Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi painonpudotus on niin vaikeaa :(

Vierailija
21.03.2017 |

Syön syön syön.

Jossain vaiheessa innostun, syön vähemmän, liikun hieman (kävelyä). Mutta sitten taas jossain vaiheessa innostun syömään.

BMI on 35 :( Ja olen nuori nainen. Olen epätoivoinen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda sana laihduttaminen! Muuta tapojasi ja tottumuksiasi pikku hiljaa, yksi juttu kerrallaan. Pienennä annoksia, vähennä herkkuja ja syö enemmän terveellisiä ja vähäkalorisia ruoka-aineita ja salaatteja sekä kasviksia. Syö säännöllisesti. Juo reilusti vettä. Pikkumakea on ihan ok, mutta vain pieni, eikä montaa. Anna repsahtaa, suosta noustaan kyllä, taas jatketaan!  :)

Vaihda esim. sokeroitu jogurtti viiliin ja marjoihin, munkki pullasiivuun, vaalea leipä rukiiseen, tai vaikka puuroon jne. Se liikunta ei ole niin pakko, vaan pitää katsoa mitä suuhunsa pistää.

Tämän kun tajusin, sain melkein 30 kiloa pois, ja todellakin, ilman nälkää. En rehkinyt salilla, enkä juossut hiki päässä. Kävelin joka ilta puolesta tunnista tuntiin. Siinä se. Onnistut sinäkin, älä luovuta!

Vierailija
2/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se helppoa kun oivaltaa, MITÄ kannattaa syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta päästä epätoivosta. Ajattele vaikka näin: "olen ihan hyvä tälläisenä, mutta voisin yhtä hyvin olla eripainoinenkin". Tee painonpudotuksesta hiljainen, päänsisäinen tavoiteprojekti. Anna asialle aikaa!

Syö grillibroileria. Kalkkunaa. Keittokinkkua vähän. Lohta. Kananmunia. Kalaa...

Mulla häviää iltasyöminen ja napostelun halu kun syön vatsan täyteen grillibroileria. Nälkä häviää. Mutta silti syön illalla jotain pientä, että käsittääkseni aineenvaihdunta pysyy yllä. Porkkana, juustoviipale, kalkkunan viipale.

Maitotuotteita syön vähän, jos ollenkaan. Aiheuttaa minulle ilmavaivoja, ummetusta.

Lopeta kokonaan - siis kokonaan - valkoiset jauhot ja sokeri. Valkoiset jauhot on tosi helppo jättää pois ruokavaliosta. Loogistakin se on: ei pastaa, ei vehnäleipä, ei leipää, missä vehnää. Leivonnaiset? Pois. Ei kiitos.

Vehnä- ja perunatärkkelystä on tosi monessa ruuassa. Piilokaloreita. Esim. lihapullat sisältävät yleensä korppujauhoja=vehnää.

Perunaa vähennä, samoin riisiä.

Sokerista en ole ihan päässyt, mutta todella vähän sitä syön. Yleensä hieman marjojen kanssa. Ja kerran viikossa karkkia, ei suklaata.

Täytä vatsaa vihanneksilla. Pakastevihannekset toimivat hyvin. Makua saa mausteilla, juustoraastella.

Kyllä onnistut. Motivaation eli tahtotilan on oltava kohdillaan. Haluatko pudotta painoa vai et?

Vierailija
4/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa on. Itse isoimmilllani olen ollut niin, että bmi oli 31. Nyt enää 27 ja olen muuttanut ruokailutottumuksia melkoisesti. Herkkuja en ole kuukausiin syönyt kuin viikonloppuisin. Leivän ja sokerijogurtin ole jättänyt pois ja viikossa kävelen n. 10 tuntia. Rankkaa on ja oikeasti välillä pitää mennä vatsa kurnien nukkuun, kun ei voi syödä mitään, enää tai paino nousee. Ei vain auta. Monet kerrat olen laihduttanut ja siis jojoilija olen. Jospa nyt paino laskisi ja pysyisi, kun oikeasti ei enää esim. jogurtit maistu tai karkit.

Vierailija
5/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile niin että eläinkunnan tuotteita vain viikonloppuisin! 

Vierailija
6/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa on. Itse isoimmilllani olen ollut niin, että bmi oli 31. Nyt enää 27 ja olen muuttanut ruokailutottumuksia melkoisesti. Herkkuja en ole kuukausiin syönyt kuin viikonloppuisin. Leivän ja sokerijogurtin ole jättänyt pois ja viikossa kävelen n. 10 tuntia. Rankkaa on ja oikeasti välillä pitää mennä vatsa kurnien nukkuun, kun ei voi syödä mitään, enää tai paino nousee. Ei vain auta. Monet kerrat olen laihduttanut ja siis jojoilija olen. Jospa nyt paino laskisi ja pysyisi, kun oikeasti ei enää esim. jogurtit maistu tai karkit.

Sun jojoilu kyllä jatkuu, jos nälässä yrität laihduttaa. Ei siinä auta mitkään päätökset, nälkä voittaa aina. En tiedä sun syömisiäsi, mutta vaikuttaa siltä, että niitä olisi syytä muuttaa, jos haluat pysyvyyttä etkä jojoilua.

Vierailija
7/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samassa tilanteessa, tosin olen ap:tä paljon vanhempi ja painoindeksini on hieman yli 30. Nuorempana (20 ikävuoden jälkeen) oli vielä helppoa, kun söin terveellistä kotiruokaa ja rupesin pikkuhiljaa liikkumaan hieman enemmän. Kun kunto kasvoi, niin liikunnasta tuli aina hyvä olo ja se oli huomattavasti parempaa kuin esim. makean tuoma hetkittäinen mielihyvä. Tärkeintä koko touhussa oli aina seura, on paljon mukavampi lähteä kävelylle, kun on seuraa mukana. Yksin en saanut alussa millään aikaiseksi lähteä liikkeelle. Aloitus on sitä vaikeampaa, mitä enemmän elopainoa on, mutta ei pidä tehdä liian jyrkkää muutosta heti kärkeen, vaan karsia asioita vähän kerrallaan pois.

Alkuun kävelyä sellaisella tahdilla, että hengästyt ainakin hieman ja koeta syödä 3-4 tunnin välein. Jos nälkä ehtii yllättämään ennen seuraavaa ruokailua, niin olet syönyt liian vähän, liian epäterveellisesti tai syömistahti on ollut liian epäsäännöllinen.

Usko itseesi, älä tuijota liikaa vaakaa ja koeta esim. harrastaa pientä jumppaa tai nostaa pieniä käsipainoja joka kerta, kun katsot vaikkapa lempisarjaasi televisiosta. Aiemmissa viesteissä mainittu veden juominen on myös tärkeä asia ja siihen liittyen haluan sanoa, että anna vatsan sulattaa ruoka rauhassa ja juo vettä (tai muu ruokajuoma) vasta 15-20min aterian jälkeen. Vesi laimentaa vatsahappoja ja ruoan sulatus ei ole tällöin yhtä tehokasta.

Tsemppiä sinulle!

Terv. 116kg --- 113kg parissa viikossa vain kävelemällä, paljon vettä juomalla ja säännöllisesti syömällä. Suurimman eron olen huomannut nukkumisessa, en ole enää herännyt keskellä yötä (ja mennyt jääkaapille napostelemaan), kun syöminen on ollut säännöllisempää.

Vierailija
8/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä!

Taidan nyt kokeilla vaihteeksi elävää ravintoa tai sellasta raakaruokaa jossa on esim. siemeniä sisältäviä salaatteja. Avokadoa ja marjoja. Puolikas banaani smoothieen ja salaattia perään. Helvetisti vettä johon lisänny sitruunaa.

Vierailija
9/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeta päästä epätoivosta. Ajattele vaikka näin: "olen ihan hyvä tälläisenä, mutta voisin yhtä hyvin olla eripainoinenkin". Tee painonpudotuksesta hiljainen, päänsisäinen tavoiteprojekti. Anna asialle aikaa!

Syö grillibroileria. Kalkkunaa. Keittokinkkua vähän. Lohta. Kananmunia. Kalaa...

Mulla häviää iltasyöminen ja napostelun halu kun syön vatsan täyteen grillibroileria. Nälkä häviää. Mutta silti syön illalla jotain pientä, että käsittääkseni aineenvaihdunta pysyy yllä. Porkkana, juustoviipale, kalkkunan viipale.

Maitotuotteita syön vähän, jos ollenkaan. Aiheuttaa minulle ilmavaivoja, ummetusta.

Lopeta kokonaan - siis kokonaan - valkoiset jauhot ja sokeri. Valkoiset jauhot on tosi helppo jättää pois ruokavaliosta. Loogistakin se on: ei pastaa, ei vehnäleipä, ei leipää, missä vehnää. Leivonnaiset? Pois. Ei kiitos.

Vehnä- ja perunatärkkelystä on tosi monessa ruuassa. Piilokaloreita. Esim. lihapullat sisältävät yleensä korppujauhoja=vehnää.

Perunaa vähennä, samoin riisiä.

Sokerista en ole ihan päässyt, mutta todella vähän sitä syön. Yleensä hieman marjojen kanssa. Ja kerran viikossa karkkia, ei suklaata.

Täytä vatsaa vihanneksilla. Pakastevihannekset toimivat hyvin. Makua saa mausteilla, juustoraastella.

Kyllä onnistut. Motivaation eli tahtotilan on oltava kohdillaan. Haluatko pudotta painoa vai et?

Ruokavaliota ei tarvitse lähteä kursimaan edellä mainitulla tavalla että poistetaan melkein kaikki. Minä esimerkiksi saatan ottaa pullan siellä sun täällä ja suklaata sillä suklaa on ripauksen terveellisempää kuin kokonaan sokerista tehdyt karkit. Ja jos omaa pömppövatsan (yleensä aiheutuu ruoka-allergioista tai herkkyyksistä) niin silloin kannattaa kokeilla vehnän tai maidon ym. kokonaan poistamista, mutta muuten siinä ei ole ideaa. Minun oli helpompi aloittaa vihannesten syönti kun otin ne hyvän ruuoan esim. kanan ja riisin kanssa. Samoin maustamatonta jogurttia otin aluksi hillolusikallisen ja pähkinöiden kanssa marjojen lisäksi. Kärsivällisyys on tärkeintä. Kun sanot itsellesi että ei ole mikään kiire ja muutama retkahtaminen ei kaada koko hommaa niin siitä on helpompi pitää kiinni.

Vierailija
10/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän tsempeistänne. 

Olen huomannut sen, että liikkuminen jännittää yms. koska painoa on niin paljon. 

Minulla on esimerkiksi halpaan ketju-kuntosaliin kuukausikortti; maksan joka kk 20e siitä, etten käytä sitä. Tuntuu vain niin "nololta "mennä näin lihavana (bmi tosiaan 35) sinne muiden sekaan. Tiedän, katsovat jos katsovat mutta silti. En tiedä, mistä voisin saada kuntosalikaverin. 

Olisin kiinnostunut vertaistuesta. Joskus mietin, että menisin johonkin ryhmään ihan kasvokkain, mutta ne ovat aika arvokkaita ja tällä hetkellä sellaiseen ei ole varaa. Jos tiedätte jotain ryhmiä, johon voisi esim netissä liittyä niin olen kiinnostunut. Lähinnä ajatusten vaihtoa. Ruoka on niin hyvää että syön sitä aivan liikaa, sen tiedän itsekin :( 

Mutta kun olen kokeillut "terveellisempää elämää" niin olen juuri tullut siihen tulokseen, että pienet muutokset auttavat. Mutta sitten lopulta aina tulee retkahdus ja syön viikon epäterveellisesti ja sen jälkeen taas vaikeaa hillitä syömistä. 

-AP-

Vierailija
11/11 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä!

Taidan nyt kokeilla vaihteeksi elävää ravintoa tai sellasta raakaruokaa jossa on esim. siemeniä sisältäviä salaatteja. Avokadoa ja marjoja. Puolikas banaani smoothieen ja salaattia perään. Helvetisti vettä johon lisänny sitruunaa.

Miksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi