipaisikin läheisyyttä jne.

Totta kai! Mutta ei huonossa suhteessa oleminen ole ainakaan minulle ollut koskaan mikään vaihtoehto, jota tarvitsisi edes pohtia. Nimenomaan kokemus hyvistä suhteista on se, mikä saa ihmisen hakeutumaan uuteen hyvään suhteeseen.

Vierailija
25/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin 20 vuotta kestäneestä parisuhteesta ja olin varma, että en halua enää miestä vierelleni. Toisin kävi. Yllättävä kohtaaminen ja yhteys ja elämäni muuttui. Tämän parempaa en voisi toivoakaan. ❤ enkä uskonut ja tiennyt, että näin hyvää ihmistä olisikaan, kuten nykyinen mieheni on.

Vierailija
26/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pärjäätte rahallisesti yksin? Mulla ihan ok palkka, mutta kun lapsilisät menee eksälle ja en saa asumiseen ja elämiseen mitään yhteiskunnan tukia (vaikka lapset 50/50), niin kumppania kaipaisi ihan vaan jakamaan asumiskustannuksia.

Onhan tuo toki paska peruste, mutta en kai mä sentään ainut ole tässä maailmassa?

Varmasti ovella on jonoksi asti miehiä, jotka haluavat elättää jonkun toisen lasta.

Vierailija
27/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin pitkästä suhteesta ja olen nyt tajunnut että mikään suhde ei voi ollaniin hyvä että luopuisin vapaudestani. Muistan miettineeni sitä jo nuorena, mutta elämä ja ympäristön painekin kai vei mukanaan. Nyt olen 2 vuotta erosta palaamassa jälleen omaksi itsekseni.

Vierailija
28/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin 20 vuotta kestäneestä parisuhteesta ja olin varma, että en halua enää miestä vierelleni. Toisin kävi. Yllättävä kohtaaminen ja yhteys ja elämäni muuttui. Tämän parempaa en voisi toivoakaan. ❤ enkä uskonut ja tiennyt, että näin hyvää ihmistä olisikaan, kuten nykyinen mieheni on.

Mietipä tilannetta, kun ensimmäinen pitkä parisuhteesi on tuollainen ja sitten päätyy eroon. Uskoisitko muita, kun sinulle sanotaan, että turhaan koetat uutta kumppania etsiä, paskaa se on kuitenkin?

Vierailija
29/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko oikein tarvitset elämiseen rahaa? Mulla jää tonni kuussa lainanlyhennyksen jälkeen ja melkein joka kuukausi saan edes pienen summan säästöönkin.

Vierailija
30/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin pitkästä suhteesta ja olen nyt tajunnut että mikään suhde ei voi ollaniin hyvä että luopuisin vapaudestani. Muistan miettineeni sitä jo nuorena, mutta elämä ja ympäristön painekin kai vei mukanaan. Nyt olen 2 vuotta erosta palaamassa jälleen omaksi itsekseni.

Millä tavalla olet kokenut parisuhteen vievän vapautesi? Oma kokemukseni kun on päinvastainen: suhde toiseen ihmiseen lisää vapauttani, kun minulla on käytössään myös hänen viisautensa, vahvuutensa, taitonsa ja energiansa. Esimerkiksi matkustelun suhteen olisin paljon arempi ilman eksäni myötävaikutusta ja esimerkkiä. Sinkkuna olen vähemmän vapaa, koska en ole vapaa tekemään monia niitä parisuhteeseen liittyviä asioita, joita haluaisin tehdä.

Vierailija
31/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on paperilla jees, noita asioita mitä eka vastaaja luetteli, mutta käytännössä usein ainakin naiselle ihan jotain muuta.

Parisuhde on paitsi yhteensopivuuskysymys, myös taitolaji. Se kysyy todella paljon erilaisia psykologisia valmiuksia. Suurimman osan kanssa ei parisuhteesta tule mitään, vain itselle sopivan kumppanin kanssa. Mutta parisuhde on myös input/output-mekanismi: mitä laitat sisään, sitä saat ulos. Näin olen asian itse kokenut.

Eli vanha kunnon "tee niinkuin haluat itsellesi tehtävän"? Hyväksikäyttäjä kiittää sitä, joka tuota ihmisille opettaa. 

Minä en ainakaan enää ota sitä riskiä, muut hakatkoot päätä mäntyyn.

Vierailija
32/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä tilannetta, kun ensimmäinen pitkä parisuhteesi on tuollainen ja sitten päätyy eroon. Uskoisitko muita, kun sinulle sanotaan, että turhaan koetat uutta kumppania etsiä, paskaa se on kuitenkin?

Sama asia on se, että joku on onnellinen ystäviensä kanssa ja tuntee ääretöntä vapautta yksin eläessä. Vaikea hänen on uskoa, kun joku väittää, että vain parisuhde tuo onnen.

Ohis

Vierailija
33/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin leskeksi pitkästä liitosta enkä uskonut enää uutta rakkautta löytäväni. Eniten kaipasin juttukaveria, kainaloa, ymmärtäjää. Kävi hyvin ja aikanani uuden rakkauden löysin ja vielä perheenkin sain perustettua. En todellakaan kaipaa sitä aikaa kun kukaan ei odottanut kotiin tai herännyt aamulla vierestä.

Vierailija
34/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa rakastaa ja tulla rakastetuksi, kokea kumppanuutta ja seksiä, jakaa arkensa ja isot tavoitteensa toisen kanssa, keskustella viinilasillisen äärellä yömyöhään, lähteä spontaanisti viikonloppureissulle, saada tukea elämän vaikeissa paikoissa ja tehdä toiselle ruokaa, kun hän on väsynyt tai sairas. Parisuhteessa oleminen on ihanaa ja lisää paljon hyvää ihmisen elämään.

t. mies

Miehen näkökulma ja moni mies tuntuu nämä samat syyt listaavan.. mikä sitten onkaan todellisuutta? esim jakaa arkensa ja isot tavoitteensa toisen kanssa= miehen kumppani mahdollistaa helpon arjen miehelle tekemällä ruokaa ja pitämällä kämpän siistinä sillä välin kun mies toteuttaa itseänsä ja isoja tavoitteita.

Vierailija
35/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa rakastaa ja tulla rakastetuksi, kokea kumppanuutta ja seksiä, jakaa arkensa ja isot tavoitteensa toisen kanssa, keskustella viinilasillisen äärellä yömyöhään, lähteä spontaanisti viikonloppureissulle, saada tukea elämän vaikeissa paikoissa ja tehdä toiselle ruokaa, kun hän on väsynyt tai sairas. Parisuhteessa oleminen on ihanaa ja lisää paljon hyvää ihmisen elämään.

t. mies

Miehen näkökulma ja moni mies tuntuu nämä samat syyt listaavan.. mikä sitten onkaan todellisuutta? esim jakaa arkensa ja isot tavoitteensa toisen kanssa= miehen kumppani mahdollistaa helpon arjen miehelle tekemällä ruokaa ja pitämällä kämpän siistinä sillä välin kun mies toteuttaa itseänsä ja isoja tavoitteita.

Aika kyyninen näkemys. Itse en tunne ainuttakaan tuollaista miestä.

Vierailija
36/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskonut. Päivittelijöitä ja ihmettelijöitä riitti kyllä. Uusi suhteeni oli parille ystävälleni liikaa, juuri tuo että samaa paskaa eri paketissa saat. Ja vapaana on parempi olla. "Muut" saa olla navetassa. Olen onnellinen ja myös lapseni ovat onnellisia. Arki on ihanaa.

Vierailija
37/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Aika kyyninen näkemys. Itse en tunne ainuttakaan tuollaista miestä.

Jep, samaa mieltä. Ihan tasavertaisesti on kotityöt jaettu kaikissa suhteissani. En ole eläessäni joutunut niistä riitelemään.

Vierailija
38/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskonut. Päivittelijöitä ja ihmettelijöitä riitti kyllä. Uusi suhteeni oli parille ystävälleni liikaa, juuri tuo että samaa paskaa eri paketissa saat. Ja vapaana on parempi olla. "Muut" saa olla navetassa. Olen onnellinen ja myös lapseni ovat onnellisia. Arki on ihanaa.

Vierailija
39/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Ihmeen katkeria naisia täälläkin tuntuu iso osa olevan. Minäkin miehenä allekirjoitan nuo toisen miehen listaamat hyvät asiat. Itselleni on myös selvää, että teen puolet arkihommista. Ruokaa, siivoamista, lasten hoitoa jne. Onhan nyt hyvä parisuhde aina parempi kuin yksinolo. Ainakin valtaosalle ihmisistä, vaikka moni katkeroitunut ihminen muuta luulee.

Vierailija
40/54 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. mies

Jep. Tässä se tyypillinen myyntipuhe. Kokeillaas todellisempaa versiota:

Jotta mulle annetaan seksiä. Ja sekin on kivaa että on sapuskaa ja vaatetta päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän